RS 7000 bugs, wie heeft ze ook?

djrazor

Cortex Driller
Ik heb al vlak nadat ik mijn rs7000 heb aangeschaft, de nieuwste update, v 1.2 geupgrade. Nu zit ik met een paar vage bugs, waarvan ik me afvraag of meer mensen er last van hebben... bij iemand anders komen nl. dezelfde bugs voor, hij heeft ook dezelfde update uitgevoerd. Wat is er aan de hand? Bij een groot aantal drumkits, vanaf nummer 10 (Hardkit)tot ongeveer de tien volgende kun je alleen een lowpass cutoff kiezen. Verander je deze in bv. een highpas, dan reageert hij nog steeds als een lpf. Dit geldt zelfs ook als je hem op bypass zet. De leds geven wel de filter aan die het zou moeten zijn, en als je in het voice edit menu kijkt staat er toch echt hpf... Verder heb ik last met het variation return level; ik heb de waarde van deze functie in een bepaalde r3a file op 10 gezet (vrij laag dus want het betrof een loeiharde distortion die anders veel te hard zou klinken). Dit slaat hij keurig op, maar als ik vervolgens mijn pattern clear, dan vergeet de rs7000 het variation return level weer op 64 te zetten. Als je op het display kijkt, staat hij wel keurig op 64, maar aan het volume van het effect hoor je duidelijk dat hij zachter staat. Even draaien aan de parameter helpt direct, hij lijkt dus tijdens het laden van een pattern, en het wissen van een pattern, niet het variation return level te wijzigen. Nu vraag ik me af of meer mensen hier last van hebben , vooral de mensen die nog geen update hebben uitgevoerd. Dan zou ik hem als het echt moet, desnoods nog kunnen downgraden...

sorry, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke upgrade ik in mijn rs7000 heb zitten maar hij doet het volkomen probleemloos.

Er zijn wel een aantal vervelende dingen, zoals het veranderen van een filter op een standaard patch die niet opgeslagen wordt in song-mode, als je die alsnog wil hebben moet je er een scene van maken, errug irritant, maar voor de rest nergens last van.

Okay, dat eerste punt wat je noemt is volgens Yamaha geen bug. Ze hebben namelijk een deel van de drumsets (ik dacht de eerste 10 drumsets (van de tig..)) zo gemaakt dat je er maar 1 filtertype op kan gebruiken. Ik heb me laten vertellen dat dat programmeertechnische redenen zijn. Dat tweede wat je noemt heb ik wel is eerder gehoord maar nooit zelf meegmaakt (ik denk omdat ik die variation efx return niet zo vaak gebruik).
Je kunt, als je het echt wilt weten, aankloppen bij de RS7000 Yahoo group (groups.yahoo.com). Daar zit o.a. Robert van der Kamp en die weet (bijna) alles!! :D

succes
Arv

Ik heb ook last van een aantal bugs

1. De rs loopt vast als ik in record mode op de rewind knop druk
2. Af en toe loopt de rs7000 vast bij het opstarten als ik er een zip aan heb hangen die ook aan mijn pc hangt via scsi (hierbij ben ik ook wel eens de inhoudt van de zip verloren
3 soms kan ik opgeslagen sampletjes niet zien wanneer i ze wil laden van smartmedia of zip (en ja ik probeer vanaf de goede load modus te laden)

Toch zou ik de rs niet meer kunnen missen in mijn setup

Yep, de filters en drumkits is erkend en bekend probleem. Wat betreft dat crashen....nog nooit gehad! Ook niet met SCSI shit eraan enzo. geinig dat andere dat wel hebben....

Re: RS 7000 bugs, wie heeft ze ook?

Origineel geplaatst door djrazor
Ik heb al vlak nadat ik mijn rs7000 heb aangeschaft, de nieuwste update, v 1.2 geupgrade. Nu zit ik met een paar vage bugs, waarvan ik me afvraag of meer mensen er last van hebben... bij iemand anders komen nl. dezelfde bugs voor, hij heeft ook dezelfde update uitgevoerd. Wat is er aan de hand?

