[Pinkpop 2003] Hoeveel MS-20s?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door equate
het moet maar es afgelopen zijn met dat plaatjesdraaien en dance...dat zijn toch geen artiesten, ... laat staan muzikanten ;)

Maar goed...volgens mij hebben veel van die bands ook gewoon een MS-20 erbij omdat dat kennelijk zo hoort en het cool uitziet, zo'n houten bak met knoppen en een groot KORG logo... wat ze ermee doen is vaak van het niveau: bleep, wooei, zap !

Ik heb ook een MS-20 maar wel zonder hout. Volgens mij hebben ze daar allemaal last van. :) :) :)

Origineel geplaatst door The Q
Het zal het gemiddelde pinkpop publiek een héééle grote worst zijn wat er technisch gezien op dat podium gebeurd zolang ze maar een goeie tijd hebben. (en dat hadden ze)

Waar maken sommige mensen zich toch druk om? live and let die!

Nu maar weer on topic?

en toch....als al die grote mannen live gaan met een DATje, dan reikt dat natuurlijk de "haterz" voer aan, om te kunnen beargumenteren dat voor een dance performance geen enkele muzikaliteit vereist is. En ja, dat vind ook ik vervelend, juist omdat deze heerschappen in de positie zijn dit beeld positief te gaan kleuren.

moeten ze volgende keer toch maar weer Underworld in de programmering zetten ;)

Origineel geplaatst door Pjotr G
en toch....als al die grote mannen live gaan met een DATje, dan reikt dat natuurlijk de "haterz" voer aan, om te kunnen beargumenteren dat voor een dance performance geen enkele muzikaliteit vereist is. En ja, dat vind ook ik vervelend, juist omdat deze heerschappen in de positie zijn dit beeld positief te gaan kleuren.

Kijk, dat is tenminste een argument.

Pjotr, ben het helemaal met je eens dat het niet helpt in de "emancipatie" van elektonische muziek. Het zou ook niet mijn ding zijn om alles van een HD-recorder te laten komen.

Blijft wel dat elektronische muziek een risicovolle aangelegenheid is en er soms zwaarwegende argumenten kunnen zijn om het op deze onsymphatieke manier te doen. Vooral als je met derden werkt (gastinstrumentalisten/vocalisten) die niet doorhebben dat de sequencer niet door wil naar de volgende track.

Naja, een MS-20 is nog altijd stoerder om te zien dan een Yamaha SY22, gebruikt of niet :)

Mensen,Mensen waar gaat het toch over :confused:
Het zal mij m'n :kont: roesten of Mr. Holkenborg nu een DAT heeft draaien of niet!
Het gaat hier toch uiteindelijk om de performance die zo'n persoon neerzet toch ?
Hoeveel zogenaamde ''Live Acts'' spelen er nu ECHT Live ? Mr.Holkenborg heeft tenminste nog Kabels aangesloten Milk Inc en al die zooi hebben er niets op zitten geen MIDI of Audiokabel te bekennen :confused: en daar wordt niet over gezeurd !
Ooit DJ Jean ''Live'' gezien ?? Die doet alles op zijn Platenspeler (Duhhhh!!)
En als je ziet wie daar helemaal op gaan.............
Waar ik het wel mee eens ben is dat als je zegt dat je Live gaat je ook echt Live moet gaan en niet alleen aan 1 knopje (of 2)moet draaien..
Zou me wel leuk lijken als zo'n type als Junkie XL met een ECHTE band zou optreden net als Faithless.

Maar nog ff wat anders in hoeverre wil je electronische muziek ECHT Live brengen ????
Ik kan het fout hebben maar het enigste wat je Live zou kunnen doen (in mijn ogen) is Realtime Patterns Switchen en een Synthje bespelen (en je hebt maar 2 handen toch ? correct me if i'm wrong) en dat is toch verrekt moeilijk als je daar alleen staat!

Ik ben er geweest. Junkie XL was super bagger. (en er waren een hoop mensen het met mij eens) Ze stonden er alleen om Lovefields (dancefeest op dat zelfde terrein) te promoten. De andere band die ook op dat moment speelde was zeer goed. Ben alleen even de naam vergeten, het was gevoelige gitaar muziek.

Wat er op het podium allemaal stond kan ik niet vertellen, daarvoor stond ik meestal tever van het podium.

Het is dat ik er gratis heen kon, anders had ik er niet gezeten afgelopen weekend. Het is en blijft een TE commercieel festival. Zelfs een fatsoenlijke maaltijd voor de vrijwilligers kon er niet vanaf.

