Hoeveel verbruik heeft jouw studio?

verbruik studio

verbruik studio

misschien volgt een van je vrienden een technische opleiding? Die hebben meestal een amperemeter (automechanica enz..). Als je die kan lenen.....Die hou je over één van de draden van je stroomlijn (bv in je schakelaarkast) en dan lees je het amperage af dat je op dat moment verbruikt. Dat vermenigvuldig je met 220 (volt) en je hebt het verbruik. Bv: 5ampere x 220v= 1100 watt. Die dingen kan je betrouwen

misschien volgt een van je vrienden een technische opleiding? Die hebben meestal een amperemeter (automechanica enz..). Als je die kan lenen.....Die hou je over één van de draden van je stroomlijn (bv in je schakelaarkast) en dan lees je het amperage af dat je op dat moment verbruikt. Dat vermenigvuldig je met 220 (volt) en je hebt het verbruik. Bv: 5ampere x 220v= 1100 watt. Die dingen kan je betrouwen

jah dat is idd een betere oplossing, die is waarschijnlijk net zo betrouwbaar als een kWh meter van de Lidl :okdan:

succes

Groene stroom bestaat niet, je krijgt gewoon de echte Kern Energie over de enkel bestaande kabels je woning binnen. Wat jij aan verbruik opgeeft aan je "groene" stroomleverancier daarvan moet jij maar geloven dat dat in het net gecompenseerd wordt met zgn. groen opgewekte stroom. E n daar betaal je vervolgens Extra voor. Nee geef mij maar een paar zonnepanelen dan. Vwb. stroomverbruik en brandveiligheid geldt gewoon alles wat je niet gebruikt uit! en dan bedoel ik gewoon echt Alles! Want wat niet onder spanning staat (als je niet thuis bent) kan ook niet in de hens vliegen. :mega:

In de winter recycleren jullie meer dan je denkt.

Bijna alle energie die je spullen gebruiken gaat verloren in thermische energie.

Dat warmt je studio op.

In de winter moet je dan minder verwarmen om het aangenaam te houden.(zorgt je thermostaat voor)

Nu is 1kwh aan gas wel wat goedkoper dan 1 kwh elektrisch, toch maak je geen zorgen, het valt allemaal wel mee.:biertje:

Vic

btw. bij een vermogen berekening in een wisselspanning net moet je de fase verschuiving niet vergeten

Ik heb niet heel de thread gelezen. Dus als iemand t al gezegd heeft .......

De meter geeft nu 3850 watt aan! Volgens mij kan dit nooit; de voeding van mijn pc is 600W. Mijn tv is 231 W, de mixer zo'n 60 (denk ik) en mijn monitor zal denk ik zo rond de 60 zitten. Dit zijn specificaties volgens de handleidingen of staan op de apparatuur vermeld. Dit is nog lang geen 3.8 kW en bovendien lijkt mij dit piekvermogen. Het meet-apparaat staat ingesteld op RMS-vermogen. De piek zit op 4.8 kW.

RMS was toch iets van "root mean square". En was geloof ik geen wisselspanningen mee te meten.
Heeft te maken met ene kant positief andere kant negatief ofzo.
Over het algemeen wordt dat toch gebruikt om pulserende gelijkspanningen en stromen te meten?

die is waarschijnlijk net zo betrouwbaar als een kWh meter van de Lidl
Lijkt mij inderdaad DE methode. Is volgens mij redelijk betrouwbaar hoor.

ook adapters verbruiken energie.. ook al staat je apparatuur uit. die verstoken energie in warmte. UIT dus die dingen!!

Scheelt stookkosten :D

Ik heb geen idee wat mijn studio verbruikt en het boeit me ook niet. Ik woon niet bij mijn ouders maar zoals iemand anders al zei: een hobby kost geld. Als ik niet in de studio zit staat (bijna) de hele boel echter uit omdat ik na een flinke brand panisch ben voor kortsluiting. Eindversterkers gaan om die reden sowieso uit al ben ik maar een half uurtje weg. De extreme hitte ontwikkeling vind ik gewoon niet zo'n fijn idee als ik de boel niet in de gaten kan houden. En als ik er wel ben is het een prima alternatief voor de verwarming :-) Het verbruik zal me dan een zorg zijn verder. Ik heb niet voor niets een aparte groep voor mijn studio genomen :duivels:

hmmm,

wij wonen in een huis met drie grote verdiepen waar elk kind ( het zijn er 4 ) elks zijn tv , xbox , playstation , dvdspeler en gsm lader , psp en ds lader vollop liggen te pompen , overal is verwarming en overal brand het licht....stel je voor dat IK ga wakker liggen van men studio woahahahaha ( ik ben de goedkoopste van allemaal )

hmmm,

wij wonen in een huis met drie grote verdiepen waar elk kind ( het zijn er 4 ) elks zijn tv , xbox , playstation , dvdspeler en gsm lader , psp en ds lader vollop liggen te pompen

Als kids randapparatuur aan het pompen zijn is misschien de tijd aangebroken voor wat sexuele voorlichting? :doei:

Back