[Pinkpop 2003] Hoeveel MS-20s?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Hydra
Gelukkig. Ik dacht dat ik de enige was die JXL bagger vond.

Ik zat gisteren voor de TV te kijken, Holkenborg: Ja ik speel een live-set, ik speel gitaar. Ik denk: lijkt me leuk. Ik ben niet zo'n fan van dance & plaatjesdraaien, hou meer van de wisselwerking tussen de bandleden.

Alle likjes, gitaarlijntjes etc kwamen van DAT/CD. Het zou me verbazen dat die Fender uberhaupt aangesloten was. L-A-M-E. :bekdicht:

Wat voor een instrument bespeel je? Ja een 32-kanaals mengpaneel waarvan ik 2 kanalen gebruik, met een sampler die af en toe woei-woei-woei doet door het geluid van een DAT heen. Leek wel kermis. :Z

Wat een aanfluiting, doe mij maar Eddy Wally Live! :dubbel:

Moloko bracht een mooie show live. Mooi staaltje hammond-abuse, toetsenist #2 stond op een gegeven moment op het onderste klavier. Patser :biertje:
:smeris: Wat we van JunkieXL vinden kan je kwijt in een andere thread... Zo'n thread bestaat al. :smeris:

Ik weet niet wat die vrouw kwijt was en wat die man bezielde.. Die vrouw ging onder in de hammond liggen en de vent ging boven op de hammond staan... Ik zou blijven zitten en mijn broek omlaag doen.. ;)

Maar inderdaad... Ook veel Nords...

Royksopp heb ik dus weer gemist, ik dacht dat dat niet uitgezonden mocht worden?
JXL, tsja, het was in ieder geval al iets meer live als op Lowlands vorig jaar. Nu had 'ie tenminste nog live drums, percussie, vocalen (nou ja, op een paar nummers dan), gitaar en af en toe een sweep uit de MS20. Oh ja en die gast achter die Powerbook (maar wat die nou verder aan het doen was??).

Massive Attack vond ik wel erg indrukwekkend, zeker ook de projecties/lichtshow.

Solomon Burke was ook geweldig :)

Ow was dat Salomon Burke? Ik dacht dat het Jabba the Hutt was, in z'n stoel met danseressen eromheen
star-wars-smiley-017.gif
:L

LOL:)

Origineel geplaatst door bastardsunited
ik heb trouwens ook best wel een aantal microkorgjes voorbij zien komen. toch leuk...Moloko had er eentje en shit nou weet ik niet meer wie nog meer......oh ja volgens mij royskoppppp ook nog. Mijn geheugen laat me in de steek =(

Royksopp had er ook eentje inderdaad. Maar door welke vocoder zat die rare gast te zingen.?

[ennn nog ff ontopic] waarom zaten ze zo te zweven toen ze de knoppen draaide van de MS20? Wat heeft dat apparaat;)

Origineel geplaatst door Hydra
Ik ben niet zo'n fan van dance & plaatjesdraaien, hou meer van de wisselwerking tussen de bandleden.

het moet maar es afgelopen zijn met dat plaatjesdraaien en dance...dat zijn toch geen artiesten, ... laat staan muzikanten ;)

Maar goed...volgens mij hebben veel van die bands ook gewoon een MS-20 erbij omdat dat kennelijk zo hoort en het cool uitziet, zo'n houten bak met knoppen en een groot KORG logo... wat ze ermee doen is vaak van het niveau: bleep, wooei, zap !

Royksopp had er ook eentje inderdaad. Maar door welke vocoder zat die rare gast te zingen.?

Ze hebben een MS2000 op het podium staan, mischien door die? Of heeft iemand een analoge vocoder gezien?

Origineel geplaatst door edfx
Ze hebben een MS2000 op het podium staan, mischien door die? Of heeft iemand een analoge vocoder gezien?

MS2000? waar? wel een micro gezien.

Ik kreeg niet het idee dat het "gezang" live was. Op TV was even te zien dat meneer zijn mond iets te vroeg wegdraaide bij Poor Leno.

De M1 is inmiddels ingeruild voor een Triton le had ik gezien, ze boeren goed ;)

Opvielend

Opvielend

Ik had deze vraag al verwacht.. Het viel mij ook al op... en tja.. weer die toetsen kapot overal... hehe.. :)

Junkie XL is een mietje.. maar dat wisten we al.

"Kun je zo'n MS20 ook patchen dan.. ?"

