vraagje over het kopen van een nieuwe pc

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Slaapzakje mee.
Campen voor de deur van de Aldi.
Scoren voor die supervoordelige aanbieding.
Genaaid worden door een muziekwinkel die je een Audigy of nog erger een Terratec aansmeert.
En dan je helemaal suf posten of SF waarom het allemaal maar zo half werkt. :duivels:

Origineel geplaatst door fuse
Genaaid worden door een muziekwinkel die je een Audigy of nog erger een Terratec aansmeert.

Als fuse ons goed onderbouwd uit kan leggen wat er mis is met de hedendaagse geluidskaarten van het merk Terratec zou dat erg fijn zijn.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Als fuse ons goed onderbouwd uit kan leggen wat er mis is met de hedendaagse geluidskaarten van het merk Terratec zou dat erg fijn zijn.

ze beginnen het een beetje te leren maar terratec is een meester in het schrijven van instabiele drivers

Slaapzakje mee.
Campen voor de deur van de Aldi.
Scoren voor die supervoordelige aanbieding.
En dan je helemaal suf posten of SF waarom het allemaal maar zo half werkt. :duivels:

Creative is heilig, werkt altijd als een trein, geluidskwaliteit is subliem!

wat is t probleem?!

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

http://supportde.terratec.net/index.php?name=EZCMS&menu=5&page_id=2

Nog recentelijk updates voor kaarten die al jaren uit zijn gebracht. OK, ze updaten nog wel, maar die fouten zouden er eigenlijk toch uit moeten zijn gehaald IMHO. En ook bij de laatste updates zit geen history.txt meer dus weet je niet eens wat er verbeterd is.

Ontbreken van een fatsoenlijke Apple support voor alle kaarten.
De meeste drivers hiervoor zijn nog in beta stage. Voor meer als een jaar na aankondiging dat ze ook Apple drivers zouden releasen.

En Google'n naar mensen die klagen naar brakke Terratec zitten vooral in de Linux hoek. En ook na het uitfilteren van EWS64X/XL/XXL zijn er nog redelijk wat mensen te vinden die problemen met hun kaarten hebben.
Vooral de DMX6Fire zie je vaak langs komen.

Misschien dat je nog het beste voor de EWS2496 kunt gaan. Maar het blijft een merk wat kaarten voor games maakt en ook een graantje wil meepikken als 'pro' audio geluidskaarten.

En Audigy kaarten heb ik al vaak zat afgekraakt. ;)

INTEL Pentium 4 met een ASUS moederbord---------> wel met een INTEL chipset erop!!!!(das het belangrijkste,850E ofzo)

2 HD's Barracuda's IBM's, WESTERN Digital, allemaal goe, 1 voor progs, 1 voor Cubase ALL files (wavs,seq,automation... in 1 folder ??) maw èèn voor audio.

Grafische? Maxtor dualheadje?

Dan nog wat RAM, 1024 ?

Alles tunen met OS WIndows 2000 of XP Pro voor SX audio PC

Plextor writers backuppers,

Alles ge-silent PC-eet is ook belangrijk.

Enfin zo zou ik het doen...

Maar zo als je ziet aan men avatar ben ik nog van de oude stempel, een uitstervend ras ooit wel natuurlijk...

Succes, laat ons iet weten è?

En dat APPLE verhaal, vergeet diene zever, volg de OS die je al het beste kent, waarschijnlijk PC dus. Het verschil met een MAC is zo miniem geworden met nog vele ander PC voordelen de MAC ten spijt.
Trouwens een APPLE durft ook al eens crashen ze. Mijn atari 1 x op een jaar ;)

:dubbel: :yamaha: :yamaha: :yamaha:

Origineel geplaatst door Prophet
INTEL Pentium 4 met een ASUS moederbord---------> wel met een INTEL chipset erop!!!!(das het belangrijkste,850E ofzo)

Asus JA! intel chipset niet perse, ik zou nu wel de nieuwste nemen, maar met een SiS kom je ook een heel eind!

