Echte muzikanten?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
We zijn zover dat we gehandicapten niet meer in de schuur verstoppen, maar verzorgen.

Maar o wee als ze durven een klein beetje participeren, dan pluimen we ze totaal (je moet er mee te maken hebben om die degoutante kantjes van de wetgeving te kennen). En zo dwingt een rotte kant van het huidige sociale systeem mensen om niet te participeren, ook al willen ze dit. Maar er is geen politieke moed om dit recht te zetten, want er valt ergens in die (a)sociale hoek teveel stemmen te verliezen.

Bij verzorgen bedoel ik meer dat we accepteren dat ze er zijn en ondersteunen waar nodig.
Precies wat je met alle mensen zal kunnen doen.....gewoon simpel roepen dat je dan maar het land uit kan of onder een brug kan gaan leggen is gewoon niet correct.
Het systeem is niet zo flexibel dat het voor iedereen aanvoelt als een warm bad, dat kan je niet wegpoetsen door te zeggen dat je dan maar kan gaan schoffelen.

ga werken dan, schoffelen vakken vullen, mcdonalds.... doe wat.....

Jij bent degene die aanneemt dat mensen die geen baan hebben niets doen, zit allemaal in je eigen hoofd.......
Als je die gedachte nou eens laat vallen zal je merken dat het leven een stuk minder zuur is.

Om het eerste exemplaar van die MP3 te maken was veel tijd en werk en waarschijnlijk een investering nodig, dat hoef ik een muzikant niet uit te leggen. Duplicaten van die MP3 dragen dus een deel van die investering in zich. Vergelijk het met de ontwikkelkosten om software te maken, die worden ook verdeeld over de duplicaten. En op die "gratis te maken" duplicaten kan je een kostprijs plakken: investering + marge gedeeld door het aantal te verwachten verkochte exemplaren. Als die exemplaren omwille van een kromme redenering echter gewoon uit het rek gehaald worden zonder te betalen, verdienen de duplicaten dus nooit de investering terug. Dus ook met "gratis" duplicaten gewoon mee te nemen in plaats van ervoor te betalen ("anders had ik hem toch niet gekocht" is weer zo'n kromme vergoeilijking, blijkbaar wil je het spul toch hebben) neem je iemand zijn inkomsten af. Dit even los van het feit of die inkomsten al dan niet het doel waren van de maker.

Klopt met software heb je hetzelfde probleem.
Het blijft een gewetens dingetje. En jij en ik en de mensen op dit forum begrijpen veel beter de bloed zweet en tranen achter een mp3tje. Of software als je in de IT zit. Punt is dat de zo goed als de rest van alle mensen dat niet begrijpt, dus faalt het model.

Wat mij betreft komt er vanzelf wel weer balans in het geheel en komen de inkomsten toch bij de juiste personen terecht. Kijk maar naar de appstore bijvoorbeeld. Het is veel gemakkelijker om op een knopje te klikken waar 1,50 euro op staat en vervolgens binnen een paar seconden de app te hebben, dan gratis via een hack en een torrent en weet ik veel wat.

Als het uiteindelijk teveel moeite kost voor een paar knaken dan gaat het businessmodel wel werken.

Jij bent degene die aanneemt dat mensen die geen baan hebben niets doen, zit allemaal in je eigen hoofd.......
Als je die gedachte nou eens laat vallen zal je merken dat het leven een stuk minder zuur is.

laat ik het anders stellen: stop je uitkering, begin met belasting te betalen, doe mee!

Wie zegt dat mensen die een uitkering hebben geen belasting betalen waar nodig? Ben je sociaal ondergesneeuwd ofzo, geen bortsvoeding gehad?
Je kraamt echt zoveel ontwetendheid uit.....of kunnen mensen die een uitkering hebben bijvoorbeeld zonder BTW afrekenen?

