JD990 en gear lust

omdat de kaarten voor de jd's vrijwel uitwisselbaar zijn, denk ik dat ze allamaal 44.1 zijn.

De Jd800 vindt ik een topper, de Vangelis(blade runner, china album) en Tangerine dream sounds tover je er zo uit, en warme pads. EN vergeet niet nummer 75 patch, de guitar blijft geweldig. Maar je komt wel zijn max tegen op een gegeven moment, dan kom je steeds terug op dezelfde soort sounds. Maar er zit heel veel bruikbaar geluid in. Ik hou hem voorlopig nog even. Ik zou nog eerder de korg XL weg doen, al hoe wel die kan ook lekker klinken als je met de behringer aan de gang gaat om te editen..... De JD990 gewoon even halen, bevalt ie niet verkoop je hem aan mij voor 100 eurries...;-)

Bedankt voor al jullie reacties!

Heb de JD990 met vintage board deze avond gekocht! Hou jullie op de hoogte.

Ben best wel benieuwd wat je er van vind. Ik hoop dat je de moeite neemt om 4 regels te schrijven over je ervaring.

haha..
en niet alleen de presets, ook de bediening even recenseren :)

Heb 400 Euro betaald, is wat aan de hoge kant waarschijnlijk maar met het vintage board geïnstalleerd toch aanvaardbaar leek me.

Niet onredelijk hoor. Zeker niet als ie in zeer goede staat is en je er niet een klere-end voor hebt moeten reizen.

Tegenwoordig gaan die JD's erg vlot van de hand,waarschijnlijk ook de prijs,die echt betaalbaar is.Dus goeie raad aan de JD bezitters die hun toestel willen verkopen,zo hoog mogelijke prijs vragen.Ze gaan vroeg of laat toch weg.
Ikzelf ben al jaren op zoek naar een goede JD-800,maar nog nooit gevonden,wel af en toe staan er te koop maar in welke conditie zeg!En ik wil wel betalen voor een uitstekende JD!
(Tuurlijk geen vraagprijzen van 1000 euro hé zeg).Redelijk blijven.

De afgelopen "jaren" is er toch al regelmatig een JD-800 in goede staat langs gekomen hoor. Sonate heeft er nog eentje voor m'n neus weggekaapt. :D (geen probleem hoor, eerst is eerst)

Al heel kort (later schrijf ik beslist 4 lange zinnen, beloofd):

• hifi klank, veel beter dan de D50 van klankkwaliteit, gaat zeer goed door in het laag, zonder aliasing en bijgeluiden tot mooi in het hoog, geen ruis
  • prachtig display met verrassend hoge resolutie, echt een meevaller!!!
  • zeer simpele user interface, mede dankzij de functietoetsen onder het display en de 'Jump' pagina's, simpele menustructuur, je gaat zo klanken editeren zonder zoeken en zonder frustratie ('t is beslist geen fs1r of morpheus of zo), envelopes en filters worden, leve de goeie resolutie, grafisch weergegeven
  • mooie pads, mooie bassen, mooie synthklanken
  • luizige instrument imitaties (is echter niet belangrijk)
  • af en toe hoor ik de typische pcm Roland klanken waar ik niet zo van hou
  • klinkt warm en soms vrij 'analoog' (al is dat woord zo zwaar beladen)
  • uitgebreid palet van klanken
  • nog niets gehoord wat Omnisphere niet kan, maar je kan em wel onder je arm meenemen :)
  • Gekende architectuur (oscillator-filter-vca-lfo), dus je kan zo aan de slag met het maken van klanken (geen sy99 of k5000 waar je eerst wat moet 'studeren' voor je echt aan de slag kunt)

probeer eens van scratch een totaal nieuw geluid te maken in een paar minuten ;)

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Default patch laden, waveform kiezen, envelopes instellen, filter instellen, VCA instellen, LFO instellen, klaar. Gewoon even door alle synthesepagina's gaan.

Dat lijkt me niet zo moeilijk. Default patch laden, waveform kiezen, envelopes instellen, filter instellen, VCA instellen, LFO instellen, klaar. Gewoon even door alle synthesepagina's gaan.

voor een optimaal geluidje 4x

Beetje doorwerken dan. :D

Kan je envelopes kopiëren zoals een DX7 dat kan (al ben ik even vergeten hoe :))? Dat scheelt aardig in de benodigde tijd voor een gelayerde patch.

Begin die 'oude' synth's terug sterk te waarderen,kijk maar naar de kronos,die heeft negen synthengines waar dat er vier zijn uit het verleden.
al-1 analog
Ms20 ex
polysix ex
mod7(dx verleden)

Back