Hoeveel verbruik heeft jouw studio?

Zet een raam open en hang je was buiten (als het droog is) en je heb in een jaar een juno6 uitgespaard.

dus bij deze ben je toch "om". ook al is NL een kleine, incl jij, druppel in de plas...gelukkig. nog een zieltje gewonnen ;)

en stel, iedereen doet mee aan het energie besparen...
reken er op dat de heren energiebedrijfen op hun grafiekjes kijken en zien dat ze niet genoeg verdiend hebben... dus... HOP, OMHOOG DIE PRIJS! :L

gelukkig hebben we niet allemaal zo'n glaze bol als jij hebt ;). "theoretisch" zou de prijs omlaag moeten gaan (in NL misschien niet zo snel), kijk naar de benzine/olie prijs. maar zeg nou eerlijk wat is er moeilijk aan om je apparatuur aan/uit te zetten wanneer het nodig is.

Punt is wel dat NL een klein kudtland is en dat zelfs Europa in vergelijk maar een druppeltje in de grote plas is.
En denk ook niet dat je India en China zover krijgt dat ze daar maar stoppen met hun industriele revolutie omdat er misschien een paar poolkapjes smelten? Die regelen wel even waar wat rapportjes waar dus duidelijk in staat dat het niet zo is.

Als we er dan toch over doorgaan: maar ja, als 'wij' ('de westerse wereld') het dan dus ook maar niet doen, wanneer gaat het dan ooit gebeuren? Dat geeft ontwikkelingslanden des te meer reden om puur voor groei te kiezen, en 'ons' geen enkel 'recht' om druk uit te mogen oefenen. Bovendien is 'het westen' rijk en welvarend genoeg om een hele hoop maatregelen te kunnen nemen, zonder dat we gemiddeld meteen tien jaar minder oud worden en ons de hele dag diep ongelukkig voelen.

Maar ik vind ook dat het westen politiek niet zo hypocriet moet zijn, en gewoon China moet blokkeren als ze de situatie in Tibet echt zo serieus nemen. Dus niet zeggen dat Tibet zo belangrijk is en de Dalai Lama ontvangen (wat ook niet per se 'the right thing' is), maar tegelijk China op alle andere gebieden proberen tegemoet te komen omdat ze economisch zo belangrijk zijn. Uiteindelijk hetzelfde soort hypocriet gezever: allerlei goede bedoelingen en iedereen is heel aardig, tot het geld gaat kosten.

Maar ja, ook ik heb gemakkelijk praten: als student heb ik überhaupt het geld niet om aan milieubelastende dingen te beginnen... (auto, op vakantie, allerlei apparaten, enz.)

en stel, iedereen doet mee aan het energie besparen...
reken er op dat de heren energiebedrijfen op hun grafiekjes kijken en zien dat ze niet genoeg verdiend hebben... dus... HOP, OMHOOG DIE PRIJS! :L

Uhm, het eerdere punt was dus niet dat het je geld bespaart, maar dat het beter voor het milieu is. Maar zoals ik hierboven al zei: uiteindelijk gaat het iedereen toch wel weer om geld...

ja ron je zou eigenlijk een groote switch moeten hebben 8>:halleluja

usb_nuke_button_1.jpg

Are you sure?

Wat een onzinnige opmerking zeg:kont:
.
Het is gewoon waar dit.

Het is algemeen bekend dat mensen met meer geld meer ernergie gebruiken of verbruiken en dus meer vervuilen.
Dit is iets waar geen verbod of beperking op ligt, dus dat wie geld heeft mag vervuilen is helaas waar.

Je hoeft niet rijk te zijn om een boomknuffelaar te zijn. :idee:

dat 'goed zijn voor het milieu' is niet slecht bedacht ooit door een paar 'hippies' maar toen steeds meer mensen op die wijze gingen leven dacht de staat "godverdegodver, daar verdienen wij geen zaadzak meer aan zo'...
dus HOP! onder de vleugels van 'moeder de staat' (en alles wat deesche dus in hun klauwen heeft), die zou(den) het wel ff allemaal 'regelen'... KASSA! :L

Hmm... lijkt me meer een kwestie van kunnen dan mogen 8)
mmm goed, willen dan alle vatsige zakenzakken ff hun 2e car aan de kant pleuren, ook dat huis met in elke slaapkamer een koelkast, TV, stereo toren etc ff aanzienlijk indammen en dit jaar ga je maar lekker ff in een hunnebed kamperen in drenthe... kijk, questie van kunnen toch? :mexico:

ja net als in de jaren 80 met het mislukken van aardappel oogsten...
oh jee, de patat werd duurder, en daarna nooit meer goedkoper nutuulk!

of dan kom je bij een snackbar ten tijde van de BSE epi, "ivm de gekke koeien ziekte zijn onze vleesproducten 1 gulden duurder" 8D :r

jezus mocht jij toen al patat van je ouders
whoo
wat moetr toch terecht komen van die jeugd ...

iig kzit op 142 p/maand best veel
jij dennis [topicstarter woont zelfde flat isk ...! ]

by mij staat alles aan ....vaak en veel
kheb ook aquarium ,...meerdere tv,s

usb_nuke_button_1.jpg

Are you sure?

soon switch by de voordeur
lol
kheb ter al een soort systeem in
drie grote stekker blokken
links voor mn tv / aquarium [uiteraard de pomp apart ...]:bekdicht:

en 2e blok voor linker kant van mn stuud byna alles iig mixer veel analoge dingen wantdat vreet :r

en 3e blok rechts van mn kamer ; staat mn pc aan met screens
dus die kan stand alone [met beeldschermen uit lekker virus scannen / downloaden [doekik egt graag !:D ]

soms misk dan ineen tegen 2 uur snacht wel bv een nacht lampie :eureka:
ask nog filmpie wilkijken ,...
tis namelijk egt veel werk / kom ook niet overal by tegenwoordig meer ask alles apart moet uit doen
dis mijn ding voor t mileu
kheb drie aparte blokken

oja niks is rand aarde in mn woonkamer
merk niks van brom / ruis enso
mazzel denkik
groene stroom :luv:

Pf;stroomverbruik,ik heb "groene stroom"maar dan nog....,
ik weet niet hoeveel watt of kw ik verbruik als alles "aan" staat,ik schat tussen de 1 en 1.5 kilowatt en dat op 1 groep,no problem :)
alvast een gelukkig nieuwjaar,ennuh.....niet teveel zuipen he? hahhaaha

Back