Ook zo een opmerking als: doe mee!
Alsof mensen in een uitkering niet mee doen....en als je er over nadenkt waaraan moeten ze dan mee doen?

laat maar, je bent een ongewenst artifact van de nederlandse samenleving. Misschien toch maar eens australia of naar de US. (ik dan, aangezien ik jouw positie toch niet veranderd krijg)

En combi's van die 3 groepen.
Ik ben bijv een (brave) vader met een normale daytime job niet in de Business en maak daarbij ook nog muziek waarvoor betaald wordt. Van het een komt het ander. eerst maak je muziek puur voor je zelf om muziek te maken. Vervolgens wordt die muziek door een bepaald publiek opgepakt en ga je releasen met daar bijbehorende geldstromen. Ik bekostig mijn 'hobby' uit de muziekinkomsten en niet uit mijn gewone inkomen... die wordt nl opgemaakt door vrouw en kinderen :-)

brz vind dat ie niet hoeft te betalen voor digitale downloads... imho is dat diefstal. Ik wordt iig weer pislink wanneer mijn net gereleasde 12" binnen een dag als mp3 is te downloaden zodat de verkopen van de 12"omlaag gaan en daarmee het inkomen om de 'hobby'te bekostigen.
Ik haal zangers en andere muzikanten in de studio en die willen ook betaald worden.
Daanaast maak je ook kosten om tracks als legale digitale download aan te bieden. Degene die kiest voor de 'gratis' download is een dief. Ik kan echt geen begrip opbrengen voor mensen die vinden dat digitale muziek maar gratis moet zijn.

Je denkt veel te moelijk:
- het is niet zo dat iedereen hier denkt het wel even te kunnen maken
- het gross vind het gewoon leuk muziek te maken en steekt evenveel geld in een studio als anderen in een hifiset of 2e hobbyauto/motor

Je hebt hier 3 groepen mensen (het volgende kan hard overkomen, maar jammer dan)

- groep 1- de brave huisvsaders, hobbyisten, vinden het leuk om met gear te klooien, hebben af en toe zelfs best talent, maar hebben een normale daytime job en bekostigen vanuit deze de hobby

- groep 2 - Het werkschuwe krakerstuig dat steun trekt, zichzelf artiest noemt, maar nog nooit een cent verdient heeft. Deze mensen hebben een reality check en schop onder hun reet nodig en moeten gewoon eens flink aan de bak in een normale daytime job en erkennen dat hun geneuzel onder aan de streep eigenlijk ook gewoon hobby is. :D

- groep 3- De mensen die een fulltime job hebben in de "business" en daarmee hun boterham verdienen.

De mensen die altijd links janken en rechts vullen zijn de mensen uit groep 2. Ze hebben gewoon een hekel aan de wereld, maar participeren ho maar......

laat maar, je bent een ongewenst artifact van de nederlandse samenleving. Misschien toch maar eens australia of naar de US. (ik dan, aangezien ik jouw positie toch niet veranderd krijg)

Waarom ben ik een ongewenst artifact van de nederlandse samenleving?
Wat voor een vreemde gast ben je dat je het nodig vind om mij zo te noemen?

Als je uit Nederland weg gaat wil ik je wel komen uitzwaaien:doei:
Nu eerst de REPORT knop induwen wegens ongepast gedrag..

ga werken dan, schoffelen vakken vullen, mcdonalds.... doe wat.....

Ja vooral mensen zoveel mogelijk onnozel werk laten doen als je bestaansrecht wil hebben.

Waarom krijgt een vuilnisman minder te verdienen dan bijvoorbeeld een chirurg?
Die chirurg heeft een dure opleiding kunnen volgen, flinke subsidies kunnen trekken en verdiend daarna ook nog eens een riant salaris.

Maar hoe kan de arts nog zijn werk uitvoeren als hij omringt wordt door alle troep die niet opgeruimd wordt? En wat denk je als automatisering toeneemt en zowel het vuilnis automatisch wordt opgeruimd en als ook de operaties enkel nog door robots worden uitgevoerd.

Dan staan beide mannen op straat. Hoe ga je dat oplossen?

