Klopt, je hoeft alleen maar de Apple store binnen te lopen!
duikt snel weg...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, je hoeft alleen maar de Apple store binnen te lopen!
duikt snel weg...

@Yoozer Thanks, dat van die BBG van Tweakers neem ik zeker mee, was van plan er weer een fanless gfx kaart in te stouwen.Leuke RME aanbieding idd.
@Pimpampeter Ben 't niet met je eens, een dikke PC voorkomt straks dat grote softsynths (wat betreft library-grootte of cpu usage) alsnog lastig gaan doen. Zoals gezegd ken ik Cubase redelijk goed, het gaat me vooral om de inrichting (hardware, interfaces, opstelling, etc) die anderen gebruiken. Bedankt voor de uitnodiging!Als ik een keer in de buurt ben ..
Die vergelijking met digitale fotocamera's vind ik wel een aardige. Tig mensen schaffen camera's aan terwijl ze maar een fractie van de mogelijkheden daarvan gebruiken. Zou mij niet verbazen wanneer slechts een fractie daarvan aan calibratie in die workflow doet.

waar ik ze natuurlijk geheel gelijk in ga geven 

Bedenk wel dat een dikke PC met de wellicht op één of twee na snelste processorset misschien wel 2, 3 of 4 keer duurder kan zijn dan ik noem maar wat een quadcore 6600 (zo je die nog kunt vinden). Het zou mij niet verbazen wanneer je met een beetje goed zoeken voor de prijs van een dikke PC bijvoorbeeld een Q6600 PC kunt aanschaffen en daarnaast nog geld over hebt voor een Mac Mini en een NAS-server om maar wat te noemen. Dan ga je toch wel ff nadenken.
Het gaat volgens mij niet eens zozeer om de verwerkingskracht (al is snelheid natuurlijk wel de essentie van computers) maar veel meer om de inrichting van je workflow. Over die inrichting moet je echt goed nadenken. Met én een PC én een Mac Mini én een NAS server ben je tig keer flexibeler dan met alleen een dikke PC
Niet mee eens. Op het moment dat je iemand serieus een Q6600 processor uit 2007 gaat aanraden (ongeveer 3 of 4 CPU generaties geleden) dan verleen je 'm geen dienst.
Zeker niet omdat de opvolgende i7 processors zodanig veel krachtiger zijn in de bewerkingen die nodig zijn voor moderne softsynths, dat hiermee vergeleken de voorgaande Core2Quad CPU's richting onbruikbaar gaan.
Daarmee doe je geen aankoop waarmee je nog prettig 3 - 4 jaar vooruit kunt, wat wel gewoon mogelijk is met een moderne machine.
Voor de prijs van computer hardware hoef je tegenwoordig het niet te laten, daar zit 'm tegenwoordig echt het geld niet zo in, vergeleken met andere studio-componenten.
Het concept waarmee je iemand aanraad om maar 3 (totaal verschillende) goedkope apparaten te kopen, inplaats van 1 oplossing waar je stevig mee vooruit kan vind ik daarbij ook niet zo geweldig.
Flexibeler? A jack-of-all-trades is a master of none. Het werkt daarbij een stuk minder ergonomisch, zeker als de topicstarter aangeeft dat hij niet thuis is in de laatste ontwikkelingen.
Dan wil je iemand toch geen systeembeheerder laten spelen? Gewoon lekker muziek maken!
en heeft een (semi-professionele?) Cubase setup staan die ik kan komen bekijken?Gisteravond bij een forumlid (en tevens oud-collega) n.a.v. dit topic op bezoek geweest en daar zijn Apple i.c.m. Logic & Cubase workflow gezien. Voor mij geen Logic en wrs. ook geen Apple, gewoon vertrouwd Cubase op de PC. 6.5 zag er overigens een stuk mooier uit dan versie 3 die ik nog heb draaien.
Ik probeer 't nog een keer: wie voelt zich gastvrij genoegen heeft een (semi-professionele?) Cubase setup staan die ik kan komen bekijken?

Op het moment dat je iemand serieus een Q6600 processor uit 2007 gaat aanraden (ongeveer 3 of 4 CPU generaties geleden) dan verleen je 'm geen dienst.
Zeker niet omdat de opvolgende i7 processors zodanig veel krachtiger zijn in de bewerkingen die nodig zijn voor moderne softsynths, dat hiermee vergeleken de voorgaande Core2Quad CPU's richting onbruikbaar gaan.

Ik probeer 't nog een keer: wie voelt zich gastvrij genoegen heeft een (semi-professionele?) Cubase setup staan die ik kan komen bekijken?
Niet mee eens. Mijn P4 3.0 Ghz doet het nog steeds prima. Al vele jaren intussen. Voor 150€ koop je dus een PC waarmee je perfect muziek kan maken.
Ben dan benieuwd welke verie DAW je draait. Zal vast geen Cubase 5 of 6 zijn.
Mijn PIV 2,53GHz ging bij de Cubase 5 demosong al door de knieën.
Logic 5.5 ...en dat maakt verder niets uit.
Staat trouwens het soort DAW in relatie tot het (muzikale) resultaat ?
Ik dacht het niet. Vergeet niet dat ik ooit nog met een 48-track tape recorder heb kunnen / moeten werken.
Van computers was nauwelijks sprake. En toen werd er ook muziek gemaakt.
Bespaar me dus die onzin.
Hoewel ik graag zou overstappen naar Logic Pro 9 en een Mac Pro, zie ik geen enkele reden om dat te doen.
Denk je nu echt dat zulke investering een garantie is voor betere resultaten ? Was dat maar waar...

. Nou en?
De afgelopen twee weken ben ik bij synthforumleden arnomusicman en Pimpampeter langsgeweest, erg gastvrij dat ik uitgebreid mocht meekijken, het waren echt nuttige sessies. Heb een hoop tips gehad over mixing, mastering, plugins, aan te schaffen apparatuur, etcetc. Ook leuk om eigen muziek over een zeer professionele installatie terug te luisteren - en vervolgens tips te krijgen om de boel op te knappen.
Als anderen dit lezen en net als ik hun (home)studio naar een hoger willen tillen kan ik zulke sessies van harte aanbevelen. Heren, nogmaals bedankt!![]()
De afgelopen twee weken ben ik bij synthforumleden arnomusicman en Pimpampeter langsgeweest, erg gastvrij dat ik uitgebreid mocht meekijken, het waren echt nuttige sessies. Heb een hoop tips gehad over mixing, mastering, plugins, aan te schaffen apparatuur, etcetc. Ook leuk om eigen muziek over een zeer professionele installatie terug te luisteren - en vervolgens tips te krijgen om de boel op te knappen.
Als anderen dit lezen en net als ik hun (home)studio naar een hoger plan willen tillen kan ik zulke sessies van harte aanbevelen. Heren, nogmaals bedankt!![]()