Het zal het gemiddelde pinkpop publiek een héééle grote worst zijn wat er technisch gezien op dat podium gebeurd zolang ze maar een goeie tijd hebben...Waar maken sommige mensen zich toch druk om?
Mee eens.
Ik kan me zelfs wel voorstellen dat het op een festival (gem. 'play-time' = 1uur) beter is om niet je HELE 'studio' mee te slepen. Je kan toch niet alle nrs. spelen/draaien. Met een apart concert verwacht ik wel meer..
Maar ik betrap mezelf er (ook) vaak op dat ik tijdens een concert/optreden altijd ff ga uitvissen hoe & WAT ze gebruiken on-stage, terwijl ik gewoon kon feesten...... =(

Origineel geplaatst door Kevin
Mensen,Mensen waar gaat het toch over :confused:
Het zal mij m'n :kont: roesten of Mr. Holkenborg nu een DAT heeft draaien of niet!
Het gaat hier toch uiteindelijk om de performance die zo'n persoon neerzet toch ?

Yep en die performance was klote...Hij zwaaide wat met zijn armen en stak zijn vingers in de lucht.....

Hoeveel zogenaamde ''Live Acts'' spelen er nu ECHT Live ? Mr.Holkenborg heeft tenminste nog Kabels aangesloten Milk Inc en al die zooi hebben er niets op zitten geen MIDI of Audiokabel te bekennen :confused: en daar wordt niet over gezeurd !
[/B]

Als ik naar een concert ga spelen de bands/artiesten ALTIJD ECHT live. Gek hè!?! OOK electronische artiesten (zie Moloko op Pinkpop). ALs je dat doet, dan ben je artiest, zo heet dat. Milk inc is geen artiest. Die mensen pretenderen dat gelukkig ook niet. Mijnheer Holkenborg denkt dat jammergenoeg wel.

Ooit DJ Jean ''Live'' gezien ?? Die doet alles op zijn Platenspeler (Duhhhh!!)
En als je ziet wie daar helemaal op gaan.............
Waar ik het wel mee eens ben is dat als je zegt dat je Live gaat je ook echt Live moet gaan en niet alleen aan 1 knopje (of 2)moet draaien..
Zou me wel leuk lijken als zo'n type als Junkie XL met een ECHTE band zou optreden net als Faithless.
[/B]

Gelukkig is DJ Jean me bespaard...en gelukkig zie je ook in dat 1 knopje bedienen idd geen live-act is. Ik zou met een CD speler kunnen gaan staan en op start en stop drukken. Is 2 knopjes!!!

Maar nog ff wat anders in hoeverre wil je electronische muziek ECHT Live brengen ????
Ik kan het fout hebben maar het enigste wat je Live zou kunnen doen (in mijn ogen) is Realtime Patterns Switchen en een Synthje bespelen (en je hebt maar 2 handen toch ? correct me if i'm wrong) en dat is toch verrekt moeilijk als je daar alleen staat!
[/B]

Slik....je moet echt even naar bands als Moloko, Underworld, Faithless, Kraftwerk, Orbital etc. luisteren...deze groepen doen alles live en dat is waarschijnlijk ook de reden dat wereldfaam genieten voor hun live-acts.

Origineel geplaatst door Nolet
Yep en die performance was klote...Hij zwaaide wat met zijn armen en stak zijn vingers in de lucht.....

Als ik naar een concert ga spelen de bands/artiesten ALTIJD ECHT live. Gek hè!?! OOK electronische artiesten (zie Moloko op Pinkpop). ALs je dat doet, dan ben je artiest, zo heet dat. Milk inc is geen artiest. Die mensen pretenderen dat gelukkig ook niet. Mijnheer Holkenborg denkt dat jammergenoeg wel.

Gelukkig is DJ Jean me bespaard...en gelukkig zie je ook in dat 1 knopje bedienen idd geen live-act is. Ik zou met een CD speler kunnen gaan staan en op start en stop drukken. Is 2 knopjes!!!

Slik....je moet echt even naar bands als Moloko, Underworld, Faithless, Kraftwerk, Orbital etc. luisteren...deze groepen doen alles live en dat is waarschijnlijk ook de reden dat wereldfaam genieten voor hun live-acts.

zeg het broeder! ZEG HET! ;)

zoals eerder vermeld ios heel pinkpop langs me heen gegaan maar het lijkt me dat je als bezoeker wel het een en ander mag verwachten voor die prijs

Origineel geplaatst door Kevin

Eeeh alsjeblieft niet :
electronische muziek recreeren met akoestische drums en electrische gitaren ?? Een synth-baslijn spelen of een basgitaar ? Faithless live... :r

hou het dan electronisch... Ik bedoel, Chemical Brothers met een live-drummer i.p.v. vette drumsamples zal ook gewoon k*t klinken...