Ik ben die andere dus, dus die drumkits zijn met opzet gedaan!? Apart zeg, ik zou toch echt graag alle mogelijke filters gebruiken bij de kits, dat variation effect reset probleem kan je makkelijk ondervangen, want ik weet dat razor meestal met cubase werkt, dus "chase" je die parameter gewoon vanuit SX zodat ie altijd op de juiste waarde staat, toch is het een slordig bugje wat die gasten bij yamaha in een volgende update wel ff mogen aanpassen. Nu we toch bezig zijn met de RS razor, we moeten ook nog ff wat vragen over het master effect met sysex besturen, ik heb gehoord dat het master effect ook met sysex kan werken, maar ik krijg het ff niet voor elkaar om de knoppen van het master effect sysex data te laten versturen, kortom, mn MIDI out lampie wil in dit geval niet branden, alle andere controllers doen het wel gewoon. Wat zie ik over het hoofd en hoe zenden ze "wel" sysex data? Ik heb al bij de CC edit enzo gekeken maar Ik kan echt niks vinden, ben ik nou gek? Ik heb ook de handleiding doorgebladerd maar ik kan er ff niks over vinden.
Ik kreeg trouwens van razor de NEDERLANDSTALIGE HANDLEIDING VOOR DE RS-7000 IN PDF, ik weet zeker dat er veel mensen zijn die hier om zitten te springen, en die niet weten dat ie pas online is, ik heb zelf 2 jaar lang gezeurd bij mn verkoper en bij yamaha. Mij was het in ieder geval echt niet bekend. Bedankt voor de tip razor! Hier de link voor het gemak:

http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/emi/dutch/synth/RS7000NL.pdf

Dat leest toch een stuk prettiger, niet dat ik geen engels kan, maar toch :)
:D :D

Origineel geplaatst door Boost303
Ik heb ook last van een aantal bugs

1. De rs loopt vast als ik in record mode op de rewind knop druk
2. Af en toe loopt de rs7000 vast bij het opstarten als ik er een zip aan heb hangen die ook aan mijn pc hangt via scsi (hierbij ben ik ook wel eens de inhoudt van de zip verloren
3 soms kan ik opgeslagen sampletjes niet zien wanneer i ze wil laden van smartmedia of zip (en ja ik probeer vanaf de goede load modus te laden)

Toch zou ik de rs niet meer kunnen missen in mijn setup

Klinkt meer als een SCSI probleem dan een RS7000 probleem Boost? Ik heb geen SCSI en het werkt vlekkenloos.

Origineel geplaatst door Arv
Klinkt meer als een SCSI probleem dan een RS7000 probleem Boost? Ik heb geen SCSI en het werkt vlekkenloos.

SCSI ID en evt. "terminator" allemaal in orde?

Re: Re: RS 7000 bugs, wie heeft ze ook?

Re: Re: RS 7000 bugs, wie heeft ze ook?

Origineel geplaatst door Laurens O
... want ik weet dat razor meestal met cubase werkt, dus "chase" je die parameter gewoon vanuit SX zodat ie altijd op de juiste waarde staat....
:D :D

Helaas lijkt het of deze parameter niet midi bestuurbaar is. Ik heb in Cubase een midi track gemaakt, de midi in ingesteld op de rs7000, midikanaal op any, en record gedrukt. Tijdens het opnemen aan de parameter gedraaid, maar cubase ontvangt nixx... ook het midi out lampje gaat dan niet branden, eigenlijk imho een bewijs dat het simpel gezegd niet kan. Maar als iemand dit anders ziet....

Re: Re: Re: RS 7000 bugs, wie heeft ze ook?

Re: Re: Re: RS 7000 bugs, wie heeft ze ook?

Origineel geplaatst door djrazor
Helaas lijkt het of deze parameter niet midi bestuurbaar is. Ik heb in Cubase een midi track gemaakt, de midi in ingesteld op de rs7000, midikanaal op any, en record gedrukt. Tijdens het opnemen aan de parameter gedraaid, maar cubase ontvangt nixx... ook het midi out lampje gaat dan niet branden, eigenlijk imho een bewijs dat het simpel gezegd niet kan. Maar als iemand dit anders ziet....

Ehm, ja!

Ik denk namelijk dat het te doen is met SYSEX messages. In de handleiding staat een MIDI implementation chart (blz 329) met een master effects lijstje.. Ik heb nog nooit een poging ondernomen om deze parameters te besturen maar blijkbaar schijnt het te kunnen. En zo te zien aan het lijstje kan je slechts parameters wijzigen en niet de fx aan en uit schakelen. Dus het is niet echt een nuttige besturing lijkt me. Een externe fx unit met volledige midi ondersteuning gebruiken misschien?

gr
Arv

Laatst gewijzigd:
---UPDATE---

Wie heeft last van de volgende bug?

