Meerdere bronnen krks aansturen

jito

Nieuwkomer
Hey,
Ik wil met o.a mn laptop en mpc de krks rp6 aansturen zonder continu de kabel te wisselen.
Wat kan ik hiertussen zetten? Evt. wil ik nog meer bronnen aankunnen sluiten als dat kan.
Ik kom steeds uit op mixers maar ik hoef de extra mogelijkheden van de mixer niet aangezien ik die niet gebruik
Jito

Allleen waar moet ik rekening mee houden aangezien de krks actief zijn.

Ik dacht omdat de krks actief zijn en je passieve en actieve mixertjes hebt.
Weet niet wat dit verschil precies is, en het misschien kwaad kan voor de speakers
Bij het aansluiten van zomaar een mixer?

Actieve mixer: incl. versterking. Passieve mixer: onversterkt output signaal naar (actieve) speakers. Jij zou dus met een klein passief mixertje prima uit de voeten kunnen. Ik ben niet heel erg thuis in dat 'genre', maar voor 100 euro moet dat volgens mij prima lukken.

Dat is precies wat ik nodig heb, helaas vindt ik hier niet zoveel over, of weet ik niet waar ik kan zoeken. Iemand een specifieke aanrader?

Ik doe dat met een splitter kabeltje (2 keer mono jack naar 1 keer mono jack).

Geen verlies in geluidskwaliteit door een crappy mixertje ertussen, je kunt alleen niet beide signalen tegelijk horen.

Kijk anders naar een Mackie 402, kost iets van €120,-.

Ik doe dat met een splitter kabeltje (2 keer mono jack naar 1 keer mono jack).

Geen verlies in geluidskwaliteit door een crappy mixertje ertussen, je kunt alleen niet beide signalen tegelijk horen.

Kijk anders naar een Mackie 402, kost iets van €120,-.

Splitter lijkt me een slecht idee, daarmee zet je twee outputs direct aan elkaar en dat vinden sommige apparaten zeker niet fijn!

Eenvoudig mixertje is de enige goede oplossing. Als het niets mag kosten dan ben heb bij Behringer al iets vanaf 50 euro en anders zou ik ook Mackie adviseren vanaf 120 euro.

Splitter lijkt me een slecht idee, daarmee zet je twee outputs direct aan elkaar en dat vinden sommige apparaten zeker niet fijn!

Eenvoudig mixertje is de enige goede oplossing. Als het niets mag kosten dan ben heb bij Behringer al iets vanaf 50 euro en anders zou ik ook Mackie adviseren vanaf 120 euro.

Het is me zo aangeraden. Mijn geluidskaart zit op de ene input, mijn CDJ's op de andere. Er komt nooit tegelijkertijd een signaal doorheen.

De mackie is een mooi ding wat erg degelijk schijnt te zijn, en van goede kwaliteit .
En voor een leuke prijs van 115 te koop.
Maar kan je eigenlijk weten of hij dan passief is? Want dat kan ik zo niet vinden

De mackie is een mooi ding wat erg degelijk schijnt te zijn, en van goede kwaliteit .
En voor een leuke prijs van 115 te koop.
Maar kan je eigenlijk weten of hij dan passief is? Want dat kan ik zo niet vinden

Als een mixer powered is staat dat er duidelijk bij vermeld en het lijkt me dat die ook duurder zijn.

De VLZ serie van Mackie kun je actieve monitors op aansluiten, ik heb de 1604.

Laatst gewijzigd:
Als een mixer powered is staat dat er duidelijk bij vermeld en het lijkt me dat die ook duurder zijn.

De VLZ serie van Mackie is gewoon passief.

VLZ is actief, VLZ staat voor de preamps

check bvb ART SplitMix4 (±50 euro)

Je kan ook de meerdere ingangen van de monitors gebruiken, cd spelers op de cinch, pc op de jack en volgens mij zit er dan nog een ingang op, XLR ofzo..

Nee dat gaat niet helaas, zodra er iets in de jack ingang geplugd is, werkt de XLR ingang niet meer, of andersom.

