Kritiek? weg draad....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
JA helemaal mee eens belachelijk die doofpot praktijken. Mods hebben een bepaalde macht en daar moet over gesproken kunnen worden anders krijg je inderdaad China/Noord korea praktijken!

Als je een boete krijgt van de politie mag je die toch ook online posten als je het er niet mee eens bent?

JA helemaal mee eens belachelijk die doofpot praktijken. Mods hebben een bepaalde macht en daar moet over gesproken kunnen worden anders krijg je inderdaad China/Noord korea praktijken!

welke doofpot praktijken, al dagen loopt hier een thread waarin de marktplaats problematiek besproken werd en het feit dat leo daar niet mocht posten. Als je ziet op wat voor toon daar gesproken werd kun je veel zeggen, maar doofpot affaires is complete onzin.

Dat threads hier nu verwijderd worden vind ik volstrekt logisch. Als je vriendjes gaat zitten inschakelen die prive berichten tussen mensen onderling openbaar gaat zitten maken met als enige reden weer de zoveelste discussie op gang proberen te krijgen (op een negatieve manier) dan zou ik ook direct zo'n thread weggooien. Het is een muziekforum hier met muzikanten en niet een relforum.

Als je een boete krijgt van de politie mag je die toch ook online posten als je het er niet mee eens bent?
hahaha ja vast, jij gaat mij wijs maken dat je op www.politie.nl/forum je boetes mag gaan posten om vervolgens met de hele wereld op dat forum te gaan zitten schelden en stemmingsmakerij proberen te veroorzaken zonder dat ze daar dan ingrijpen.

Wat hier toegestaan wordt zul je op veel andere forums echt niet voor elkaar krijgen. Hier zijn ze nog vrij mild gezien wat de moderators hier allemaal over zich heen krijgen.

En ik vind echt, als iemand vind dat hij zich niet kan vinden in de paar simpele regels van dit forum (en dat zijn ze echt), hou dan de eer aan jezelf en ga gewoon weg. Maar ga hier niet proberen met een aantal continu de sfeer te zitten verzieken op een negatieve manier.

Wel kun je dingen waar je het niet mee eens bent op een positieve en zeer kritische manier aan de kaak stellen. Het is prima dat je het niet eens bent met dingen maar uit je dan wel respectvol naar anderen toe. In de andere thread waren een aantal mensen het ook niet eens met dingen, maar die zeiden die kritiek wel op een normale manier.

Maar direct gaan zitten schreeuwen hier dat het net de ddr is of china of dat er sprake is van machtsmisbruik, dan zit je hier echt met de verkeerde redenen op dit forum als dat je insteek is om je zo op het forum te moeten uitspreken.

Een forum runnen voor heel veel mensen is gewoon lastig, daar zijn regeltjes voor nodig en het is onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken. Dus dan moet iedereen voor zichzelf ook maar uit maken of hij zich kan vinden in die regeltjes of niet en daar zijn eigen conclusies uittrekken.

Maar janken online tegen andere vreemden op een forum dat helpt echt geen moer. Bovendien, kom op zeg, de meeste mensen die hier problemen hebben zijn allemaal boven de 30, dan mag je toch wel enige zelf reflectie verwachten.

Er wat van zeggen op een forum waar diezelfde politie niet komt? Vreemde vergelijking.
Een boete krijgen en daarna voor het politiekantoor je beklag doen op spandoeken, dat komt meer in de buurt :P

oke dat met die bon en politie was een slechte, maar ik vind wel dat openheid van het bespreken van sancties moet kunnen.

Maar ga hier niet proberen met een aantal continu de sfeer te zitten verzieken op een negatieve manier.

bepaalde kromheden of scheve verhoudingen mag je toch wel naar voren brengen, dat is niet verzieken maar aan het licht brengen

ik niet
is iedereen zn mening daarover zo belangrijk.. lijkt me niet. zeker als we allemaal niet precies van de hoed en de rand weten
in zn algemeenheid kan je er wel over praten natuurlijk. maar niet over specifieke gevallen
gewoon oewe bakkes houwe en muziek make!

Gasten, ik zou zeggen, week je los van het toetsenbord en: Occupy!!! ben je "tegen" (al weet je zelf niet waar tegen) pak de tent maar weer en parkeer hem deze keer op het grasveld tegenover je internet provider. neem een spandoek mee met "SYNTHFORUM NEE" of iets dergelijks en doe je ding.

