Studio Electronics Boomstar

Ik vind het een beetje jammer dat de laatste tijd er alleen maar desktop doosjes uitkomen ipv een rack variant.

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb geen plek meer voor al die doosjes van Moog, Arturia, SE, Waldorf of DSI. Ik heb toch een redelijk grote studio maar alle plekjes zijn zo langzamerhand wel benut. En ik ga dus ook niks weg doen. Rack ruimte heb ik altijd wel maar op dit moment komt er niks interessants uit in rack-formaat.

Toch jammer!

Heb daar ook hetzelfde gevoel over, maar vind deze SE doosjes toch net ff interessanter dan die recente van Moog, Arturia, etc.

Mischien passen er wel twee naat elkaar in een rack ... :)

Lijken me leuke apparaatjes! Zou inderdaad leuk zijn als je er één kon kopen en dan de andere filters er als losse modules (of iets in die richting) bij kan kopen. Misschien is dat iets voor in de rackversie?

Mischien passen er wel twee naat elkaar in een rack ... :)

De maker vertelde op Gearslutz dat er inderdaad net 2 in een rack passen. Er komt ook een Rack Mount Kit voor.

Zou leuk zijn als je ze kan Polychainen!

Als die VCO en VCF mod gewoon als external CV werken, dan kan je bv met een Roland 100M 184 klavier en 4 Boomstars een SE 4 Voice maken. En anders met polyfone midi to cv.

Ze hadden die verschillende filters wel in expantion vorm uit mogen brengen.. Al met al ziet er wel leuk uit. Nieuw inpv oude meuk :D

jammer datje dus idd ..3 andere unit moet kopen ;-[[
dat filter cardridge systeem was best ok;-]
way to go ..asje arp-sounds , ..met+++ wil :P

payable ..ook fyn;-]

Mmmmm ARP 2600 filter, delen ze dan allemaal wel hetzelfde OSC. ENV etc?

kdenkt wel ..voornamelijk goeie sales truuk ...zijn der zat die dertwee willen bv tb en sem ..[ow hebk al]
iig wordt gelijkprijziger ..vondtie ..cardridges ..mooie optie van de atc .. krijg je nu knoppen voor terug ...zoo semi mod vink m nie egt

Zou leuk zijn als je ze kan Polychainen!

snapdat soms nie ..koop dan een poly unit !
met knoppen en midi ..of idd een two voice oberheim..

maargoed met een dual midi2 cv unit kunje toch altyd de ze units poly maken :P

imho ..zijn dit exkiezuh;-] semi mod ..mono midi knoppen units ;-] vet kortom en betaalbaar

snapdat soms nie ..koop dan een poly unit !
met knoppen en midi ..of idd een two voice oberheim.....r

Welke analoge discrete nieuw poly synth had je dan in gedachten?
Er komen eigenlijk alleen maar mono-synths uit, voorlopig waagt niemand zich aan een knappe analoge poly.

De vergelijking Boomstar a 700 eu p/stuk tegenover de Two Voice Oberheim van 3500 euro vind ik persoonlijk niet echt een vergelijking??!! De prijzen zijn dan wel nog niet bekend maar we kunnen er wel vanuit gaan dat het prijsverschil aanzienlijk is (de Oberheim heeft dan ook een sequencer en keyboard).

Nieuwe analoge polysynth? Prophet08 bv. Maar die hebben niet de mogelijkheden die je krijgt door monosynths te stacken.

Wie in Nederland verkoopt eigenlijk Studio Electronics??? Gaarne niet met Music House aankomen, als ze al iets hebben staan mag je het niet uitproberen?!?! (dan kan je het net zo goed vanaf het internet bestellen)!

Misschien kunnen we we een groupbuy doen bij SE! Zit er misschien nog een leuke korting in!

Hier in Hongarije bij de importeur nog geen informatie bekend over wanneer het naar Europa komt of prijzen voor Europa, neem aan dat dat het zelfde is voor Nederland/Belgie (zag trouwens geen importeur staan voor Be/Ne)

Via gearslutz begreep ik dat SE een aantal wijzigingen in het ontwerp heeft aangebracht. Er komt een aparte volume pot voor Osc1 en 2 en (whohoo) een ringmod. Het filterdesign van voor de SEM versie is net als de orginele SEM, dus een pot voor mixen van highpass/lowpass en een switch voor bandpass.

vet synthje hoor.

Inmiddels een half jaar verder, en 0.0 nieuws van studio electronics. Gaat weer lekker.... :gaap: :gaap:

Denken synth fabrikanten dat hun consumenten hier enthousiast van worden??

Worden dit soort synths met discrete componenten nou gevuld met goedkope chinese elco's etc. of gaat daar kwaliteitsspul in?

Back