Flying Panther
Vliegend lid
Dit kan neem ik aan toch geen kwaad als je maar 1 input per keer gebruikt..??
Ik heb een setje Tannoy Reveal 501a, heeft XLR input en Jack input.
Heb mijn audiointerface op de XLR aangesloten.
Op de jack input wil ik mijn PC geluidskaart gaan aansluiten.
Zodat ik voor een achtergrondmuziekje af te spelen of een YouTube filmpje niet de audiointerface hoef aan te zetten. Ik wil dan steeds maar 1 input gebruiken en niet tegelijk.
Kan dit kwaad omdat ik dan wel de XLR en Jack tegelijk aangesloten heb/hou ook al wordt er maar 1 input afwisselend belast..??
Misschien stomme vraag, better safe than sorry!
(TS: sorry voor het storen met deze vraag tussendoor)
Allereerst is het de vraag of het ook echt kan (kan zijn dat als je je XLR of Jack aansluit dat automatisch de andere aansluiting geblokkeerd wordt. Maar stel dat het wel kan, dan is een foutje snel gemaakt natuurlijk. Waarschijnlijk zit er in de meeste monitoren ook nog wel een interne beveiliging waardoor het allemaal wel los loopt, maar in dat geval ben ik ook voorstander van het 'better safe than sorry' principe. Als je meerdere geluidsbronnen aansluit, gaat het ongetwijfeld in een onbewaakt ogenblik gebeuren dat ze allemaal tegelijk aanstaan, en aangezien je monitoren daar oorspronkelijk niet voor gemaakt zijn lijkt me het geen goed idee die mogelijkheid te laten bestaan.
Plus dat je met een klein mixertje veel meer controle hebt. Je kan beide signalen gemakkelijk aan, uit, harder of zachter zetten en je kan de master gebruiken als volumeknop, plus dat er vaak handige led-metertjes inzitten waarop je kan zien of je je geluid niet te hard je monitoren instuurt.

)