Toch verdient het lof wanneer iemand zo'n tool maakt.
Mischien is het inherent aan Nederlandse forums: nag, nag, nag...
Helemaal gelijk ... en het is een belg ....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Toch verdient het lof wanneer iemand zo'n tool maakt.
Mischien is het inherent aan Nederlandse forums: nag, nag, nag...
Dank voor het filter voorbeeld, ben je programma verder aan het onderzoeken. De G2Demo al gedownload Waveguide? Of wars van modules?
Env band pass pch hier:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1474462#post1474462

Clavia NM G2 bezit wel een bandfilter, maar dan nog, het is en blijft een muziekinstrument en alle dsp is reeds voorgebakken in de 'hardware'....Clavia beschikt niet over een afzonderlijk bandfilter. Je moet een LP en HP combineren.

Clavia NM G2 bezit wel een bandfilter, maar dan nog, het is en blijft een muziekinstrument en alle dsp is reeds voorgebakken in de 'hardware'.
M.a.w. appelen en peren zijn moeilijk te vergelijken.
Oei, wordt hier jaloers op je WaveWiz filters
Maar zulke filters zijn ook te bouwen met zelfs de Demo. Een DIY filter en was al op de goede weg. Ik ga deze nog steiler maken. Ook weet ik een manier om een EG bij elke harm, te starten.

Sonogram
Buffer en index (s1, s2, s3) S1[0]
lengte fragment (ook 'sec') 40 sec
FFT-venster (in bits: 8...16) 13
Venstergrootte (ook 'sec') 8000
vensterverplaatsing (ook 'sec') 0,02 sec
weergave in decibel ('dB') of lineair ('lin') dB
kleur van laagste amp ('R', 'G' of 'B') 240
kleur van hoogste amp ('R', 'G' of 'B') 60
helderheid 5,58
Hann-window ('j' of 'n') j
Raster ('j' of 'n') j

Wat ik gemaakt heb, daar ben ik niet tevreden mee. Ik krijg door de versterking van zo'n nauwe band vreselijke bijgeluiden. Maar geef niet op
Verder hier een BPF voor Audiocollage, dan hoeft hij het niet meer te doen met alleen de vooradige filters
Verder baal ik dat ik momenteel zo weinig tijd heb want ik vind deze filter puzzels erg leuk.

WaveGuide7 toch enigzins verwarrend hoor als je weet dat men 'een extreem kort geluidje' ook een puls noemt (toneburst).1. Stuur een puls door het filter dat je wilt onderzoeken. De output van het filter heet de pulsrespons. Dit is meestal een extreem kort geluidje (veel korter dan 1 seconde), maar 't kan in theorie onbeperkt lang duren (afhankelijk van de instelling van de Q van het filter).