Tetra + Mopho...?

Jeroen

Music!
Guys,

Ik heb zowel een Tetra en een Mopho Keyboard. En ook de Tetra Pro Editor. Hoe kan ik in vredesnaam de soundset van de ene in de andere pompen?

Kijk even bij het tablad programbanks. Daar heb je onder file "load all data" en save all data staan Alvorens je gaat beginnen met de data dump..;-) en onder midi receive and send all data. Lijkt me dat dit zo zou moeten werken...
Ik zit trouwens te kijken in de mopho editor maar volgensmij zou dit niet moeten uitmaken. Gewoon bestanden dumpen opslaan en dan laden via de tetra en vice versa. Correct me if im wrong...
Handige site voor nog wat info:

http://dsiforum.org/

Laatst gewijzigd:
Nou, het bleek inderdaad heel simpel. De Mopho heeft een functie om sysex te dumpen in Tetra formaat. Dus midikabel ertussen, drukken, en klaar!

Na wat informatie zoeken over de Tetra editen vond ik dit topic.. Een Mopho keyboard zou een optie zijn.

De soundtower editor is mij bekend.. maar wat is er anno nu allemaal?

Iemand bekend met de editor van Coffeeshop of heet dat nu Patch Base??

Oh en nog belangrijker.. kun je ook naast de tetra midi in/out om em te editen ook nog een midi keyboard of sequencer toe wiijzen.. ?

Laatst gewijzigd:
Iemand bekend met de editor van Coffeeshop of heet dat nu Patch Base??
Ja, ik heb ervaring met Patch Base van Coffeeshopped op de Mac. Niet met de editor van de Tetra maar wel diverse andere synths. De UI is niet echt mooi en nogal spartaans, maar het is overzichtelijk en stabiel en werkt verder prima. De maker (Chadwick, mooie naam) is ook benaderbaar en behulpzaam. In tegenstelling tot die kloothommels van SoundTower.

Oh mooi. Ik las bij Apple Store heel andere berichten. Niet heel positief zeg maar.. hij zou niet reageren. Maar zo zie je maar..

Ik moet er nog ff in duiken maar denk wel dat ik de iPad prefereer. Vooral met dit soort editors. En het is ook de enige iPad editor voor deze synth volgens mij.

Ik heb een aantal keer direct contact met hem gehad en geholpen ook met wat bugfixes. Communicatie was toen prima. Dit is wel alweer een aantal jaar geleden, misschien is de aandacht inmiddels verslapt.

Ik heb een aantal keer direct contact met hem gehad en geholpen ook met wat bugfixes. Communicatie was toen prima. Dit is wel alweer een aantal jaar geleden, misschien is de aandacht inmiddels verslapt.
Heb even gekeken. De negatieve reviews zijn voornamelijk mensen die zeuren da het met 35€ teveel is. Vaak zijn die midi appjes 'n paar euro's idd.. relatief gezien lijkt dit dan iets duurder.
Ik moet nog ff uitzoeken hoe ik de Tetra aansluit. Misschien zelfs nog iets kopen.

Laatst gewijzigd:
Ja, die editors zijn relatief duur. Maar ik denk ook dat hij er veel tijd in moet steken om ze te maken en helemaal goed te krijgen, en dat het dusdanig niche is dat hij niet heel veel verkoopt.

Oh en nog belangrijker.. kun je ook naast de tetra midi in/out om em te editen ook nog een midi keyboard of sequencer toe wiijzen.. ?
oh wow.. de iRig mini die ik net binnen heb wordt herkend in de editor. Heeft 'n fysieke midi in + out (TRS).. ik kreeg er alleen 1 verloopje bij, ff zoeken nog.. maar cool.. kan ik gelijk spelen als ik edit :)

Back