Hoe het komt weet ik nog niet, maar de laatste paar keren heb ik het volgende (de laatste tijd) vaker meegemaakt:
Wanneer ik een phrase op track 01 weghaal, blijft deze tóch aanwezig op track01 wanneer ik op play druk!

Dus:
in mute mode is het rode ledje onder track01 uit! En op het display zie je geen zwartgekleurd hokje wat aangeeft dat er een phrase op de track staat! En als ik bijv step record doe, dan zie ik ook geen enkele noot geprogrammeerd staan!
Maar:
Als ik alle tracks gemute heb, blijf ik de loop die onder track 1 staat horen! Als ik vervolgens de mute van track 01 in duw, dan mute ie 'em ook.

<edit>
dus onder patternedit, stond op track 01 GEEN phrase
<edit>

Dit is echt freaky! 8D

Ik heb het OS 1.2; Wie herkent dit probleem?

PS: verder had ik nog wat rare ongedefinieerde kuren ondekt, maar ben nog niet zeker of dit bugs zijn, aangezien ik heb nog niet heb kunnen reproduceren. Het leek erop dat, terwijl keyboard modus on stond, en de track NIET gemute was, op TG stond én volume 100, er tóch geen enkele respons was wanneer ik een riedeltje in probeerde te tokkelen.... het had te maken met bovenstaand probleem.... maar nogmaals, deze laatste heb ik pas één keer gehad, en kan dus net zo goed aan mij liggen.

Laatst gewijzigd:
Als je probeert RM1X Patterns te importeren, komt het wel eens voor dat 'ie "Illegal Format" aangeeft.

Op het moment dat dat gebeurd is werkt je hele apparaat nog, alleen is je LCD Scherm "bevroren".
Het enige wat dan nog werkt is de aan/uit knop gebruiken om je scherm weer te laten functioneren...

uhm ja.. ok. Dat ie niet altijd vlekkeloos rm1x patterns importeert, kan ik meeleven :engel:

Maar: hebben mensen die "phrase-bug" (vorige post) wel eens meegemaakt?

Origineel geplaatst door maxdox
Ik heb het OS 1.2; Wie herkent dit probleem?
Heb je OS 1.21 al geprobeerd?
Ik kan me niet herinneren dat ik het probleem ooit ben tegengekomen, ik ben dan ook met OS 1.21 begonnen...

Ik heb wel idd dat probleem met die cutoff gehad,,, al zag ik het toen niet als een bug maar dacht ik gewoon dat het aan mij lag:stupid

Ik heb wel enorm veel gezeik gehad met sczi, vooral bij samples en programs laden ging dat ding totaaaaaal uit zijn pan. Dat was toen ook de rede dat ik hem weg heb gedaan,,

Verder had ik ook ernstige miditiming problemen wanneer meerdere synthgeluiden ging gebruiken,,,,, veel mensen vinden de r7k strakker lopen dan een pc,, dat was helaas niet mijn bevinding.

Maar zeker wel een leuke bak die rs7k, zeker nu hij op de 2hands markt een stuk goedkoper aant worden is.

ik heb nu een mpc4k en tja,,, dat is toch even een andere klasse hoor sjonge jonge.....ik snap dan niet waarom die mpc4k users zo lopen te zeiken, zeker als de rs7k ook zn makkes heeft

hoi
misscihen een beetje off topic maar ik ben van plan om binnenkort een rs 7000 te gaan checken - dus als je je instrument denk te willen verkopen binnenkort kun je me even mailen dan komen we er vast wel uit
signal_returned@hotmail.com

aub niet pb'en op deze site -
ok - en nu verder met de discussie :)

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik heb wel idd dat probleem met die cutoff gehad,,, al zag ik het toen niet als een bug maar dacht ik gewoon dat het aan mij lag:stupid

Hmm.. die ken ik nog niet? Leg is uit wat er gebeurd dan?

Verder had ik ook ernstige miditiming problemen wanneer meerdere synthgeluiden ging gebruiken,,,,, veel mensen vinden de r7k strakker lopen dan een pc,, dat was helaas niet mijn bevinding.

Dan gebruikte je zeker de interne synth geluiden? Het is inderdaad zo dat je met sommige geluiden moet oppassen want anders loop je tegen het beestje zijn polyfonie aan. En daar heeft je midi timing zeker onder te lijden.
Ik ben in het begin dat soort dingen tegen gekomen, maar als je er op let en veel externe synths aanstuurt (wat ik doe) ipv interne, dan is er nix aan het handje. Tenminste, dat is mijn ervaring.. Maar ik zie de RS dan ook meer als een veredelde drum-sample-machine..

Back