ITALO Elite - Hot nummer

PabloDeMode

Spank!
Yeah!

Maar hij is bijna af, stem ontbreekt, maar voordat ik ga zingen wil ik graag feedback ontvangen over de algehele productie:

http://soundcloud.com/pablodemode/italo_elite_v_01

Veel luisterplezier alvast!

Hey Pablo net even snel geluisterd.. vind em erg pakkend.. Vond het thema van 1:30 tot 2:00 helemaal super :halleluja .. jammer dat het niet meer terug kwam.
Vind alleen de Linn samples (kick en snare) aan het begin een beetje brak... alsof ze heel veel achtergrond geluid hebben ofzo..

Maar het geheel is heerlijk.. Erg lekkere track!!!:okdan: ben benieuwd erg benieuwd naar de zang naar de zanglijn.

Gave track !~

Maar duurt te lang.,.. had het na 4 minuten wel gehoord.....(maar dat zal persoonlijke smaak zijn)

sterk bezig, Pablo.

Ik zou em inkorten en er moeten inderdaad absoluut vocals over.

de drums zijn 'te stoffig' en droog, de manier van 'drummen' vinnik persoonlijk ook niet zo en vooral die 2 snares na elkaar aan het einde van de maat niet...
het nummer heeft wel een geinige opbouw maar daarna is het vooral herhalen en uitsmeren... na 4 min is het ook voor mij wel genoeg geweest eigenlijk...
ook hoor ik een tikkie te veel compressie, het klint iig als een anno 2000+ remaster van een jaren 80 opname ofzo...

hier moet dus nog ff aan gewerkt worden, kan zeker wel wat worden :mexico:

Oké, bedankt voor jullie reacties.

Ik weet dus wat ik moet doen hehe... Het nummer is lang inderdaad, het komt er omdat de zang nog ontbreekt, vandaar dat jullie na 4 minuten genoeg hadden. Het kan korter sowieso, ik zal ermee werken.

De compressie is zo bewust gedaan (heb een extra limiter ingegooid, maar het kan ook zonder en het nummer kan nog warmer overkomen).

@ 6 Misschien moet ik de drums vervangen, ik denk dat de combi drum-percussie niet helemaal lekker loopt, ik kan andere "fill-ins" gebruiken, die passen net niet hehe...

Wel, ik ga aan de slag. Het eind van het nummer (vanaf 3.35 of zo) vond ik zelf het best geslaagd dus ik weet niet waar ik zou kunnen inkorten. Of misschien helemaal her-arrangeren?

Bedankt nogmaals voor de moeite!

Klinkt erg lekker! Eerst op mijn laptop-luidsprekertjes geluisterd, wat me daarbij opviel is dat de stukken tussen 1.00 en 1.30 en tussen 3.00 en 3.35 daar te druk zijn, net alsof er een distortion overheen zit en het arrangement iets te 'vol' zit, waardoor het niet prettig luistert.

Net met een fatsoenlijke hoofdtelefoon geluisterd, en daar klinkt het overigens prima en kwam ik erachter dat het best wel een fijn synth-geluidje is wat er op die plekken inkomt. En wat beatzofbucket ook al zei, dat thema tussen 1.30 en 2.00 mag best nog een keertje terugkomen!

Drums vind ik goed bij het geheel passen, solo aan het begin klinkt het misschien wat droog, maar als de rest erbij komt klinkt het prima samen naar mijn idee.

die drums klinken te karton
dat mag, maar dan mogen de patterns niet zo statisch zijn
dan moet er meer leven in gedrumd worden
en waarom zo gort droog en dof
iets crispier kan wel
ik vind leuke elementen in de track zitten, maar t geheel is me nog onduidelijk en nog niet uitgewerkt genoeg
als je t knapper arrangeert lijkt me stem niet nodig en kan je er best wat van maken lijkt me

Ik zit nu via mijn i phone te luisteren en daar klinken de stukjes tussen 1 en 1.30 en 3 en 3.35 inderdaad ook te vol.

Ik ben zelf niet zo'n fan van die T. Raumschmiere achtige swing op de baslijn. Feitelijk bestaat het nummer uit drie/vier akkoorden? Daar zou je misschien ook nog in kunnen variëren. Italo is toch ook vaak vooral op het pop schema (couplet, refrein, couplet, refrein, brug, refrein) gebaseerd. In die zin zou je dus ook met de akkoorden kunnen variëren.

