Mix programma voor megamixen

bakkerij.......

Stamgast
Hallo,

Ik maak altijd cd's voor de kermis met draaitafels, maar dit jaar wil ik het anders aanpakken. Ik wil een stuk of 40 nummers gaan mixen voor een megamix, deze moeten maar heel eventjes duren. Ik moet heel veel knippen en plakken, en dat aantal nummers die op het eind ergens pas komen ook al een stukje in het begin te horen zijn. Dus draaitafels komen niet van toepassings. Ik wil het geluid ook kunnen "zien" op het computerscherm zodat ik ze gemakkelijk in elkaar kan laten overlopen. Zeg maar een programma met meedere sporen en waar je elk spoor onafhankelijk kunt pitchen.
Mss dat iemand zo'n programma weet?

groetjes

probeer ableton live is

Je kan beter Ableton Live gebruiken voor het inmekaar zetten. Voor het knippen zou ik Sound Forge gebruiken ;)

Waar is het goede oude handwerk van Ben Liebrandt gebleven?

Hij was er maanden mee bezig en nu pak je een of ander programma en je bent maanden bezig. :D

koop een real to reel deck,en een knip en plak setje:D
veel meer voldoening...maar ach dat vroeg je niet..

traktor
abelton
acid
of plain soundforge
en er is vast nog veel meer

TRAKTORRRRRRRRRRRRRRRRR

hehe

Ja dat is HET gewoon.. Ik heb er nu aardig de kneepjes van onder de knie gestopt en het is echt super. Je kunt je hele mix opnemen, dwz als acties, zodat je niet meteen 1 gig aan wav overhoud. Leg ik dat een beetje krom uit? ja eigenlijk wel.. koffie koffie koffie...............#$#^%$#@%$#

Origineel geplaatst door Arv
TRAKTORRRRRRRRRRRRRRRRR

hehe

Ja dat is HET gewoon.. Ik heb er nu aardig de kneepjes van onder de knie gestopt en het is echt super. Je kunt je hele mix opnemen, dwz als acties, zodat je niet meteen 1 gig aan wav overhoud. Leg ik dat een beetje krom uit? ja eigenlijk wel.. koffie koffie koffie...............#$#^%$#@%$#

hehehe...je neemt als het ware een playlist met controllerdata ofzo op..die kun je daarna nog editten en vervolgens kun je je hele mix afspelen en op cd burnen...

traktor is cool!

Origineel geplaatst door metatron
Cubase Sx, heb je groot overzicht, je kan per nummer makelijk en overschitelijk time statchen, je kan de bpm makelijk aan passen en eventueel hier en daar nog een leuk effectje aanbrengen.;)

ah, ik merk dat jij Traktor nog niet ontdekt hebt.. hehehe..

en nee, ik werk niet voor NI! haha

Ik maak elk jaar met carnaval 2 mixen van een half uur met commerciele dance riedeltjes, maximaal een seconde of 40 per riedeltje en een overgang van een seconde of 8 tot 10. Ik doe dit altijd met Soundforge (ik ken/kon Traktor niet) en dit gaat perfect. Eerst zorgen dat al je nummers hetzelfde tempo hebben, dan is het mixen echt een eitje.

Wavelab heeft ook een heel overzichtelijke multi-track editor...

Mvg.

CoolRunning

Ik heb fijne ervaringen met acid pro om megamixen te maken, kunt ook makkelijk effecten uitgezet tegen tijd eroverheen gooien e.d. werkt prima !

Ik denk dat hiervoor toch traktor en adic wat geschikter zijn
Bij ableton kan je de muziek minder goed "zien" zoals je zegt, en ... mm tja
ik weetet niet maar ik denk dat acid eigenlijk het beste is...
Maarja probeer het allemaal maar uit

Back