Hoopvol begonnen aan dit topic. "Ja, spanning aan het front" dacht ik toen ik de titel van dit draadje las. Lekker met een kopje koffie erbij.
Nou niets is minder waar. Het grote inferno gaat als een nachtkaarsje weer uit. Niet zo gek overigens. "Hoezo?" hoor ik u denken. Nou, let op, daar komt ie:
Als je lid wordt van SF Forum (en dat is een vrijwillige keuze, tenzij er een of meerdere mobs of mods met een 8mm tegen je slaap hebben gestaan om je in te schrijven) ga je akkoord met de regels. Als ik lid word van een voetvalvereniging ga ik na een aantal jaren ook niet lopen protesteren dat je het eigenlijk niet eens bent met de buitenspel regel. Of misschien speel je liever zonder tegenstander. Nee, dit zijn de regels en dat kun je van tevoren weten.
Nu is het zo dat dit forum 2 (!) hele regels kent:
1. Plaats geen berichten die obsceen, grof, seksueel getint, haatdragend of dreigend, of anderszins in strijd met de wet zijn.
2. De moderators en beheerders behouden zich het recht voor
om welke reden dan ook discussies te verwijderen, te wijzigen, te verplaatsen of te sluiten.
Als je nou goed leest, zie je dat er eigenlijk wordt gezegd dat de mods en beheerders zich het recht voor behouden om welke reden dan ook discussies te verwijderen, te wijzigen, te verplaatsen of te sluiten. Natuurlijk staat een en ander in de huisregels wat krom verwoord, maar als je goed tussen de regels doorleest zou je dit eruit kunnen opmaken.
Toch?
Welnu, ook ik ben van het flexibele soort en wil graag meedenken over een passende oplossing voor het grote gevoel van onrecht. Misschien is het een goed idee dat TS een draadje aanmaakt in het grote "Synthforum Feedback" subforum en daar volgens de wijze zoals beschreven in regel 1 van de Huisregels zijn grieven deelt en gelijk een voorstel voor verbetering doet.
Zo simpel kan het soms zijn.
Wees gegroet.