Oké:

@fjoesz, ik ben bezig met de drums, die zijn wat droog inderdaad, ik zou even kijken of ik die vervang of re-arrange met filters (nog meer). Verder, er komen vocals erbij, dat doe ik voor! Het wordt verwerkt aan het arrangement zodat ik kan zingen, want anders is de track vrij onpersoonlijk hehe...

@ Flying Panther, de "drukte" komt misschien omdat de track veel compressie heeft, ik zal daar ook even checken.

@TFHats: Het is maar 1 akkoord (Gm) dus ik weet niet hoe ik dit zou kunnen variëren zonder problemen, maar ik zal alvast experimenteren. Ik ken de popstructuur maar wilde bij deze meer underground maken.

Nogmaals bedankt voor de moeite, feedback is zeer gewaardeerd en ik zal alle punten doornemen, want... kijk, vanuit mijn perspectief als zanger, heb ik nu moeite om vocals te plaatsen! :)

Ik ben nu met de drums bezig, zal vanavond of morgen wat posten. Nu, her-arrangeren!

Ik heb ook de extra-limiter uitgehaald, dat zal wel helpen met de dynamiek. Stap per stap gaat het iets leuks worden (hoop ik).

Kwa drumsounds in dit genre heb je een hoop mooie in de nu-disco samplepack van sample magic .. ik vind hem muzikaal wel lekker hoor, goed gedaan. Deze klinken uit de context idd brak, in de track stoort het me niet.

Kwa sound is hij voor mij te compressed, maar die veranderd waarschijnlijk toch als je de vocals erin gaat mixen .. veelbelovend naar het eindresultaat .. en een kortere edit, ja. Benieuwd naar de uiteindelijke mix voordat hij kapotgelimit wordt ook.

Kwa drumsounds in dit genre heb je een hoop mooie in de nu-disco samplepack van sample magic .. ik vind hem muzikaal wel lekker hoor, goed gedaan. Deze klinken uit de context idd brak, in de track stoort het me niet.

Kwa sound is hij voor mij te compressed, maar die veranderd waarschijnlijk toch als je de vocals erin gaat mixen .. veelbelovend naar het eindresultaat .. en een kortere edit, ja. Benieuwd naar de uiteindelijke mix voordat hij kapotgelimit wordt ook.

Hehehe, daar komen ze strax, het kinkt nu heerlijk.

Ik heb de compressie iets aangepast, minder limiter sowieso, en de arpeggio iets verminderd...

Much appreciated!

lekker ideetje.. goeie sounds en leuke vibe.
Drums zijn iets wat statisch.. t loopt niet..
Alsof je swings net niet kloppen.
verder ist allemaal beetje druk.. door teveel sounds te gebruiken krijg je problemen met alles nog horen zoals t is en t perfectioneren van iedere sound. Kick en snare klinken gebroken en er zit een plopje tussen wat absoluut niet past..
Hoop dat je er wat mee kan! goed bezig.
edit: Teveel saturatie kan dus ook.. :P
is t een bitcrusher of wat doet t allemaal zo breken? is t net nie..

Het komt wat goed, morgen een update. De drums en percussie zijn vervangen door andere en het wordt her-opgebouwd. Over de compressie ben ik nog bezig om ruimte te creëren.

Edit: hier een nieuwe snippet:

Attachments

• Italo-Elite-proefje-II.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 83
Laatst gewijzigd:
Misschien je basgeluid nog iets langer, zodat er geen stiltes tussen vallen, dan gaat het meer 'rollen'
Zoiets bedoel ik:

dat zijn 2 sounds, zo ff uit m'n duim:
1 octave jump in 8en en nog een highpassed (met een gemiddelde cutoff stand) en wat chorus sound in 16en volgens mij...
stukken beter idd die drums maar de rest is nog wat snerpend in contrast ofzo... ben benieuwd hoe het verder uitpakt...

Het komt wat goed, morgen een update. De drums en percussie zijn vervangen door andere en het wordt her-opgebouwd. Over de compressie ben ik nog bezig om ruimte te creëren.

Als basis is dit iig een stuk strakker en beter, ook qua drum geluiden.. :okdan:

Back