Het koninkrijk van King Fred II

Andersom: een keyboard is een soort synthesizer.
En als de meerderheid vindt dat ik hier niet welkom ben, dan ga ik met plezier naar een ander forum. Geen probleem.

Iedereen is welkom (geen sarcasme!), maar ik denk niet dat jij hier op t synthforum het publiek vindt waar je op hoopt.
De meeste hier maken elektronische muziek, wat ook echt electronisch klinkt (want ik voel hem al aankomen; je maakt natuurlijk ook muziek met elektronische apparaten), maar het genre sluit niet echt aan. Uiteindelijk zul je je onbegrepen of uitgelachen voelen, en dat ligt niet aan jou, maar omdat de muziek niet aansluit bij wat het gros op het forum maakt of in geïnteresseerd is. Als ik nu op een hollandse hit forum m'n house/ techno tracks ga posten, dan snappen ze ook niet wat ik daar doe, ook al lul ik er iets nederlands in...

Ik krijg een beetje een "afrikaan (incl neusbot) in voetbaltenue die op een schaatsbaan loopt, op zoek naar een goede pot tafeltennis" gevoel. Niets lijkt te matchen...maar t ziet er wel grappig uit :)

Zeker na het 48e tenenkrommende filmpje (mijn rughaar gaat recht overeind staan van hollandsche meuk, en ik kan ook niet tegen slecht gesproken engels) is voor mij de lol eraf...

het klinkt bitter, maar ik wil je alleen behoeden voor een onheus bejegend gevoel. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik ben liever eerlijk, ook al zit je er misschien niet op te wachten.

Uiteindelijk blijft het natuurlijk jouw topic, dus post wat je wil!

Viel Spass!

Gr Robert

Ik heb de gewoonte om mijn muziek wel langs elektronische weg te maken, maar ik probeer het bijna altijd te laten klinken alsof het met akoestische instrumenten is gemaakt. Daarom is mij van bovenaf gevraagd of ik hier een apart topic voor wil maken. Bij dezen dus...

hoogachtende King Fred II,

jouw uitgangspunt is trouwens ook mjin uitgangspunt. of verlangen, inspiratie of hoe je he took kan/wilt noemen/ zien.
akoestische klank maar wel met (ook) electronische middelen. zo ben ik als kind ooit begonnen en die draad heb ik nu weer helemaal 100% opgepikt. dus je staat er niet helemaal alleen voor hier op het forum!

hierbij deze een voorbeeld van mijn muziek:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=121249&highlight=spookhond

:kroon:

... en ik kan ook niet tegen slecht gesproken engels ...
Ik ook niet, maar wat heeft dat met mijn muziek te maken? Ik weet dat mijn Engels veel beter is dan dat van de gemiddelde Nederlander dan wel Vlaming.

Ik weet dat mijn Engels veel beter is dan dat van de gemiddelde Nederlander dan wel Vlaming.
maar dat is het punt verder ook niet, het gaat er om dat je het moet vergelijk met andere liedjes waarin engels wordt gezongen...
de uitspraak is trouwens het minst waar ik iets op zou willen aanmerken, het is toch eerder het ritme waarmee je iets zingt en de mixage kan ook wel iets beter...

Hoezo het ritme? Als ik iets cover, maak ik altijd òf een totaal ander arrangement, òf ik probeer het oorspronkelijke geluid zo dicht mogelijk te naderen. In dat laatste geval is het ritme gelijk aan het origineel. In het eerste geval is het natuurlijk mijn interpretatie en dat kun je goed vinden of niet; dat is een kwestie van smaak.

Nog even over die "Hollandse meuk": het getuigt niet van veel muzikaliteit als je bij voorbaat ervan uitgaat dat iets nooit goed kan klinken in het Nederlands. Er is veel rotzooi op de markt, zoals Frans Bauer, Vader Abraham, André Hazes en die vent met zijn "toeter toeter toeter ... scooter" (op muziek van Vader Abraham trouwens).
Maar er bestaan ook echte juweeltjes in het Nederlands, zoals "bedtijd" van Theu Boermans, "Port Royal" van Peter Schaap, etc... maar die vind je nooit in de hitlijsten terug!!!

En verder... als je werkelijk een boodschap wilt overbrengen of als je een komische tekst wilt brengen, dan moet je dat in je moerstaal doen. En humor of boodschappen heb ik vaak in mijn teksten. En daar komt nog bij: ik ben met een dichteres getrouwd. Meer dan eens zet ik een gedicht van haar op muziek. Het zou heiligschennis zijn om dat in het Engels te vertalen.

Zo, dat moest me even van het hart... en nu een komische tekst van Freek de Jonge op muziek van Bram Vermeulen met een arrangement van mij. Ik heb hier iets gedaan dat ik vaker heb gedaan, namelijk de beroemde "wall of sound" eromheen gezet (je weet wel: die vinding van Phil Spector - een slecht mens maar een uitmuntende musicus).

Dit wordt gebracht door mij, samen met mijn nichtje (toen 13 jaar):

Flat

ik hoor de wall wel ja...goed gedaan.
op 1.30 en 2.30 loopt ie wel een beetje naast de beat...dat is jammer.

verder top!

ik denk eigenlijk dat iigv Bram zich wel enkele keren heeft omgedraaid in zijn graf.
( ik heb een flink aantal jaren met hem gewerkt)
en die wall of sound kon ik ook niet echt ontdekken.

:mega:

Dit lijkt wel op het Nederlansche werk van King Fred II:

De groep Het met het nummer:

'ik heb geen zin om op te staan'

Beter luisteren!

ow ja, nu hoorde ik het....
ergens achter in de verte.
het werdt nogal weggemaskeerd door het solo keyboardgeluid.
is dat ding stuk?, of is het een pitchbend die je uitvoert?

:mega:

ik vind wel:

dit forum heet dan misschien Synthforum, maar de inhoud hier gaat van :

hoe soldeer ik een plug?
hoe moet ik omgaan met vervelende zeurburen?
hoe verkoop ik mijn modulaire zelfbouwsynth?
wat is de beste ruimte voor speakers?
hoe werkt religie in een A-mineur accord?
waarom klinkt Andre hazes zo ...... soms? hoe krijg je die Zauwnt?

enzovort...

dus er is plaats voor iedereen op dit Forum. Misschien is de grote rode draad ongeveer Muziek en technologie

Back