2 HD's Barracuda's IBM's, WESTERN Digital, allemaal goe, 1 voor progs, 1 voor Cubase ALL files (wavs,seq,automation... in 1 folder ??) maw èèn voor audio.
wat belangrijkste is , is 8MB cache, de western digital's zijn daar erg sterk in, BTW< ik heb er gewoon 1 opgedeeld in 4 partities

Grafische? Maxtor dualheadje?
als er 1 ding is waar ik zeker wel verstand van heb is t grafisch: maxtor ZUIGT gewoon een nVidia kaartje nemen, voor audio maakt t toch geen bal uit

Dan nog wat RAM, 1024 ?
ja maar wat voor ram?! op dit moment us dual DDR400 snelste en beste, en daar kun je weinig mee als je je beperkt tot een intel 850E chipset

Alles tunen met OS WIndows 2000 of XP Pro voor SX audio PC[/QOUTE]
tunen hoe? ben geinteresseerd

Plextor writers backuppers,
niet doen! je betaald je blauw! neem gewoon lite-on writer, is precies hetzefdle als de plextor (rolt uit zelfde fabriek) en kost de helft

en Yamaha roelst natuurlijk :halleluja

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
Asus JA! intel chipset niet perse, ik zou nu wel de nieuwste nemen, maar met een SiS kom je ook een heel eind!

wat belangrijkste is , is 8MB cache, de western digital's zijn daar erg sterk in, BTW< ik heb er gewoon 1 opgedeeld in 4 partities

als er 1 ding is waar ik zeker wel verstand van heb is t grafisch: maxtor ZUIGT gewoon een nVidia kaartje nemen, voor audio maakt t toch geen bal uit

ja maar wat voor ram?! op dit moment us dual DDR400 snelste en beste, en daar kun je weinig mee als je je beperkt tot een intel 850E chipset

niet doen! je betaald je blauw! neem gewoon lite-on writer, is precies hetzefdle als de plextor (rolt uit zelfde fabriek) en kost de helft

en Yamaha roelst natuurlijk :halleluja

zou je hier een aantal dingen willen onderbouwen met name je eerste statement volgens mij roep je maarwat namelijk

komtie,

intel 850 is gemaakt voor samen met Rambus geheugen, tijdje lang snelste geweest maar ok altijd duurste,

intel heeft al tijd geleden aangegeven niet met rambus verder te willen,

ten tijde dat ik mn mobo kocht was rambus dus geen optie en waren er enkel intel chipsets die met SDRAM 133 konden of DDR266, aldaar was SiS met een mooie schipset (646) die als wel DDR333 kon draaien,

bovendien zijn de SiS een stuk goedkoper,

geloof dat intel nu wel leuk chipsetje heeft voor DDR400 dual, maar van sis zal er ook 1 zijn, SiS is goedkoper, nooit problemen mee..

zo goed genoeg?

NEE IK ROEP NIET ZOMAAR WAT

http://supportde.terratec.net/index.php?name=EZCMS&menu=5&page_id=2
Nog recentelijk updates voor kaarten die al jaren uit zijn gebracht. OK, ze updaten nog wel, maar die fouten zouden er eigenlijk toch uit moeten zijn gehaald IMHO. En ook bij de laatste updates zit geen history.txt meer dus weet je niet eens wat er verbeterd is.

Van alle drivers die ik tot nu toe heb binnengehaald voor m'n dmx 6fire zit netjes een txt file met de history. Ik zie dus wel degelijk wat er is verbeterd.

Ontbreken van een fatsoenlijke Apple support voor alle kaarten.
De meeste drivers hiervoor zijn nog in beta stage. Voor meer als een jaar na aankondiging dat ze ook Apple drivers zouden releasen.
Hierop kan ik zelf niet reageren, daar ik zelf geen Apple heb.

En Google'n naar mensen die klagen naar brakke Terratec zitten vooral in de Linux hoek. En ook na het uitfilteren van EWS64X/XL/XXL zijn er nog redelijk wat mensen te vinden die problemen met hun kaarten hebben.
Vooral de DMX6Fire zie je vaak langs komen.
Oude meuk erbij betrekken vind ik nogal stierenpoep aangezien bijna niemand meer genoodzaakt is isa kaarten te gebruiken. De dmx6Fire heb ik zelf ook, en ik heb er 0,0 problemen mee.

Misschien dat je nog het beste voor de EWS2496 kunt gaan. Maar het blijft een merk wat kaarten voor games maakt en ook een graantje wil meepikken als 'pro' audio geluidskaarten.
Ik zie het iets anders. Terratec maakt idd kaarten voor gamers, daarnaast echter ook kaarten welke voor beginnende, of muzikanten met een wat geringer budget gezegend zijn. Dat de drivers verder instabiel zouden zijn, heb ik bij mijn kaart nog niet gemerkt.

