help met zoeken post ?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Na ruim zoeken geef ik het op:

Een hele tijd geleden kwam er in een topic hier langs over wat de optimale maximale samplerate is. Zat ergens in de 80 khz want sneller had geen zin ivm fysieke hardware beperkingen die via trucjes omzeilt worden (of zoiets). Ik heb geen flauw idee meer wat er verder precies instond qua uitleg en wat voor sleutelwoorden er nog verder in te vinden waren om de post te vinden.

:? hellup ?

muchos merci's :halleluja

das t ook nie :(

Het had naar mijn idee niks te maken met sacd.

Er stond zelfs een exacte berekening bij die erop uitkwam.
Het was in ieder geval een frequentie die niks te maken had met delen of vermeningvuldigingen van 44.1 48 96 etc.

Het had iets te maken met de maximale fysieke snelheid die converters konden handelen, puur door electronen snelheids beperkingen van het geleidende materiaal of zoiets. En alles was (goed?) wetenschappelijk onderbouwd. Was maar een klein een stukje tekst.

welke was het nu, zeg op !

dit is 'm denk ik :D !! thnxs guys

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1304328&postcount=8
patat met: 192kHz heeft minder resolutie dan 88kHz. Waarom? Omdat het nemen van een nauwkeurige meting tijd kost. De condensatoren in de s&h sectie hebbeb niet genoeg tijd om zich op te laden en ontladen. Resultaat minder resolutie. De optimum sample frequentie zit tussen de 60kHz en 70kHz. Daarbij komt nog het feit dat nog nooit iemand heeft kunnen aantonen dat mensen boven de 20kHz kunnen waarnemen.

die 88 heb ik dus onthouden maar het ging dus over lagere hz. En condensatoren dus ....
Owja, volgens google is het vandaag de 155e geboortedag van Heinrich Rudolf Hertz :mega: !!!

Back