2girls1synth
Nieuwkomer
Ik gebruik Logic Express op een macbook. Nou ben ik nooit echt professioneel bezig geweest met dit programma. Ik gebruik het hooguit om composities uit te schrijven en verder doe ik er geen fuck mee omdat ik mijn handen vol heb aan een studie.
Desondanks wil ik me meer en meer verdiepen in de hele materie van Logic of in ieder geval van muziekproductie. Ik kom soms wel eens studenten van muziekproductie tegen en die lijken dan alles zo snel en makkelijk in te kunnen stellen. Ik doe maanden erover om een compositie (dat in MIDI is opgenomen) zodanig te wijzigen dat het redelijk strak klinkt (meestal als ik iets inspeel met MIDI dan is alles wat ik heb ingespeeld 9 van de 10 keer buiten de maat en dan moet ik alles verschuiven). Zo'n student muziekproductie doet zoiets binnen een uur
Dat wil ik ook!
Probleem alleen is, ik weet niet waar ik moet beginnen... Welk boeken moet ik gebruiken? Welke video's op youtube zijn nou ECHT handig en nuttig? (9 van de 10 keer kom ik enkel filmpjes tegen dat enkel gebasseerd is op eigengeilerij in plaats van dat de maker van het filmpje DAADWERKELIJK wat te vertellen heeft).
En wat te denken van plugins (noem je dat zo?) of van die programma's als east west? En hoe zorg ik ervoor dat het geluid van zo'n compositie een beetje fatsoenlijk begint te klinken zonder dat je je hoeft af te vragen of het geluid niet te zacht maar ook weer niet te hard is?
Nu ja.. ik ben dus een ontzettend vreselijke noob op dit gebied en ik hoop dat ik op dit forum richtlijnen/adviezen/antwoorden kan vinden
Ter verduidelijking: dit is wat ik tot nu toe eruit haal met Logic
http://soundcloud.com/david-gutierrez-rojas/death-is-the-road-to-awe/s-CJmy9
Desondanks wil ik me meer en meer verdiepen in de hele materie van Logic of in ieder geval van muziekproductie. Ik kom soms wel eens studenten van muziekproductie tegen en die lijken dan alles zo snel en makkelijk in te kunnen stellen. Ik doe maanden erover om een compositie (dat in MIDI is opgenomen) zodanig te wijzigen dat het redelijk strak klinkt (meestal als ik iets inspeel met MIDI dan is alles wat ik heb ingespeeld 9 van de 10 keer buiten de maat en dan moet ik alles verschuiven). Zo'n student muziekproductie doet zoiets binnen een uur
Dat wil ik ook! Probleem alleen is, ik weet niet waar ik moet beginnen... Welk boeken moet ik gebruiken? Welke video's op youtube zijn nou ECHT handig en nuttig? (9 van de 10 keer kom ik enkel filmpjes tegen dat enkel gebasseerd is op eigengeilerij in plaats van dat de maker van het filmpje DAADWERKELIJK wat te vertellen heeft).
En wat te denken van plugins (noem je dat zo?) of van die programma's als east west? En hoe zorg ik ervoor dat het geluid van zo'n compositie een beetje fatsoenlijk begint te klinken zonder dat je je hoeft af te vragen of het geluid niet te zacht maar ook weer niet te hard is?
Nu ja.. ik ben dus een ontzettend vreselijke noob op dit gebied en ik hoop dat ik op dit forum richtlijnen/adviezen/antwoorden kan vinden

Ter verduidelijking: dit is wat ik tot nu toe eruit haal met Logic
http://soundcloud.com/david-gutierrez-rojas/death-is-the-road-to-awe/s-CJmy9