Die dualhead is niet snel genoeg voor bijv. Cubase? Of maakt hij niet genoeg lawaai omdat hij helaas geen superventilator nodig heeft?
En idd, als het voor audio geen bal uitmaakt, zou het dan niet heerlijk zijn een zo stil mogelijke pc te hebben?

komtie,

intel 850 is gemaakt voor samen met Rambus geheugen, tijdje lang snelste geweest maar ok altijd duurste,

intel heeft al tijd geleden aangegeven niet met rambus verder te willen,

ten tijde dat ik mn mobo kocht was rambus dus geen optie en waren er enkel intel chipsets die met SDRAM 133 konden of DDR266, aldaar was SiS met een mooie schipset (646) die als wel DDR333 kon draaien,

bovendien zijn de SiS een stuk goedkoper,

geloof dat intel nu wel leuk chipsetje heeft voor DDR400 dual, maar van sis zal er ook 1 zijn, SiS is goedkoper, nooit problemen mee..

zo goed genoeg?

NEE IK ROEP NIET ZOMAAR WAT

nou ja de problemen die ik ben tegengekomen bij mensen met hun geluidkaart en sis(en ja ook via presteert nog stteds niet altebest.) chipsets. doen mij geen grote sis van zijn.

ik denk dat je absoluut gelijk hebt over een systeem die gebruikt wordt voor normale toepassingen zoals games tekstverwerken internet.
maar ook omdat je creative heilig acht.. tja

audio op je pc is eigenlijk geen normale toepassing in mijn ogen. een dikke asio kaart vergt wat meer dan een \creative kaartje. en geloof me dan heb je echt een stabiel en snel systeem nodig. sis via en zelfs sommige intel chipset wil je dan niet hebben.

ga maar es lekker surfen op http://www.tomshardware.com en zoek ns even zelf naad SiS chipsets,

dude, die dingen zijn echt een goed alternatief,

en gauw nou niet de intelectuele interessante muzikant uithangen want daar heb ik echt een hekel aan,

ik doe gewoon mee aan een discussie en deel mijn ervaringen,

t enige wat jij roept is keihard : POEP, STRONT! en daar schiet natuurlijk neimand wat mee op...

ga maar es lekker surfen op http://www.tomshardware.com en zoek ns even zelf naad SiS chipsets,

dude, die dingen zijn echt een goed alternatief,

en gauw nou niet de intelectuele interessante muzikant uithangen want daar heb ik echt een hekel aan,

ik doe gewoon mee aan een discussie en deel mijn ervaringen,

t enige wat jij roept is keihard : POEP, STRONT! en daar schiet natuurlijk neimand wat mee op...

tja...

zeg het maar: zijn je frustraties sexueel gerelateerd, ben je in het verkeerde lichaam geboren. of kan je er gewoon niet tegen dat iemand wat anders zegt dan dat jij liever hebt?

ik zelf denk een combinatie..

maar ja...ik ben zo intelectueel waarschijnlijk begrijp je toch niet wat ik zeg

Origineel geplaatst door EDP
tja...

zeg het maar: zijn je frustraties sexueel gerelateerd, ben je in het verkeerde lichaam geboren. of kan je er gewoon niet tegen dat iemand wat anders zegt dan dat jij liever hebt?

ik zelf denk een combinatie..

maar ja...ik ben zo intelectueel waarschijnlijk begrijp je toch niet wat ik zeg

rofl, laat maar verder dan..

ik heb daar totaal geen boodschap aan :biertje:

neem nog een biertje, dan ga ik lekker verder kutten met mn synth en mn Audigy :okdan:

rofl, laat maar verder dan..

ik heb daar totaal geen boodschap aan :biertje:

neem nog een biertje, dan ga ik lekker verder kutten met mn synth en mn Audigy :okdan:

goed zo jongen!

Creative is heilig, werkt altijd als een trein, geluidskwaliteit is subliem!

wat is t probleem?!

Kan iemand me a.u.b. vertellen dat dit een grapje is, anders voel ik me nog genoodzaakt om een "elitair intellectueel interessant" antwoord te plaatsen en daar heeft meneer een hekel aan...

Geen verkeerde URL ingetikt toevallig? Moest je niet naar www.tweakers.net i.p.v. naar synthforum?

Origineel geplaatst door mikeandrews
Kan iemand me a.u.b. vertellen dat dit een grapje is, anders voel ik me nog genoodzaakt om een "elitair intellectueel interessant" antwoord te plaatsen en daar heeft meneer een hekel aan...

Geen verkeerde URL ingetikt toevallig? Moest je niet naar www.tweakers.net i.p.v. naar synthforum?

ik voel me weer bijzonder welkom...

heb trouwens nog steeds geen andere kaart gehoord (ben zeer geinteresseerd in eventuele andere leuke kaarten)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back