Ik heb er maar eens een besteld......

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Cync-Lock%20Red%20Background%201.jpg
http://www.innerclocksystems.com/New ICS Sync-Gen II Pro.html

Wil nu toch eindelijk wel eens alle arps en sequencers op m'n gear snaarstrak mee laten lopen in cubase
was ff hikken maar ben ERG benieuwd naar het resultaat

Ralph wat ben je van planne. Roland dync das toch niets voor jouw. Wat ga je allemaal syncen

ben wel benieuwd naar je bevinding.

Laatst gewijzigd:
nou, MOOG Voyager, Phatty, MBase, Tempest, P08, JP-8080 kunnen allemaal werken met midiclock
alleen als ik dat nu aanzet, dan loopt de boel gewoon niet strak, of het nu een LFO'tje of een arpje op 1/8 of 1/6e is.
hiermee zou ik mijn outboard dus even strak in het gareel moeten krijgen als een VSTi.

ik moest sowieso een grotere midi interface hebben, dacht doe ik maar gelijk eentje met extreem strakke timing.

Ligt dat dan niet aan je midi interface of fout in je software? Hier loopt alle synt's lfo apr en drum en fx modules in sync. Heb ook eens gezijk gehad dat het niet helemaal goed liep, windows er opnieuw op en was van het gezeur af.

Ik zou een goeie 8x8 midi interface kopen ja.
Zelf werk ik ook met veel midi, en heb de gewoonte elk apparaat een eigen midi poort te geven.
Het werkt hier fijn.

Ik heb overigens twee Motu 128 draaien.
Dat zijn geen dure units.
De Steinberg Midex 8 heb ik ook gehad, maar die beviel slecht. Maar dit was niet vanwege timingproblemen, maar driver problemen.
De Unitor8 heb ik ook gehad en die beviel erg goed...maarja...toen Logic werd overgekocht door Apple ben ik overgestapt naar Cubase en ook naar Midex.

Midi draait op zich prima, maar apparaten met een eigen sequencer zoals de tempest, of bijv de arp van moogs of JP-8080 blijft niet strak, noter on of gaat prima maar om meerdere seuqncers in sync te laten lopen is het kunstje
en dat is me met diverse interfaces (die het op zich allemaal prima las midi interface doen niet gelukt)

Het zal wel onzin zijn wat ik nu ga typen, maar in vintage land heeft het me al vaak een oplossing geboden:

Ik heb regelmatig gemerkt dat het dingen die op midi clock moeten syncen verstoren als je op diezelfde buss ook MTC stuurt.
Misschien levert het je de oplossing als je MTC uitzet?

succes

MTC staat uit, alle apparaten staan op slave/sync Cubase is de enige host.
nogmaals midi noten getriggered vanuit Cubase zijnbehoorlijk strak, maar ook daar is nog wel een beetje winst te behalen
grootste probleem is bijv de ARP van de Slim phatty die gaat driften of de seqeuncer van de Tempest

veel plezier met je sync-ding.. heb er wel eens wat over gelezen..
als ik meer met computers zou werken.. zou ik het ook overwegen..

goede keuze.

Midiclock wordt onder de motorkap geshared met de USB driver (raar maar waar), zodat ie gewoon jitter geeft. Vandaar dat waarschijnlijk ook al die Pre-USB computers (atari en amiga etc) daar nooit last van hadden en in praktijk stabieler zijn met midiclock dan de moderne USB pcs
Een verloop van +/- 5bpm is normaal onder omstandigheden, als je delays via midi synced heb je kans dat je dan tikjes krijgt omdat de delay elke keer een andere kloksnelheid krijgt aangeboden en daarop moet syncen, vooral oudere midisynths hebben daar last van.

Logic met zijn AMT8 heeft daar minder last van omdat Logic onder de motorkap nog steeds Active Midi Timestamping heeft (soort smpte)

Elke clock gegenereerd door een DAW heeft er last van, de oplossing is om clocksigs via audio om te zetten naar midi, dat werkt wel gewoon retestrak...
Ik heb er ook wel eens aangedacht om zo'n synclock 2 pro te nemen, maar ik sync niet zoveel midispullen meer.

Ik kende dit niet, maar lijkt me echt super handig!
Laat even weten of die goed bevalt als je hem een tijdje getest hebt

Het kan ook anders, op een DIY manier:

Er is een VST-tje van RVOOH hier op het forum die audio sync genereert voor oudere synths en sequencers. Deze VST geeft je een eigen audio output in je DAW. Ik stuur het signaal naar een Roland MC50 sequencer, deze pikt het op en stuurt hele stabiele midi clock door naar mijn synths. In het audio signaal zit geen jitter.

Beetje houtje-touwtje methode, maar op deze manier heb je stabiele midi clock, je omzeilt het hele USB gebeuren in Windows.

maar juist als je midi uitstuurt via usb en dan weer audio opneemt is de latentie 2x natuurlijk.

latency heeft er nix mee te maken, het gaat om de jitter omdat de midistream elke keer kort onderbroken wordt in dutycycles voor de USB bus

Ik klok gwoon met deze :P

siwasync.png

hmm. fsk sync, wasdatnouweer. En voor de Silent Way moet je alsnog een audio output opofferen?

edit. laatmaar, gecheckt, heb je wel een DC coupled compatible output nodig.. shit dat ik net mijn lexicon MPX heb weggedaan want die was dus ook compatible :(

Denk dat de innerclock systems toch de meest directe optie is.. Ben benieuwd naar het resultaat Raphie!

edit2: en het is gvd toch ongelofelijk dat we in fokkin 2012 nog dit soort gezeik met midi-sync hebben... unbelievaaaable.

Laatst gewijzigd:
Back