Origineel geplaatst door Bass
Eeeh alsjeblieft niet :
electronische muziek recreeren met akoestische drums en electrische gitaren ?? Een synth-baslijn spelen of een basgitaar ? Faithless live... :r

hou het dan electronisch... Ik bedoel, Chemical Brothers met een live-drummer i.p.v. vette drumsamples zal ook gewoon k*t klinken...

tenzij je dit sarcastisch bedoeld kan ik merken dat jouw referentiekader niet altegroot is..

Origineel geplaatst door EDP
tenzij je dit sarcastisch bedoeld kan ik merken dat jouw referentiekader niet altegroot is..

;) ...misschien...

Kraftwerk met een live-drummer ?

Hoeveel MS20'en zouden er eigenlijk gemaakt zijn?

Want als iedere gearriveerde (en nog onderweg zijnde) artiest zo'n ding zou moeten hebben dan mogen ze wel wat modelletjes bijmaken. :)

(Die TH rel is een beetje jammer hoor jongens. Zet dan een haat website op of zo als dat oplucht.)

Een live-act van zolderkamertjesmuzikanten is over het algemeen toch sowieso iets heel anders dan een optreden van een echte band! Het is toch algemeen bekend dat veel sequencer-afhankelijke muzikanten niet eens een fatsoenlijk akkoord kunnen aanslaan maar het van 1 vinger moeten hebben (met alle respect voor de vaak nog zo verbluffende resultaten!) Probeer dat maar eens geloofwaardig op een podium te zetten. Een DAT-tape of een Harddiskrecorder lijkt mij het meest belangrijke instrument voor de digitale dames en heren; sleur anders je hele studio maar eens mee het podium op. De show er omheen lijkt mij grotendeels fake maar ja, het zou ook lullig zijn als je in je eentje met die ene vinger sequences zou staan triggeren op een podium waar een paarhonderd man op kan!!! :confused:
Zucco 103 vind ik trouwens een uitzondering; dat zijn nog steeds prima muzikanten als de computer uit valt!

Heb een uur bij Zuco103 staan fotograferen maar waar staat bij deze Band met hoofdletter B in vredesnaam een computer?

JB (Strijp de gekste) poste in een andere thread deze link handig als je ook een knoppieskorg op het podium wil ;)

Heb een uur bij Zuco103 staan fotograferen maar waar staat bij deze Band met hoofdletter B in vredesnaam een computer?

Bij de drummer stond een laptop.

Ik ben gisteren naar Royksopp in de Paradiso geweest, maar het lijkt wel of ze aandelen van Korg hebben.
Er stonden er 6 op het podium en 1 Roland.
Ik vond het wel een erg leuk opzwepend concert

Re: EHBO

Re: EHBO

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Als de EHBO daar een ook Korg MS 20 had en Junkie XL nou hopelijk eens een hartinfarct kreeg van zn eigen liveact...
Dan hadden ze die MS 20 met Patchkabels maar eens op hem moeten aansluiten en hem proberen met dat apparaat te reanimeren...
Mischien dat hij na deze bijna dood ervaring gered door de audiostroom van een MS20 opeens weet wat een liveact betekend en zn leven beterd.

lol zeker leed vermaak is erg leuk altijd
natuurlijk is het makkelijk en leuk om iemand zoals tommie H.af te zeiken
hij staat wel daar en kijk tv ,...!zeik lui altijd dezelfde
maar die live - act ion mag wel wat meer bij hem
iid als tie een bijn dood ervaring zou acteren op het podium,
en iemand zou hem reanimeren met een synthi aks ,[met idd patch cables inserten in his brain ]
dat noem ik live act- teren ....lol

en werd eerder gepraat over wie er wel live optreed,
wat noem je live ; dat je je sequence live kan beinvloeden
of dat je speelt met een band [lees drummer bassist erbij ]
das live [dat doet speedy j heel goed en roni size nog beter
voor roni size heb ik heel veel respect met zn represent

waar ik het meeste van genoten heb is die maffe moloko hammond player met dat bol hoedje
tering he ,.....
hij stond gewoon BOVEN op zn hammond te freaken met zn blote voeten
en t klonk [he hammond] nog ok ook
royskopp is wel ook aardig live moet k zeggen veel ren en vlieg werk !!!
pinkpop voor mij niet veel anderen vinden dat gelukkig wel goed ,...[anders zou ik ze op mn festjes tegenkomen
peace 2 yall[ook tommie ]

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back