Wie heeft al de 16 voices op z'n Adromeda nog?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
die van mij (1 vd eersten in NL) heeft alle 16 stemmen nog maar wel een probleempje met 1 vd filters. die trackt niet helemaal zuiver volgens de zelfdiagnose. je kunt zo'n stem overigens makkelijk uitschakelen en dan heb je nog steed 15 over. meer dan genoeg in mijn ervaring. Verhalen dat de A6 onbetrouwbaar zou zijn kun je naar het rijk der fabelen verwijzen. Het is complexe techniek en d'r gaat heus wel eens iets kapot maar niet meer dan bij andere apparaten.

bedoel je tav de dco's of tav asic's ?

ik heb er nog nooit iets mee gedaan, maar volgens mij zijn ASIC´s volledeig digitaal ( please correct me if i am wrong)

en deze dingen worden gebruikt voor de dco´s en de vcf´s.

:mega:

ik dacht dat ze , net als een aantal andere chips. ook analoge/ spanninkjes ipv 1 en 0 in en uitgangen hadden.
het signaalpad zou analoog zijn , met een deel digitaal opgewekte modulatiesignalen ( adsr's en lfo's)
dat is voor zover ik de a6 begrepen heb.
dacht dat er meer " analoge" chips in de geschiedenis in analoge synth's op deze wijze verwerkt zijn toch ?
( ps de link hierboven verwijst naar de volledige servicemanual...)

volgens mij zijn ASIC´s volledeig digitaal ( please correct me if i am wrong)
you are wrong. lang verhaal kort: niet alle chips zijn digitaal. en de A6 heeft VCO's, geen DCO's.

Heb em na lange tijd weer eens aangesloten.. Alle 16 nog oke :)

Had em lang niet gebruikt en merkte dat sommige potjes niet helemaal smooth meer gingen.. maar na weer een paar keer gebruiken is het al stukken minder.

Blijft ongekend wat deze synth voor een mogelijkheden biedt. Die envelopes, de expressie /midi/ en routings mogelijkheden.. de Ribbon.. En alle voices hebben ieder een eigen uitgang zoals Sunny al opmerkte.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu een groter probleem is. Kapotte voices of de CPU (stuck in de booting oid).

Poe... Volgens mij hebben wij wel vaker deze discussie gehad over de manier van vragen, een korte schets dan maar?

- Wie heeft er problemen met buitenlanders?

- Wie heeft er nog geen problemen met buitenlanders gehad?

Technisch zijn het inderdaad allebei vragen naar dezelfde weg maar toch is nummer 2 nog meer een stellingname.

Komt nog eens bij dat het constant in verband brengen van problemen en buitenlanders de waarde van buitenlanders doet dalen in de algemene opinie. En dat kan best wel eens bewust zijn.

Ik heb nog een buitenlander staan waar ik te weinig mee doe. Technisch goeie staat, Mag weg voor een zacht prijsje, pm me. :mega:

Dat hele verhaal was in 2012 al een non discussie en als ik het zo terug lees is dat het nog steeds.
Raph begeeft zich inmiddels in andere oorden dus laten we dit vooral niet nog een keer laten passeren.....

Dat kan en wellicht wel een goed idee...... :verkoght: ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back