Als je meerdere geluidsbronnen (laptop / MPC) tegelijk wilt beluisteren op je KRK's zou ik toch voor een mixer kiezen. Er zijn al hele simpele mixers met maar twee of drie kanalen en verder weinig andere toeters en bellen, die helemaal niet zo duur zijn.

Zo te zien lopen er wat begrippen door elkaar, :
Het verschil tussen passieve mixers en actieve mixers is dat er in actieve mixers meer electronica zit die bijvoorbeeld het geluidssignaal wat kan versterken zodat eventuele (meestal geringe) signaalverliezen bij het mixen gecompenseerd kunnen worden of dat je een wat zachtere geluidsbron met de mixer op hetzelfde niveau kan brengen als al je andere geluidsbronnen met een 'normaal' geluidsniveau. De meeste mixers die je gaat tegenkomen zijn actief, en voor wat jij wilt bereiken is dat prima. Deze actieve elektronica is iets anders dan een versterker!

Je hebt ook nog een verschil tussen powered en normale mixers. Powered mixers hebben een versterker ingebouwd, waarmee je een versterkt signaal kan sturen naar een normale (passieve) luidspreker. Powered mixers worden vooral bij PA installaties gebruikt, en hebben vaak speciale speaker aansluitingen die dan ook op de PA speakers weer zitten. Een powered mixer en passieve studiomonitoren zou ik niet zo snel samen gebruiken (misschien kan het wel, maar dan zou ik liever kiezen voor een normale mixer met een losse versterker voor bij passieve studiomonitoren).

Het verschil tussen passieve en actieve luidsprekers is simpel gezegd dat een passieve luidspreker 'gewoon' een luidspreker is, terwijl een actieve luidspreker een luidspreker met ingebouwde versterker is. Bij een passieve luidspreker heb je dus nog een losse versterker nodig (of een powered mixer waar deze ingebouwd is). Bij actieve luidsprekers heb je geen aparte versterker nodig en daar zou je dus direct de uitgangen van bijvoorbeeld je synthesizer, je computer of (actief of passief) mengpaneel op kunnen aansluiten.

Nu jouw situatie:
Ik zou in ieder geval niet de verschillende aansluitingen op je in dat geval actieve monitoren gebruiken om verschillende geluidsbronnen op aan te sluiten. Daar zijn ze over het algemeen niet voor gemaakt. Gewoon één aansluiting kiezen die het beste aan te sluiten is op de geluidsbron die je wilt gebruiken (in dit geval dan de mixer, of zolang je die nog niet hebt je laptop of MPC). Voor je mixer zou ik gewoon een klein mixertje nemen van Behringer of Phonic als het goedkoop moet zijn, en van bijvoorbeeld Tapco of Mackie als het iets meer mag kosten. Die zullen allemaal actief zijn. Zolang je geen powered mixer koopt zit je goed (maar die zijn over het algemeen ook duurder).

Ik zou in ieder geval niet de verschillende aansluitingen op je in dat geval actieve monitoren gebruiken om verschillende geluidsbronnen op aan te sluiten. Daar zijn ze over het algemeen niet voor gemaakt.

Dit kan neem ik aan toch geen kwaad als je maar 1 input per keer gebruikt..??

Ik heb een setje Tannoy Reveal 501a, heeft XLR input en Jack input.
Heb mijn audiointerface op de XLR aangesloten.
Op de jack input wil ik mijn PC geluidskaart gaan aansluiten.
Zodat ik voor een achtergrondmuziekje af te spelen of een YouTube filmpje niet de audiointerface hoef aan te zetten. Ik wil dan steeds maar 1 input gebruiken en niet tegelijk.

Kan dit kwaad omdat ik dan wel de XLR en Jack tegelijk aangesloten heb/hou ook al wordt er maar 1 input afwisselend belast..??

Misschien stomme vraag, better safe than sorry!
:eureka:

(TS: sorry voor het storen met deze vraag tussendoor :engel:)

Back