Ik heb er maar eens een besteld......

Tip, niet bedoeld voor de TS (die is al voorzien met de Innerclock), er wordt nu een Roland MC500mkII aangeboden op Synthforum, mooie FSK (tape sync) naar (strakke) midi clock omvormer.

(ik kan geen garantie geven hè... maar met een MC50mkI werkt het).

hmm.. die midi-solution doosjes.. daar heb ik er een paar van..
tis dat ik weer nieuw spul kocht.. maar anders was letterlijk alles aan elkaar vastgeplakt dmv van hun spul
retestrakke (nouja, strak genoeg voor mij) midi.. ben er best tevreden over..

heb ook wel eens zo'n phillip reese doosje gehad.. maar niet elk apparaat was daar compatible mee.. wel midi signalen.. maar clock werkte niet altijd..

anyways.. my 2cents.. en ik doe het computerloos... dus heb geen midijitter-usb gedoe.

ik heb de unit nog niet binnen, maar het eerste probleem dient zich al aan:

behalve de JP-8080 en de Tempest heeft m'n gear geen dubbele midi ingang
de clock moet dus gemerged worden met bestaand midi signaal BUITEN de PC

moet ik dus toch nog een 8 poorts midi interface gaan kopen. Ik meen me te herinnen dat de Midi Express XT midi kan mergen (dus de innerclock midi out op 1 input hangen en dat naar alle outs sturen?

Dat zou dan de goedkoopste oplossing zijn (150 euro meer dan een MOTU 8*8)
anders kom je op meerdere midi solutions merge boxjes die ieder ook al weer 62 euro zijn.

Volgens innerclock zouden midi note events in Cubase ook gewoon strakker moeten spelen. als dit NIET het geval is en dus alleen maar midi slaved devices strakker in de maat laat meelopen dan is het best wel een dure oplossing. Maar vandeweek weten we het, dan komt ie binnen

Dat is inderdaad waarnaar ik een beetje aan het hinten was.. heb hier ook een motu mixi express XT staan. Even mijn ervaringen:
probleempjes:
-ga even na of de batterij nog vervangen moet worden of niet.. de mijne is op en ik moet dus elke keer vanuit de computer de presets opnieuw inladen wanneer ik m aanzet..
-wanneer ik veel midi verstuur (midi time-code, midiCC, patchchanges en midinotes door elkaar heen) heeft die wel eens last van hangende noten. Vraag is echter of dit probleem zit in de midi express of in de midinote-send module van mijn nord modular G2.
-mocht je m aangeschaft hebben en je erachter komen dat de editor verkeerd weergegeven wordt (gedeelte van controls is niet te zien of niet te veranderen), ga dan even naar je beeldscherm-instellingen en zet de tekst-grootte naar de oorspronkelijke grootte (ik had m op 'groot' staan en daardoor wordt dus blijkbaar ook de tekst van de editor beinvloed en daarmee de positionering van de knoppen, waardoor muisbesturing van de knoppen niet meer goed werkt)

wat wel relaxt is:
inderdaad 8 ingangen routen naar wat je maar wilt. Voor elke ingang en elke uitgang kun je apart instellen welke midi-kanalen (noten), midiCC-kanalen, sysex, timecode (en een hele hoop andere zooi) er in/uit mogen, welke midikanalen naar een ander kanaal omgezet worden, je kunt elke midi ingang naar elke midi uitgang sturen (of niet of gedeeltelijk met behulp van de mute-instellingen), main smpte of timecode genereren waaraan zowel apparaten als je computer gesynced worden (of doe dat vanuit je computer of een ander hardware apparaat).

ik vraag me wel echter af of de midi express 2 kaarten kan herkennen. Ik heb een printer-poort versie en die houdt via die poort continu connectie met de computer. Naar mijn gevoel zou het niet principieel onmogelijk moeten zijn om vanuit deze plek de data naar 2 geluidskaarten te sturen... en anders connect je er een via de computer via de usb/printer poort en de ander, die enkel clock info nodig heeft, gewoon via een midi kabel.

gisteravond met de Innerclock wezen spelen
heel mooi, maar geen voordeel voor mijn apparaten zonder eigen sequencer
hij gaat dus weer retour

Tevens de nieuwe 1.5.7 firmware geinsstalleerd voor de Tempest en deze loopt nu strak over USB

Dus gisteren tevens MOTU mini 128 usb besteld en daar houden we het dan maar bij.

gisteravond met de Innerclock wezen spelen
heel mooi, maar geen voordeel voor mijn apparaten zonder eigen sequencer
hij gaat dus weer retour

Tevens de nieuwe 1.5.7 firmware geinsstalleerd voor de Tempest en deze loopt nu strak over USB

Dus gisteren tevens MOTU mini 128 usb besteld en daar houden we het dan maar bij.

Waar had je hem besteld? Zullen er ook wel blij mee zijn dat spullen weer terugkomen en als Bstock/retour verkocht moeten worden, goed voor de zaken zeg maar...Is leuk die thuiswinkel webshop/wet natuurlijk maar misbruik maken ervan vindt ik niet zo cool eigenlijk. Researchen moet je van te voren doen imo en niet een zaak opzadelen met jouw probeersels. Vind ik dan he.

