Vage zelfbouw synth (HELP)

RSB

Whoehahaha
Ik heb gisteren dit bakje gekregen (zie fotos)

attachment.php

Er gaan 2x 9volt blokbatterij in en hij maakt geluid. Het filter doet zelfoscillatie en de 10 trigger toetsen doen het ook, maar wat die nou precies doen weet ik niet, hetzelfde geld voor de dip-switches erboven? de gate-in enzo lijken ook niet te werken, audio-out doet het weer wel. Gisteren heb ik er een uur op zitten spelen maar meer dan veredelde kraakdoos geluiden kreeg ik er niet uit. De PCBs zijn ontworpen door eene Hans v S . is deze persoon bij iemand bekent? wie weet er meer van dit bouwproject? Ik zou hem graag in ere willen herstellen, maar het begint al met die switches aan de voorkant die geen kapjes meer hebben, ik zou dus al niet weten wat voor kapjes daarop moeten.

Wie o wie weet er meer van??

Attachments

• UnknownSynth3.jpg
    UnknownSynth3.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 62
  • UnknownSynth4.jpg
    UnknownSynth4.jpg
    49,1 KB · Bekeken: 66
  • UnknownSynth2.jpg
    UnknownSynth2.jpg
    60,2 KB · Bekeken: 60
  • UnknownSynth1.jpg
    UnknownSynth1.jpg
    79,9 KB · Bekeken: 68
Spannend apparaat!

het lijkt alsof je met de dip-switches verschilende instellingen kan vastleggen (soort analoog geheugen) en dan met de toetsen een van die instellingen kan activeren... zoiets misschien?

Hans van S. ?

ik hoop dat het geen boef is.

Misschien zit ik ernaast, maar als ik die 10 schakelaars naast elkaar zie, denk ik aan een Baby 10 sequencer. Dan zou er een 4017 CMOS IC in moeten zitten. Met die dipswitches erboven kun je dan misschien per stap 256 toonhoogtes instellen ?

Heb je wat meer info over de gebruikte componenten, m.n. de chips ?

grappig ook altyd jaren 80 spul ..meteen weirde terminologie;-]]
oa ; aanspreektijd; hehe

tis iig hollands;-] das altyd leuk
geen namen op de print / ets

ziet er leuk uit zeg :)

Ik heb geen idee hoe dit zou moeten werken, maar die Nederlandstalige beschrijvingen van de draaiknoppen zijn echt fantastisch! :okdan:

Heb je wat meer info over de gebruikte componenten, m.n. de chips ?

Komttie:

1st bord:
1x F 4050BPC - 8239
3x SCL 4016BE - 8424 - 841203
1x SCL 4017BE - 8426 - 841226
1x HBF4050AF/F - 88024

2de bord:
2x SCL45268BE - 8428 - 841068
1x HEF4040BP - HSS8427 2

3de bord:
1x CD4049UBE - RCA H345
1x SCL 4016BE - 8424 - 841203
1x SCL 4024BE - 8438 - 841719
1x MC14022B - CP Q7904

4de bord:
1x S/B8336 - LM13700N
1x 428A - LM324N
1x SFC 2741DC - 8403
1x 428A - ME555P

Ik kan ze allemaal stuk voor stuk gaan opzoeken op google maar kom dan beschrijvingen tegen die ik echt nog niet snap. Ik kan de logica gewoon nog niet toepassen indeze. :(

Maar als er mensen zijn die een beeld hebben van wat die evt kan nu dan hoor ik dat graag. :)

Grappig dat je logica zegt, omdat er een hoop CMOS inzit :-)

Bord 1 is sequencer?
Bord 4 VCO en filter? Of zou dat de A-R en filter zijn?
Misschien bord 3 oscillator(en)?

Jammer dat je geen CEM of SSM IC's tegengekomen bent :-)

Hij heeft idd een A-R erop zitten die ook werkt.

Ik zal anders straks een filmpje opnemen en even laten zien wat het doet enzo.

Het is vooral lastig dat ik niet weet wat voor functies onder die druk toetsen zit ?!?
Zou die bijv ook CV kunnen opnemen? Dus dat links er een REC - PLAY/STOP/REW/FFW op zit?

Want die knoppen reageren maar raar maar dat kan ook komen omdat ik die kapjes er niet op heb zitten en ik nu met een minijack erin por om de schakeling te maken. :P

En je hebt ook geen idee waar degene van wie je deze hebt gekregen het vandaan heeft?

Nee behalve dan dat ene Hans van S. het heeft ontworpen. Staat namelijk op de pcb.

Maar iemand een idee waar ik de andere helft van die push-switches kan bestellen zodat het weer normaal functionerende knoppies worden.

Heeft inderdaad wel wat van een 303. :) Cool bakje, hopelijk krijg je het werkend!

Wat die vierkante knoppen betreft kan ik je niet verder helpen, ze komen me niet bepaald bekend voor.

Hij werkt ondertussen helemaal. Wat een vet filter zit er in dat ding zeg. springt wel erg snel naar zelfoscillatie maar wat een romig filter zit er in.

Iemand een idee welke van de bovengenoemde IC daar verantwoordelijk voor is??

En weet iemand al welke kapjes ik kan bestellen voor die toetsjes ???

Back