Je houding stinkt. krijg altijd een beetje jeuk van types zoals jij.
Misschien ben je in het echie wel heel aardig hoor, weet ik niet, maar zo recolsitrant en leechy als je je hier voordoet heb ik er zeer weinig mee.

Bij verzorgen bedoel ik meer dat we accepteren dat ze er zijn en ondersteunen waar nodig.
Precies wat je met alle mensen zal kunnen doen.....gewoon simpel roepen dat je dan maar het land uit kan of onder een brug kan gaan leggen is gewoon niet correct.
Het systeem is niet zo flexibel dat het voor iedereen aanvoelt als een warm bad, dat kan je niet wegpoetsen door te zeggen dat je dan maar kan gaan schoffelen.

Zoals gezegd: ons sociale systeem ondersteunt in vele gevallen niet waar nodig, en wel waar niet nodig. Dat zou ik zeer graag aangepast zien.

wil je weten waarom het zo is of wil je zeggen dat je het onterecht vindt?
als a: kom je uit een ei?
als b: zeg dat dan

..@champ

Waarom krijgt een vuilnisman minder te verdienen dan bijvoorbeeld een chirurg?
Die chirurg heeft een dure opleiding kunnen volgen, flinke subsidies kunnen trekken en verdiend daarna ook nog eens een riant salaris.
dat snap je toch wel waarom een chirurg meer verdient?

Je praat het wel weer naar je eigen straatje toe champ :D

een chirurg verdient meer omdat hij minimaal 12 jaar van zijn leven lang gestudeerd (en coschappen heeft gelopen) heeft om andere mensen betrouwbaar te kunnen opereren. Als een chirurg een fout maakt dan zijn de gevolgen vaak veel groter, dus de verantwoording die hij heeft is ook vele malen groter.

Als een vuilnisman een dag een bepaalde straat vergeet te bezoeken en daar de vuilnis laat staan dan is er maar heel weinig aan de hand en kan dat simpel hersteld worden.

Of te wel, de toewijding en inspanning en vooral verantwoording die de chirurg moet leveren is vele malen groter dan die van een vuilnisman. Vandaar dat chirurugen meer verdienen dan vuilnismannen.

Was dat op mij gericht of op een eerdere post, fjoesz?

sjemp dus:) t gaat ook zo hard hier :D

@quif: je vergeet dat een vuilnisman veel makkelijker te vervangen is dan een chirurg ook

En dat moet niet verward worden met een verschil in de sociale noodzaak van beide beroepen tout court, respect of dergelijke. Ik ben even blij met mijn vuilnisman als met mijn chirurg, ik respecteer ze beiden even veel en ik begrijp perfect waarom ze niet evenveel verdienen.

Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat sommige mensen niet buitenproportioneel weinig of veel verdienen hoor.

brz vind dat ie niet hoeft te betalen voor digitale downloads... imho is dat diefstal. Ik wordt iig weer pislink wanneer mijn net gereleasde 12" binnen een dag als mp3 is te downloaden zodat de verkopen van de 12"omlaag gaan en daarmee het inkomen om de 'hobby'te bekostigen.

Dat is niet waar Dubcreator.....ik koop geen digitale downloads en ik download zo goed als geen betaal muziek, ik kijk weleens op youtube naar muziek die ik niet op vinyl kan krijgen......tot zover mijn "diefstal"

Er is genoeg gratis muziek digitaal aanwezig die ik van de artiest krijg en die ik ook leuk vind om te luisteren, zo doe ik dat ook met mijn eigen muziek naar de rest van de wereld.
Zolang de download lobby het nog toestaat..

het wordt nu wel erg maatschappelijk allemaal

Bericht door een moderator:
En laat dat nou net niet de bedoeling zijn......

Dus.. of iemand werk heeft of niet, belasting betalen doen allemaal zolang we maar blijven kopen. Daar valt ook brood onder. Dus stop met elkaar persoonlijk aanvallen en houd het vriendelijk.

.... snif.. het begon zo mooi...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back