Welk analoog mixer(tje)

!B4feITw!2k~$(KGrHqR,!jQEybwhilyBBMqI,Qt3HQ~~_3.JPG

BOSS KM-60, moet lukken voor dat geld een zgan te vinden...

Sony MX-P21 jamjam heb er net 1 gekregen van een vriend voor een klusje.....dikke eq op die MX-P, en echt zwaar mooi.....

1fc1c1c2db5852e08ffc380475e263369280dd45a7188a44f900b9aa3d0577b9.jpg

Die M35 is ook tof...je heb ook nog de M30 van Tascam maar die heeft alleen hoog en laag als eq....

De specificaties van Tascam m-106 is inderdaad wat voor jou. De mackies onyx series zijn super goed ik heb er één gehad. als je hoge eisen stelt aan de preamps, Equalizer dan is de onyx series terecht in op alle gebieden. De tafel is lekker ruisloos compact heeft veel headroom en de preamps zijn clean Ideaal voor Pop, Rnb, Elektro, Dance, Klassiek.

De specificaties van Tascam m-106 is inderdaad wat voor jou. De mackies onyx series zijn super goed ik heb er één gehad. als je hoge eisen stelt aan de preamps, Equalizer dan is de onyx series terecht in op alle gebieden. De tafel is lekker ruisloos compact heeft veel headroom en de preamps zijn clean Ideaal voor Pop, Rnb, Elektro, Dance, Klassiek.

De onyx serie is wel wat prijziger zag ik.
Wat denk je van deze, is die eigenlijk analoog?

http://www.mackie.com/products/1402vlz3/

grtz
R

Ja zeker vlz is ook analoog eigenlijk alles waar geen scherm in zit volgens mij heeft mackie alleen maar analoge tafels ze zijn bekend om hun kwaliteit.

De onyx 1220 zijn 2dehands 250,- ik heb ze wel is voor 200,- zien gaan.

-Ga je de preamps gebruiken? De preamps van de vlz series zijn wat minder vergeleken met onyx maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook vind vooral niet als dit je eerste aankoop is. Ik denk dat vlz series een goede instap mixer is als dit je eerste tafel wordt groot verschil tussen de vlz en onyx zit in de preamps daarom is de onyx duurder.

Vlz generatie zijn stuk goedkoper dan onyx series en zijn ook bekend om hun naam goeie bakken!

100,-
VLz kanaals

Bieden vanaf 180,-
Vlz Pro

Marktplaats.

Ik denk dan dat de onyx serie misschien wel interessanter is voor me.
Zou in de toekomst wat meer vocalen gaan werken en een goede preamp is dan altijd leuk.

Ik denk anders wel niet dat de mackies een "klankkleur" hebben zoals men zegt.
Die vintage bakken zijn wel leuk als is het maar om te summen, toch?

In ieder geval bedankt voor de hulp.

Zou in de toekomst wat meer vocalen gaan werken en een goede preamp is dan altijd leuk.

Als je meer met vocals gaat werken kan ik je echt die Sony aanraden...er zijn door gasten op Gearslutz vergelijkingen gedaan met oa API, Neve pre amps en daar doen de pre's van de Sony niet voor onder....de MX-P21 is het kleinere broertje van de MX-P61 en die kosten toendertijd 12.000 dollar...hja je leest het goed 12k.

Forumlid synthiaks verkoopt een MX-P21 voor 75 euro hier op het forum. Zeker het checken waard.

Let erop dat die Tascam geen mid in de eq heeft...ik heb er ooit eens 1 gerepareerd...mooie klank dat wel maar meer als summing mixer...

oja en 200 euro voor die M35 is veels teveel.....100 a 125 is meer in de richting...

Die sony van synthiaks lijkt me inderdaad wel wat.
Maar ik zoek eerder eentje in de buurt, aangezien hij em niet wi versturen (gewicht)
en de man bijna in Denemarken woont ;-)

De M35 is missschien ook wel wat lomp om in een compacte homestudio te zetten, en idd die mid eq....

Hoe zit dat met die yamaha mc 1602, preamps?
Ik vind er maar weinig van terug op het net?

Exactly, die oude bakken zijn niet clean hebben een eigen kleur, je kan inderdaad voor summen gebruiken. Er zijn zat mensen die een behringer tafel gebruiken of Mackie vlz voor om digitale tracks muzikaler te maken. Waar het omgaat een analoge tafel is gewoon makkelijker mixen je hebt veel headroom paar knoppen draaien en je hebt al goeie balance in je track.

Je kan ook in de toekomst een summing mixer ertussen zetten dan koop je nu Onyx bakkie en stel voor over een half jaar wat meer vibe in je geluid wil hebben hang je gewoon een summing mixer ertussen bijv. dangerous den, zo heb je een goede setup en kleur!

Die sony van synthiaks lijkt me inderdaad wel wat.
Maar ik zoek eerder eentje in de buurt, aangezien hij em niet wi versturen (gewicht)
en de man bijna in Denemarken woont ;-)

De M35 is missschien ook wel wat lomp om in een compacte homestudio te zetten, en idd die mid eq....

Hoe zit dat met die yamaha mc 1602, preamps?
Ik vind er maar weinig van terug op het net?

Waar woon je? Ik rijd wel eens wat rond in Nederland :)

Ik zal zelf niet voor een Yamaha, Mackie o.i.d gaan........elke keer dat ik die gehoord hebt vond ik het lelijk klinken.
Zo een Sony is erg lekker, die Tascam ziet er mooi uit, klank weet ik niet.

Je kan beter een lekker klinkende tafel hebben waar je mooie spullen op aansluit (ik zag al wat van je langskomen met leuke drumdozen), dan een steriele tafel met saaie eq's, maar dat is uiteraard vanuit mijn perspectief bekeken dat een mengtafel ook een instrument is die je sound bepaalt...

Back