Iemand met een Roland SBF-325?

Nisei

Ouwe rot
Zoals ik in een eerdere thread al aangaf ben ik bezig om een SBF-325 op te knappen.
De vorige eigenaar heeft echter de schroeven uit de onderkant gehaald. Ik wil hier graag nieuwe in zetten maar wel het liefst die zoveel mogelijk hetzelfde zijn als de originele (platte kop, ronde kop, ik heb geen idee).
Is er hier iemand die er eentje heeft en een foto van de onderkant kan maken? Het liefst zou ik ook de lengte weten maar dan moet er even eentje uitgeschroefd.

Oh haha :)
Ik zag inderdaad dat je m'n PB had gelezen maar hoorde niks van je en wilde je er niet mee lastig vallen. Vandaar. :okdan:

Kleine moeite!
Éen van de nadelen van zo'n iPhone, je ziet in de middag dat bericht maar kan het dan niet doen omdat je op werke bent, dan ga je in de avond nog even wat drinken...

Maar hier de foto's:
SBF-325 schroef 001 maten 01.jpg

SBF-325 schroef 002.jpg

Kak! Das ook niet goed te lezen..

De schroefdraad in de lengte is 8mm evenals de diameter van de kop. De breedte van de schroefdraad is 3mm (de binnenkant, hieraan beschrijf je eigenlijk altijd de breedte van een schroefdraad) en de opstaande rand van de kop is 1.5mm zonder bolling, dit word dan 2mm als je de bolling mee rekent.

Succes met je speurtocht!

EDIT: Ben ik ook nog vergeten mijn kladblokrandje van foto 1 te verwijderen...

Joh, je hebt er ech werk van gemaakt. Super bedankt!
Die komen me heel bekend voor maar ja, waar zijn ze als je ze nodig hebt :)
Kopen zal sowieso wel niet lukken maar ik hou mijn ogen open als ik weer es iets heb wat rijp is voor de sloop.
Nogmaals bedankt.

Joh, je hebt er ech werk van gemaakt. Super bedankt!
Die komen me heel bekend voor maar ja, waar zijn ze als je ze nodig hebt :)
Kopen zal sowieso wel niet lukken maar ik hou mijn ogen open als ik weer es iets heb wat rijp is voor de sloop.
Nogmaals bedankt.

Volgens mij moet je, als ik de foto's zo zie, met een standaard zwart M3x8 boutje een heel eind gaan komen.

Wacht maar even met zoeken.
Ik kreeg net een zeer attente PB van P-Five die precies weet welke het zijn. Het zijn Japanse schroeven met een standaard M maat maar een aangepaste kop.
Hij heeft ze liggen dus als het goed is heb ik straks gewoon weer originele er op zitten.
In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal.

Helaas, P-Five heeft alleen M3 liggen en hij heeft zelf ook een SBF-325 en kon dus even checken. Het blijkt M4 te zijn dus ik hou me aanbevolen als jullie nog iets hebben liggen. Waar koop je dat soort schroeven (of eigenlijk zijn het bouten) trouwens? Mijn ijzerwarenwinkel verkoopt geen zwarte, alleen maar metaalkleur. Of haal je dat soort dingen bij de electronicawinkel?

In mijn SBF Flanger zaten M4 schroeven. Ik heb voor de zekerheid ook even gekeken in de Vocoder, de EQ en de 323 Phaser en een MKS20. Allemaal M4. Ik dacht eerst dat ze waren uitgeboord maar dat bleek niet zo te zijn.

Ik zal ook nog even kijken. Bij mij is de draad van de schroeven voor de rackoren hetzelfde als de schroeven aan de onderkant. Biij jullie ook mag ik aannemen?
Heb ik zo slecht gemeten dan? (Ik wou dat ik mijn schuifmaat nog had..)
€10 Prijs hoeft geen excuus te zijn om er niet eentje te hebben ;)

Heb ik zo slecht gemeten dan? (Ik wou dat ik mijn schuifmaat nog had..)
Ik zal eens voor je kijken in mijn rommel kist.

Ligt er natuurlijk aan of je de draad meegemeten hebt (volgens mij moet je de bout altijd met draad en de moer zonder draad meten om de M-maat te krijgen).

@Nisei: Electronicahandel zou je kunnen proberen, al geef ik je bij een uitgebreid gesorteerde ijzerwarenhandel meer kans. Online kan je ook zoeken naar DIN 7985 M4x8 trouwens. Wel even opletten dat je ook echt kruiskop hebt in plaats van bijvoorbeeld torx. Ik zag zo snel helaas ook geen zwarte alleen (wel M4x10 in zwart bij diverse online winkels).

Ik was juist in de veronderstelling dat je de binnen maat van een moertje als M maat neemt.

Je brengt me aan het twijfelen! Ik dacht dus dat het voor een moer de binnenmaat zonder draad is, die zou namelijk hetzelfde moeten zijn als de bout met de draad. Maar het is alweer even geleden dat ik daar echt mee bezig geweest ben, dus wellicht zit ik verkeerd..

Edit: Even nagezocht, in het schema op wikipedia is D-Maj de M-maat die we zoeken en is het donkergrijze deel de moer, het lichtgrijze deel de bout. De M-maat is dus de buitenmaat van de bout met schroefdraad of de binnenmaat van de moer zonder de schroefdraad. Zie ook [ame=http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_metric_screw_thread]hier.

Laatst gewijzigd:
Back