Ik heb er maar eens een besteld......

Het probleem is hier dat een aantal mensen niet kunnen lezen.

Ik word daar ook altijd zo boos van!8o

het gaat hier om sync.
het in de pas laten lopen van de SEQUENCER van een drumcomputer met de ARP van een synth en een DAW, tot op de sample nauwkeurig

Wat denk je dat ik hier doe? Of je computer nou master clock is of een dedicated doosje maakt dan toch geen drol uit.
Het in de pas laten lopen van de SEQUENCER van een drumcomputer met de ARP van een synth nog een hele zooi gear, vanuit mijn DAW, tot op de sample nauwkeurig

Hier is het ook altijd strak en dat nog wel met een budget MIDI kastje van vier tientjes.

Het in de pas laten lopen van de SEQUENCER van een drumcomputer met de ARP van een synth nog een hele zooi gear, vanuit mijn DAW, tot op de sample nauwkeurig

makkelijk praten
heb je dit daadwerkelijk gemeten?
ik hecht er weinig geloof aan.

mss voelt het voor jou strak genoeg aan..

Dat kan zeker het geval zijn hoor. Maar ik heb ook andere nooit horen klagen.
er zijn zowieso andere oplossingen als innerclock maar met gewoon simpel alleen midi zonder syncgenerator ga je het echt niet redden.

Maar hoe zit het nou met midi over firewire zoals in mijn geval?
Dat loopt dus ook voor geen meter.

Heb nu mijn 606 aan arturia's beatstep hangen via een philip rees midi naar sync en dat loopt rete strak.
Is er geen manier om Logic te slaven aan bv de beatstep?
Heb logic nu niet voor me maar ik weet wel dat het niet aan midiclock gesynced kan worden dacht ik

Mijn iconnectmidi werkt ook super

Mijn iconnectmidi werkt ook super

De iConnectMidi is toch gewoon een midi interface met wat extra's voor iOS apparaten?
Of hebben ze iets toegevoegd waardoor het ook als sync device in is te zetten.

Als dat zo is ben ik namelijk zwaar geinteresseerd. :)

hihi, volgens mij ben ik de enige die het wel lekker vind dat de boel niet strak loopt.
gaat de boel tenminste 'n beetje van leven!

SND ACME-4

SND ACME-4

Ik heb de SND ACME-4 gekocht en ben daar zeer tevreden over. Het lost voor mij alle problemen op:
- Rete strakke midi clock voor drumdozen en andere externe sequencers.
- Tot sub-milli seconden kan je 4 outputs time shiften om correcties uit te voeren (bijvoorbeeld Tempest en xoxbox)
- Zowel midi sync, Din Sync en gate.
- Rete strakke sync met elke DAW.

De twee grootste problemen zijn latency en jitter, waarvan jitter nog het meest vervelende is. Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen dit niet horen en ook niet belangrijk vinden. Maar als je met zo'n ACME-4 aan de knoppen gaat draaien, dan hoor je wel degelijk wat dat uitmaakt, Op innerclock website wordt dat mooi uitgelegd. Ik was er in ieder geval altijd heel gevoelig voor.

Ik vind dat ze alle synths en gear die geclocked kan worden, moeten uitrusten met een Fibrechannel Heartbeat interface :P HeartBeat Lan op gig-speed, als het dán nog niet strak loopt weet ik het ook niet meer.

Ben het verder met eerdere poster eens, té bizar dat dit anno 2014 nog steeds een issue is, nog erger dat je 900 eu kwijt bent om het te verbeteren. En ze blijven maar nieuw spul uitbrengen met die oude gare midi, en weer, en weer.. bij gebrek aan? begrijp het niet echt waarom er geen nieuwe betere standaard komt.. niet alleen zou het de bestaande midi flink verbeteren met meer bandbreedte e.d. maar ook zou het nieuwe mogelijkheden openen, sure.. en mss het aantal €€ verminderen aan interfacing, kabels, extra kastjes en weet ik het wat.

Ik besloot uiteindelijk vaak maar af te zien van de massale sync-party en nam het dan maar apart op met interne klok. Dus het maken van de tracks dan wel mét rommelige sync, en dan de sync uit --> opnemen
Maar voor live jams is het vaak niet anders

hihi, volgens mij ben ik de enige die het wel lekker vind dat de boel niet strak loopt.
gaat de boel tenminste 'n beetje van leven!

idd en iedereen maar jubelen over de 808 groove etc......dat lijkt me ook niet echt samplesync als je daar een andere doos naast laat lopen.

jitter swingt juist niet.
maar goed...... je ziet wel weer wie het wel en wie het niet begrijpen :D

idd
er is een verschil tussen op een muzikale wijze ernaast spelen (808, echte muziekanten, ...) en gewoon ad random getreuzel van een clock uit de DAW, daar is niets muzikaal aan, het klinkt gewoon bagger.

Ik heb overlaatst een jaren 80 nummer van Brian Eno in Logic ge-beat-mapped.. een paar uren bezig geweest met beats tekenen, het tempo varieert tussen de 110 en 125 bpm als ik me goed herinner, en toch klinkt het strak. Als ik het afspeel met de metronoom erop is het perfect. Dan eens geprobeerd om hardware te laten meelopen met die variabele midi clock = FAIL. Gewoonweg onmogelijk.

Inderdaad! Van echte muzikanten kun je maar beter afblijven, die vertikken het gewoon om een beetje strak mee te hakken.

Back