ITALO Elite - Hot nummer

Ja, maar een release doet dat meestal weinig subtiel..
juist daarom moeten ze gelijk staan zodat het verder weinig uitmaakt hoe lang of kort je de toets ingedrukt houdt...

de Release is natuurlijk ook gewoon een Decay maar dan vanaf het Sustain- ipv het Peak-Level...

maar goed, dit is pablo's track thread en straks krieg'n wie nog met de klabatse op de rib'n!

Een leren broek is makkelijk te vinden dat wel...
Een leren broek is sowieso makkelijk, vooral ook als je hele lange stukken door de regen moet fietsen naar de koffieshop of andere belangrijke afspraken. :okdan:

Hmmm, wel... Spreken over decay's en release's en dergelijke gaat mij een beetje te ver. Ik vond de baslijn zoals het nu is best passend. Ik zal even kijken wat ik er moet aanpassen MAAR met zo veel aanpassingen wordt de track niet meer een PabloDeMode's track, dan wel een standard italo-liedje. Het moet nu VEEL gebeuren dus ik kom met deze thread over een paar weken terug met de aanpassingen (en een nieuwe leren broek erbij voor diegenen die van kinky houden).

De laatste versie klink goed, de drums en percussion vind ik tof. Ik zou nog wel wat met de bass sound spelen, of hem misschien layeren. Persoonlijk vind ik dat 'ie wel wat sneller kan BPM-wise maar dat is jouw keuze natuulijk. Benieuwd naar het eind resultaat!

De laatste versie klink goed, de drums en percussion vind ik tof. Ik zou nog wel wat met de bass sound spelen, of hem misschien layeren. Persoonlijk vind ik dat 'ie wel wat sneller kan BPM-wise maar dat is jouw keuze natuulijk. Benieuwd naar het eind resultaat!

Ja, ik heb nog meer aanpassingen in de baslijn gedaan (met de A-D-S-R settings) en zal ook proberen wat met de juno 60 in sommige delen "overlayen". Het tempo blijft snel omdat ik de track iets actueler wilde houden, ik had een versie van 120 bpm en die swingt niet, vandaar...

En ja, Linn-Drums ROCK!

PS: omdat er veel animo voor Italo tracks is zie ik, houd ik dit topic voor mezelf en open een nieuwe "Maak een stukje Italo".

Funky hoor, komt nu een stuk beheerster over. Enige dat mij verder stoort is die swing op de percussie, bongo of wat t is. zit gewoon niet lekker.
Maar goeie sound, heeft wat cassius / moloko achtigs. 8~

Funky hoor, komt nu een stuk beheerster over. Enige dat mij verder stoort is die swing op de percussie, bongo of wat t is. zit gewoon niet lekker.
Maar goeie sound, heeft wat cassius / moloko achtigs. 8~

Ik zal daar even checken, de volledige sample moest ik croppen omdat er een clic stond die niet goed met de rest liep, maar bedankt voor de tip (ik neem aan dat deze bij de laatste upload is en niet van de eerste post toch?)

lekker ideetje.. goeie sounds en leuke vibe.
Drums zijn iets wat statisch.. t loopt niet..
Alsof je swings net niet kloppen.
verder ist allemaal beetje druk.. door teveel sounds te gebruiken krijg je problemen met alles nog horen zoals t is en t perfectioneren van iedere sound. Kick en snare klinken gebroken en er zit een plopje tussen wat absoluut niet past..
Hoop dat je er wat mee kan! goed bezig.
edit: Teveel saturatie kan dus ook.. :P
is t een bitcrusher of wat doet t allemaal zo breken? is t net nie..

heb ik ook een beetje, idee is goed in elk geval maar het ligt allemaal zo op elkaar, alsof er loops gestapeld zijn met net wat andere swing en klankkarakter waardoor je een soort saturatie krijgt of inderdaad het gevoel dat het net niet lekker past.. een soort ongevoel.
de verschillende stukken van de track kunnen ook meer evoluerend in elkaar overlopen met aankondigingen of het ruimte maken voor effect, op dat gebied is er ook nog wat uit te halen.

wat heb je allemaal gebruikt voor deze track?

heb ik ook een beetje, idee is goed in elk geval maar het ligt allemaal zo op elkaar, alsof er loops gestapeld zijn met net wat andere swing en klankkarakter waardoor je een soort saturatie krijgt of inderdaad het gevoel dat het net niet lekker past.. een soort ongevoel.
de verschillende stukken van de track kunnen ook meer evoluerend in elkaar overlopen met aankondigingen of het ruimte maken voor effect, op dat gebied is er ook nog wat uit te halen.

wat heb je allemaal gebruikt voor deze track?

Ik heb de track in logic 9 gedaan, met softsynths en wat samples (getweaked). Maar ik heb een verkeerde platform gebruikt, te veel saturatie en het komt dus onrustig over zie ik nu. Als je de derde versie op pagina 2 checkt zie je het verschil en daar zal ik de track verder uitwerken (heb dus de eerste versie verlaten, en opnieuw begonnen vanaf 0).

Ik heb allerlei compressors gebruikt, white noise, percussie van de databank, etc. Deze gaan allemaal weg nu.

Er komt een update met een -meer- schone versie, dus minder instrumenten en betere balans tussen die, en de zang die nog in de maak is.

Back