renepela
Ouwe rot
Ik heb het Yusynth EMS filter gebebouwd (de discrete versie). Helaas lukt het me maar niet het filter werkend te krijgen. Ik heb helaas net iets te weinig kennis om schema's te lezen. Ik heb gemeten of op de juiste plekken +15, -15, 12V en 9V staan en dat is volgens mij allemaal in orde.
Ook heb gecheckt of de condensators allemaal juist op de print zitten (polariteit) en ook dat is volgens mij goed.
Kan iemand me helpen troubleshooten om het filter werkend te krijgen?
Het filter geeft op dit moment nauwelijks geluid. Als ik de frequentieknop draai, is er 1 positie waarbij hij een heel klein beetje geluid geeft, maar draai ik hem verder open of dicht dan verdwijnt het geluid.
Als ik geluid heb, blijkt de resonantie ook niets te doen (ik heb de 680k weerstand al vervangen door een 150k weerstand).
De CV inputs en controls werken wel goed en ook de pots om het ingangssignaal te regelen werken goed.
Alleen het belangrijkste werkt dus niet. Het filteren zelf en de resonantie.
Ik had de IC's die gebruikt worden nog liggen en die heb ik al vervangen. Dat maakt niks uit, dus de IC's zijn niet kapot.
Wie kan me helpen wat gerichter te zoeken naar het probleem.
Ook heb gecheckt of de condensators allemaal juist op de print zitten (polariteit) en ook dat is volgens mij goed.
Kan iemand me helpen troubleshooten om het filter werkend te krijgen?
Het filter geeft op dit moment nauwelijks geluid. Als ik de frequentieknop draai, is er 1 positie waarbij hij een heel klein beetje geluid geeft, maar draai ik hem verder open of dicht dan verdwijnt het geluid.
Als ik geluid heb, blijkt de resonantie ook niets te doen (ik heb de 680k weerstand al vervangen door een 150k weerstand).
De CV inputs en controls werken wel goed en ook de pots om het ingangssignaal te regelen werken goed.
Alleen het belangrijkste werkt dus niet. Het filteren zelf en de resonantie.
Ik had de IC's die gebruikt worden nog liggen en die heb ik al vervangen. Dat maakt niks uit, dus de IC's zijn niet kapot.
Wie kan me helpen wat gerichter te zoeken naar het probleem.