Volgens mij had die zanger van Roskoyp..Roksoip eeeh whatever zo'n Roland-vocoder-met-keyboard voor z'n neus. Zo'n VP330 als ik me niet vergis ?

Massive Attack was ook zo live als de tering.... Respect. Wow.

Laatst nog iemand moeten uitleggen waarom The Prodigy, the Chemical Brothers niet live waren (de een doet het met een datje de ander met 3 adat's) en waarom Underworld en Orbital dan wel live waren.... Zucht.

Groet,
Allert

indruk maken?

indruk maken?

Net zoals veel tv presentators die begin jaren 80 een pc (spreek IBM) voor hun neus hadden staan om de indruk te wekken dat ze dank zij de pc wisten waarover ze praten.
Dat wilde men de toeschouwer dan wijsmaken....
Gebruikt men nu een Korg Ms20 met veel draaiknoppen en patchbays tijdens live optredens om te laten zien dat men iets kan, terwijl men dat ding maar half bergrijpt.
Zelfde opzet?
Ik denk zelf (hopelijk) van niet...

Ja mischien heeft die man van Frisia Financieringen mischien (nog) meer succes met een Korg MS20 voor zn neus dan een Laptop.... (erger me steeds aan deze reclame, door die domme laptop)

Nieuwe trend ontdekt?

Groetjes Sascha

maar ben ik dan de enige geweest die ook nog twee pb g4 onder in de kast van Junkie zag staan? Ik begrijp het allemaal niet meer hoor, wat een klepper muziek maakt die man...iemand moet hem uit z'n lijden verlossen...

Origineel geplaatst door bob303vs909
wat een klepper muziek maakt die man...iemand moet hem uit z'n lijden verlossen...

Láááát die man toch; zo te zien waren er genoeg die het wél leuk vonden.

Bah altijd dat gezeik als mensen een beetje suc6vol worden...

Hier al uw opbouwende kritiek voor meneer Holkenborg

Origineel geplaatst door The Q
Láááát die man toch; zo te zien waren er genoeg die het wél leuk vonden.

Bah altijd dat gezeik als mensen een beetje suc6vol worden...

Hier al uw opbouwende kritiek voor meneer Holkenborg

als ie niet succesvol was dan was het nog net zo KUT! ben bang dat het grootste deel van het pinkpop publiek het verschil niet weet tussen een DJ en een electronische live-act..en meneer hulkieborg helpt het niet echt mee...... dan heb ik het niet over muzieksmaak enzo

Royskopp op een optreden uitgezonden op MTV:
-vocoder Korg MS2000 (wel live volgens mij)
-Ms20 die wel degelijk live bespeeld werd, enkel voor LFO swirls (één knop aanraken en dan aan het LFO'tje draaien ;) )
-Roland XP30 waar af en toe iets live uitkwam
-die andere gast zorgde meestal voor wat live Hi-hat spielerei, ondersteund door Laptop (laten we zeggen er stond een laptop, kon evengoed CD/DAT zijn die speelde)

man wat een MS-20 frenzy daar inderdaad. overal waar je keek MS-20s.
ik geloof dat de Eerste Hulp zelfs nog een MS-20 had staan.

jeetje misschien ben ik zo vaag hoor maar heel pinkpop is aan mij voorbij gegaan. ik wist wel dat het ergens rond deze van het jaar pinkpop was. maar ik merkte pas door het journaal gister dat het al voorbij was

EHBO

EHBO

Als de EHBO daar een ook Korg MS 20 had en Junkie XL nou hopelijk eens een hartinfarct kreeg van zn eigen liveact...
Dan hadden ze die MS 20 met Patchkabels maar eens op hem moeten aansluiten en hem proberen met dat apparaat te reanimeren...
Mischien dat hij na deze bijna dood ervaring gered door de audiostroom van een MS20 opeens weet wat een liveact betekend en zn leven beterd.

Origineel geplaatst door olafmol
als ie niet succesvol was dan was het nog net zo KUT! ben bang dat het grootste deel van het pinkpop publiek het verschil niet weet tussen een DJ en een electronische live-act..en meneer hulkieborg helpt het niet echt mee...... dan heb ik het niet over muzieksmaak enzo

Het zal het gemiddelde pinkpop publiek een héééle grote worst zijn wat er technisch gezien op dat podium gebeurd zolang ze maar een goeie tijd hebben. (en dat hadden ze)

Waar maken sommige mensen zich toch druk om? live and let die!

Nu maar weer on topic?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back