Ik heb er maar eens een besteld......

Inderdaad! Van echte muzikanten kun je maar beter afblijven, die vertikken het gewoon om een beetje strak mee te hakken.

je begrijpt het nog steeds niet:
Op een retestrak metronoom speel jij heel losjes een vette groove, echt off the grid. VET MAN!

nu is je je metronoom stuk en die groove klinkt als ingespeeld door een dronken jostiband..... snap je het nu?

Dit soort oplossingen zorgt dat die clock STRAK blijft, het is geen quantizer.....

Jij moet echt eens in een band gaan spelen en je MIDI-meuk thuis laten.

Overigens begrijp ik je verhaal over jitter en a-synchrone arps best hoor. De ellende is bij mij begonnen toen ik van de Atari overtapte op Mac+ ProTools en ook van die hippe arpeggiator mzuiekjes wilde maken. Ik werk wel met een 606/707/808 als sync bron. DAW sync is zo'n afknapper voor je creativiteit. DAWs zijn eigenlijk alleen geschikt als multitracker.

je kan die arp ook iets laat of vroeg inslaan natuurlijk, of the hebt chord patterns of of...
Ik begrijp je band statement wel. Maar een strakke clock is natuurlijk de ruggegraat van iedere productie, nietalleen van on the grid 16en

Dat is toch echt heel iets anders.

Vindt jij het fijn als je 808 met die lekkere groove er steeds naast loopt? Of zijn eigen leven gaat leiden?

idd en iedereen maar jubelen over de 808 groove etc......dat lijkt me ook niet echt samplesync als je daar een andere doos naast laat lopen.

Maar een beetje knappe oplossing gaat me paar 100 euro kosten?
Sync ga ik wel aan de praat krijgen met rvooh zijn plugin maar bakken met hun eigen seq of arp ed dat gaat dus een innerclock of midiclock.de achtig iets worden :(

ja waarbij midiclock alles strack laat lopen, maar innerclock het ook nog eens sampleaccuraat met de juiste offset met je daw mee laat lopen

je hebt jan des bouvrie mensen (strak tot in de finesses)
en Woodstock personen. (iets minder strak)

Ze liggen altijd in de clinch met elkaar.

Ik zit met hetzelfde issue, apparaten met eigen sequencer zoals de elektron bakjes, hardware sequencer en wat dinsync drumbakken... en ableton. Pff echt een drama wat betreft strakke sync. De opgenomen audio moet ik achteraf altijd in ableton per spoor strak warpmarken. Zo'n innerclock systems geval is eigenlijk gewoon pure noodzaak, alleen wil ik niet zo veel geld aan alleen sync uitgeven. Stiekem hoop ik erop dat ik iets kan met de Roland sbx 1 die eraan komt, al weet ik wel dat het niet kan tippen aan het innerclock spul. Maar ik verwacht wel dat ik dan wel een paar apparaten echt strak langs elkaar kan laten lopen en dat ik achteraf dan in ableton niet hoef te warpmarken. We shall see. En anders toch maar meer geld uitgeven :)

Ik zit met hetzelfde issue, apparaten met eigen sequencer zoals de elektron bakjes, hardware sequencer en wat dinsync drumbakken... en ableton. Pff echt een drama wat betreft strakke sync. De opgenomen audio moet ik achteraf altijd in ableton per spoor strak warpmarken.

denk dat dit ook heeft te maken met de latency van je audio interface

klopt, en dat lost de innerclock dus ook op, met een offset,zodat opnemen ook precies sample accuraat op de grid gebeurt

klopt, en dat lost de innerclock dus ook op

Dus als ik de sync gen II aan zou schaffen, lost het gelijk twee problemen op? het strakke lopen tussen ableton en me hardware + de latency van het opnemen van mijn hardware via audiointerface...

Dat zou er dan op neer komen als ik de sync gen II aan zou schaffen ik niet meer op hoeft van de latency van de audio interface? (of begrijp ik je nou verkeerd...?)

Zat net even te kijk naar de sync gen II bij schneiderladen maar voor 680 heb je er eentje, dacht dat de prijs eerst tegen de 1000 aan zat.

Die latency kun je natuurlijk gewoon zonder een SyncGen oplossen. Ofwel door de timing van de midiclock in je preferences aan te passen of door de audio latency te compenseren in je external instrument.

Dit lost de eventuele jitter uiteraard niet op, maar je audio zou qua tijd wel correct moeten zijn.

Laatst gewijzigd:
klopt!
wil je alles goed dan meet je de:
interface roundtrip
de interface roundtrip + instrument lag
de roundtrip verschilt ook nog eens per buffersize en sample frequentie / framerate
96khz frames zijn bijv op de meeste kaarten veel sneller als 48khz frames
zelfde voor sample freq 44.1/48/88.1/96/192 allemaal verschillende waardes.

Ik heb het al veel gezegd, maar voor je je zuurverdiende centen in een overpriced product steekt,
FSK (tape sync) kan je over eender welke geluidskaart uitsturen en omzetten naar midi clock.
Volledig sample accuraat en minstens even goed als Innerclock, Silent way, ...

Ik heb het al veel gezegd, maar voor je je zuurverdiende centen in een overpriced product steekt,
FSK (tape sync) kan je over eender welke geluidskaart uitsturen en omzetten naar midi clock.

Zijn er dan, zonder een vintage product te kopen wat je alleen daarvoor gebruikt, manieren om die audio om te zetten naar midi? Ik vind deze oplossing persoonlijk erg interessant en outputs heb ik zat (en ik vind die SyncGen eerlijk gezegd wat aan de prijzige kant).

wat je uiteindelijk koopt hangt af van de functies die je wenst, Innerclock is niet overpriced en doet veel meer dan alleen een sync puls over aan audio output uitspugen.

Maar i.d.d. deze technologie van een DAW audiopuls is wel de ENIGE oplossing om de boel in de maat te laten lopen.

Back