ITALO Elite - Hot nummer

@ Tactic: good voorbeeld, maar het wordt dus een andere track.
@ 6-trak: als bovenstaande, mijn track heeft twee noten, ik kan iets variëren in de chorus of in de coupletten, maar het wordt dus een ander nummer.

@ Beatz: Ik gebruikte andere drums dan, met de samples dat je me stuurde plus nog eentje die ik al had. PWL drums zijn best lekker.

Ik heb dus de compressie iets verminderd en de limiter ook, om meer dynamiek te krijgen.

Al de tips zijn welkom maar zo te zien wordt het niet eenvoudig, misschien ben ik te enthousiast begonnen met zo'n moeilijk project en moest dus simpeler houden. Ik luister maar Italo muziek tegenwoordig (van toen en nu, kazig en klasse :P).

Ik zal een bestaand nummer GOED luisteren en instuderen, ik laat deze even met rust want ik ben drie dagen bezig 10 uur per dag (serieus) en het wordt niet gezond meer hehehe...

als je er al 30 uren in minder dan een halve week in hebt zitten kan je beter ff afstand nemen en het na een week ofzo nog eens luisteren anders word het te geforceerd...

Inderdaad, het is zo nu zit in in de flow, vandaar...

Ik heb nog twee projecten in de maak (ook in die stijl), misschien moet ik deze met rust laten.

Het enige punt met al de bestaande italo tracks, en ook een keuze van de producers, is dat de vocalisten-zanglijnen zijn zo onzuiver (niet verschrikkelijk vals of zo, best aangenaam, maar je verstaat moeilijk de woorden, het komt niet binnen zeg maar, en dat wou ik proberen te overtreffen)

1 octave jump in 8en en nog een highpassed (met een gemiddelde cutoff stand) en wat chorus sound in 16en volgens mij...

Ik zeg juno 60!
De blauwdruk:

Luister op 1'19" naar hoe de bas en de kick lijken te 'lijmen'. Linn kick+juno60 is wat dat betreft een gouden combi.

heerlijk nummer.
om toch te zeiken: (we zijn toch op sf tenslotte)
iets teveel compressie voor de stijl.
percussie dingetje is meer iets voor minimal zou ik weglaten en niets voor terug.
bij de eerste break zou ik dat gitaarachtige achter de synth weglaten.
synthje wil namelijk meer aan dacht en verdiend dat ook.
het hoeft allemaal niet zo vol, je zang moet er ook nog bij

had de nieuwe snip gemist, lekker.
727 percussie goede keuze.
niet meer teveel pielen, gewoon nu met die zang aan de slag en rest komt later wel.

Bedankt voor de leerzame feedback, ik ben nu weer bezig vanaf 0!

Ik begin meer te begrijpen, dus geen gezeik, juist met goede opbouwende kritiek leer ik van.

Het is zo ik zit in de flow, eigenlijk zou ik het nummer met rust moeten laten maar de melodie-akkoorden blijven hangen en ben verslaafd :P

Dus nu beperk ik de geluiden tot drums, bassline, synths en vocals.

@ steveaux: bedoel je dat riffje vanuit 1.30? Misschien overbodig? Ik vond hem leuk maar misschien past het niet bij dit nummer...

@ kaoskaos, grappige clip, met al die oma's Juliana look-a-like als publiek.

Het nummer is erg fout, maar best catchy!

Oja, en de leren broek, niet vergeten hé!

Kleine update, de laatste van vandaag:

Dus kleine inhoudelijke veranderingen, schoon en "basic". Opnieuw begonnen.

Het wordt dus meer een typische italo track 80's sound-a-like en niet dus die van 2011, die wel flink gecompressed is. Maar dit is voor de zang makkelijker in ieder geval hehee... :luv:

Attachments

• Italo-Elite-ONE-C.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 71
Ter inspiratie voor de text hier een fragment van Tonight van Ken Laszlo:

We try to know and take it just like tonight
Let your feeling riding over the flies
To make your joy, well, enjoy yourself
Don't give up the pleasure of tonight

Don't be so worry, baby
Everything has gotta be great
Why don't you try to know it
You don't tell things to forget
Or will I tell you

Oh, oh...
We will see tonight
We got the pleasure in the right way
Oh, oh...
You and me, better now
We're finally together

Gemaakt in een tijd zonder Google Translate. Heerlijk!

Zo zo, bedankt, wat een positieve input!

De tekst van Ken Laszlo kende ik al, ik zal die gebruiken als model. Heb een paar zanglijnen in mijn hoofd dus dat komt wat goed.

@ kaos... optreden is mijn ultieme droom, maar hoe en waar? Ik heb geen band en mijn gear bestaat uit computers. Een leren broek is makkelijk te vinden dat wel...

Heb je het versneld en verhoogd? De vorige versies deden me wel wat denken aan front 242 maar je hebt er als laatste iets mee gedaan wat het niet ten goede komt. Zo zie je maar dat je eerst maar de baby ter wereld moet brengen voordat je het aan de oren begint te trekken. :)

Heb je het versneld en verhoogd? De vorige versies deden me wel wat denken aan front 242 maar je hebt er als laatste iets mee gedaan wat het niet ten goede komt. Zo zie je maar dat je eerst maar de baby ter wereld moet brengen voordat je het aan de oren begint te trekken. :)

Nee, ik heb de "nieuwste" versie juist iets langzamer (125 bpm). Ik heb een chord progressie veranderd maar ik zou die bij de verses houden, voor de chorus gewoon zoals in de eerste versie.

Een front 242 geluid is meer van mijn smaak, maar niet geschikt voor deze stijl. Het wordt dan een andere song.

Bij de laatste zin, helemaal mee eens, daarom ben ik opnieuw begonnen, gewoon weer vanaf 0.

@ Kaos: als ik met dit nummer klaar ben (en als het lukt) kan ik een paar meer zoals deze opbouwen en dan pas optreden (club 8 in Amsterdam lijkt me een geschikte plek :P)

Tja.. Ik wil me er niet mee bemoeien hoor...
Maar zelf houd ik van een basje met een korte decay en zonder sustain en release :-P
Smaken verschillen natuurlijk ook...... :-)

bedoel je eigenlijk niet "zonder sustain en met een gelijke decay en release waarde"? ...kan makkelijk zijn ;)
Nee, ik vind de release meestal lelijk, daar gebruik ik liever een reverb of echo voor.
En sustain is niet nodig, met een juiste decay. Toch..?
Of heb ik het fout? :-S

nou... stel je zit midden in het Decay segment en je laat dan de toets los dan maakt de Release het af...
A en D zitten immers onder de NOTE-ON- en R onder NOTE-OFF paraplu...

Code:
                      SUSTAIN
                        LOOP
                          |
                          | 
          +---------------+---------+        
          | ATTACK  DECAY | RELEASE |
GATE/NOTE |      ON       |   OFF   |
          |               |
         TRG             TRG

nou... stel je zit midden in het Decay segment en je laat dan de toets los dan maakt de Release het af...
A en D zitten immers onder de NOTE-ON- en R onder NOTE-OFF paraplu...
Ja, maar een release doet dat meestal weinig subtiel.. Ik hoor liever een ander effect.

Back