Stelletje ouwe technohippies hiero zeg........

gewoon normaal doen, niet te veel zeiken/zieken dan is het prima verblijven hier toch?

tja, es gibt grenzen, soms is het beter eventjes geduld te oefenen, genoeg is genoeg zogezegd.
tis jammer, maar eerlijk gezegd, zat er wel aan te komen natuurlijk na alle activiteiten .
nou ja, hopelijk koelt het wat af en kan met wat nederigheid en reflectie de draad wel weer worden opgepakt.
maar nu even niet meer denk ik zo.
topTeaser_crop_Auf-seinem-Weg-gibt-es-keine-Grenzen.jpg

Hoewel Quifster best een punt heeft wordt door alle regelneukers wel even vergeten dat nu de derde van de top drie interessante posters van het forum verwijderd is. Puur persoonlijke top drie uiteraard, ik hou het lekker subjektief. ;)

Wat mij betreft is het forum vele malen interessanter met figuren als Leo, Mono en Smackos dan zonder. Dat Smackos met z'n scheldpartijen werd gebanned kon ik best begrip voor opbrengen maar het wegpesten van mono en Leo is gewoon dom. Het forum wordt inhoudelijk uitgehold als je de leukste synth-posters banned. Zo simpel is het.

smack is toch ook terug, kan toch ook voor beiden anderen , als ze dat natuurlijk willen ?

Zou nou niet direct zeggen dat ze werden "weggepest"

Ze werd gevraagd iets na te laten, wilden dat niet en kregen lid op de neus. da's wat ander toch?

Mono heeft ook al jaren weer gewoon toegang [kijk maar in zijn profiel voor de laatste inlog datum]
Het is dus zijn keuze dat hij het SF niet meer zo vaak bezoekt....... maar hij doet dit nog wel.

Hoewel Quifster best een punt heeft wordt door alle regelneukers wel even vergeten dat nu de derde van de top drie interessante posters van het forum verwijderd is. Puur persoonlijke top drie uiteraard, ik hou het lekker subjektief. ;)

Wat mij betreft is het forum vele malen interessanter met figuren als Leo, Mono en Smackos dan zonder. Dat Smackos met z'n scheldpartijen werd gebanned kon ik best begrip voor opbrengen maar het wegpesten van mono en Leo is gewoon dom. Het forum wordt inhoudelijk uitgehold als je de leukste synth-posters banned. Zo simpel is het.

ja, dat standpunt van jou begrijp ik wel, echter ik vind dat iemands historie en verdiensten geen vrijbrief mag zijn voor de manier waarop die het forum gebruikt. Iedereen moet opdezelfde manier behandeld worden. Of je nou 1 dag lid bent en vandaag met magix begonnen bent muziek te maken of iemand die zijn studio heeft volstaan met 100 moogs.

Regels werken alleen als ze simpel te begrijpen zijn en consequent toegepast worden. Dus geen uitzonderingen maken voor wie dan ook. En regelneuker is prima, want in de praktijk heeft 99 procent van de synthforummers geen enkel probleem om zich aan die paar regeltjes te houden. Als je bewust de grenzen opzoekt moet je ook een grote vent wezen en de gevolgen dragen als daarop ingegrepen wordt. Je PB naar iemand sturen die daar dat dan weer gaat zitten posten heb ik echt geen respect meer voor dan.

Dat klopt, zodoende ben ik tot dit besef gekomen :D

Dus jij ook een ban? Ik moet me hier niet mee bemoeien maar het is allemaal zo inconsequent... Dan maar Leo weg, scheelt weer een hoop uitleg. Goed werk hoor.

Joh.. Hier worden gvd strafpunten uitgedeeld. Hoe kleinzielig kan je het bedenken. Uiteindelijk heeft Leo mss 1 keer te vaak een verkoopthread geschopt en daar is dit allemaal uit voortgekomen. Als je ziet wat de gevolgen zijn noem ik dat toch echt wegpesten. Je wilt toch niet op een plek posten waar je door mods onredelijk behandeld wordt? Mono heeft exakt hetzelfde meegemaakt; op de tenen van een mod gestaan en ellenlange pb-wisselingen later besloten dat dit geen plek meer voor hem is. Types als hun maakten dit forum en zou je moeten koesteren.

Laatst gewijzigd:
ik vind het niet vreemd dat er mensen nu een ban krijgen, het is continu het opzoeken van grenzen en er overheen gaan door een aantal mensen. Hoe moeilijk is het nou om je aan die paar basis regeltjes te houden van een forum. Als je je echt niet aan een regel op een forum wilt houden, dan vraag ik me af wat doe je hier dan nog?
Hier kan ik me goed in vinden :okdan:
Jammer dat het zo is gelopen maar eens moeten er knopen doorgehakt worden ....

Nu maar hopen datdoor dit negatieve leermoment een hoop positieve voor in de plaats komen ...

Dit soort kwesties los je op met behulp van humor, een lichtvoetige vermaning, hier en daar een goed getimed slotje, erkend verstand van zaken, een juiste distantie, zorgvuldige wijze van uitdrukken, consistent gedrag etc.
Als je dat niet hebt moet je gewoon geen mod worden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back