Maar eh die Tempest laat je toch ook via midiclock lopen of trigger je die via notes in je DAW?

beiden, Had besteld in Duitsland, grote voordeel van webshops is de koop op afstand wat ik trouwens ook niet meer dan NORMAAL vind. Je kan het apparaat alleen maar thuis proberen en als je 900 euro uitgeeft wil je wel zeker weten dat het waarde toevoegt in je setup. als ik 1 op de 100 artikelen terugstuur is het veel. Dus ik zie dat probleem echt niet, is ondernemers risico.

Ow okay, ja is wel zo. Maar of je midi poort nu over usb gaat ofniet, midiclock wordt gewoon gedeeld met USB dutycycles, dus ik denk dat je Tempest er opzich wel van profiteeert hoor met zon ding.

1 op 100 valt wel mee ja, ik dacht aangezien je met de tempest ook al had gedaan, dat je dit veel vaker deed. Moet je het nog vooral zelf weten natuurlijk. Maar ik dacht even aan bijv Schneidersbeuro die bijv echt niet floreert als dit veel gebeurt, is allemaal nogal niche spul zeg maar.

Schneider bestaat bij de gratie van mensen als jij en ik, die gek genoeg zijn om serieus geld uit te geven aan dit soort zaken. Tempest heb ik uiteindelijk ook gehouden.

qua midi clock wel profijt, maar met de laatste 1.5.7 FW amper hoorbaar met de Tempest slaved aan de PC clock (t.o.v van dezelfde pattern via z'n interne clock) voor midi events komend vanuit Cubase kon ik geen verschil horen (dus apparaten die geen sequencer en clock hebben, of niet slaved zijn) kon ik qua note events geen verschil horen

Schneider bestaat bij de gratie van mensen als jij en ik, die gek genoeg zijn om serieus geld uit te geven aan dit soort zaken. Tempest heb ik uiteindelijk ook gehouden.

qua midi clock wel profijt, maar met de laatste 1.5.7 FW amper hoorbaar met de Tempest slaved aan de PC clock (t.o.v van dezelfde pattern via z'n interne clock) voor midi events komend vanuit Cubase kon ik geen verschil horen (dus apparaten die geen sequencer en clock hebben, of niet slaved zijn) kon ik qua note events geen verschil horen

Had je de Tempest niet al retour gestuurd en opnieuw laten opsturen?

Verder moet je niet horen, meten is weten (MidiTest 4.12) :) En het hangt er ook nog vanaf hoeveel midi-verkeer er is, eigenlijk moet je ook testen met een track waar alle midi-poorten gebruikt worden.

Maargoed, 900 euris blijft natuurlijk heel veel geld. Als het echt te gek wordt kun je altijd nog voor een van de andere oplossingen gaan. In LIVE wordt dat natuurlijk lastiger omdat daar de probleem in de software zelf zit. Cubase is bij mij ook zo goed als rocksolid.

i.d.d. het hoorbare verschil tussen C6 en Innerclock is minimaal, met alles op een discrete poort

Sorry voor het opengooien van een oude thread..
Ik lees hier over USB dutycycles Jitter etc.
Nu gebruik naast midi over usb ook de midipoort van mijn fireface400..
Dat hele probleem met vooral midiclock via usb geld dat ook voor midi via firewire?

Een DAW is meestal niet strak. Renoise heeft een goeie clock signaal.. Renoise als rewire slave werk wel goed, dan met Renoise je clock sturen. Zo deed ik het. MPC of een korg electribe is ook fijn..

Sorry voor het opengooien van een oude thread..
Ik lees hier over USB dutycycles Jitter etc.
Nu gebruik naast midi over usb ook de midipoort van mijn fireface400..
Dat hele probleem met vooral midiclock via usb geld dat ook voor midi via firewire?

Ik heb hem nog steeds, alles blijft SNAARSTRAK, echt een aanrader.

Raphie, bedoel je nu dat de Motu je nu goed bevalt?

ik wordt ook helemaal gek van die timing fouten en dacht dat het aan Ableton lag
nu geleerd dat het vooral een USB timing error/conflict is.

maar bv de MOTU MIDI express hangt toch ook weer aan USB net als mijn huidige MIDI box
mag ik dan verwachten dat de MOTU echt veel strakker is?

er gaat toch niets boven hardware maar nieuwe technologien hebben het niet altijd makkelijker op gemaakt ;-)

Ligt dat dan niet aan je midi interface of fout in je software? Hier loopt alle synt's lfo apr en drum en fx modules in sync. Heb ook eens gezijk gehad dat het niet helemaal goed liep, windows er opnieuw op en was van het gezeur af.

+1

Ik lees hier zo vaak horrorverhalen over niet strak lopende MIDI. Hier is het ook altijd strak en dat nog wel met een budget MIDI kastje van vier tientjes.

Het probleem is hier dat een aantal mensen niet kunnen lezen.
Het gaat in dit topic niet om DAW > Midi interface > synth en dan de DAW timing
het gaat hier om sync.
het in de pas laten lopen van de SEQUENCER van een drumcomputer met de ARP van een synth en een DAW, tot op de sample nauwkeurig
het gaat dus om clocksync, niet om het strak spelen van een hardware synth van de DAW pianorol.
daar ben je idd met een eenvoudige midi interface van 2 tientjes al koning. (of gewoon direct via USB)

Renoise met een midiman doet het prima voor mij...

Back