Wie heeft al de 16 voices op z'n Adromeda nog?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
inderdaad:
twee ( !! ) meldingen van iets kapot met de a6
1 in 2004 , de ander in 2005
wat een krakkemikketige synth he. ???
maar goed dat ik er snel vanaf kom, als het moet voor een habbekrats.
maak me vrij !!

echt hoor, als iets maar vaak zat herhaald wordt , wordt het net echt.
tis dat er maar 10 van verkocht zijn, anders zou de a6 nog als betrouwbaar geclassificeerd moeten worden. stel je voor. gaan de prijzen nog omhoog ook nog. tjonge

dus even on topic:
iedereen heeft shit gehad met de a6. graag alle shit hier op tafel, zodat ik wat af te dingen heb als ik zo'n shit synth ergens tegenkom.
ga toch niet de volle prijs betalen voor zo'n rommel, he. ben nie gek, toch ?

:slotje: ??

Er is dus echt geen reet mis met een a6.
Hij voelt niet zo solide als mn voyager nee, maar NUL GEZEIK mee.
Niks nadda nippes
1 van de betrouwbaarste synths die ik ooit gehad heb.

Jammer dat ze zo kort in productie zijn geweest. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de SR16. Ik vind de A6 super vet ding. 1999 lag die in de winkel dacht ik

Mijn Andy telt ook nog steeds 16 stemmen :okdan: Zet er afentoe zelfs en paar uit.. gewoon niet normaal :D

hoorde toendertijd iets over nieuwe voiceboards. ik heb een nieuw voiceboard erin volgens de vorige eigenaar en nooit problemen gehad met stemmen, alle 16 doen het nog steeds na 3 jaar.

kan wel zeggen dat als je een andromeda koopt en echt de tijd neemt om alle sonische mogelijkheden te onderzoeken dat je alleen maar kan bevestigen dat dit absoluut een killer synth is met ongekende mogelijkheden. nooit wegdoen!!!

De vraag ging over de stemmen, maar ik kan me een enkel ander probleem herinneren. Ik heb wel eens corrupte geheugenplaatsen gehad. Opnieuw laden of opnieuw programmeren was de enige oplossing. De beste analoge polyfone synthesizer die ik ken (ik heb nooit een CS-80 bespeeld).

kan wel zeggen dat als je een andromeda koopt en echt de tijd neemt om alle sonische mogelijkheden te onderzoeken dat je alleen maar kan bevestigen dat dit absoluut een killer synth is met ongekende mogelijkheden. nooit wegdoen!!!

Dus als je er een gaat kopen dan kun je het best iemand mee nemen die er al een heeft :)

Mooi geen uitval op het forum dus, geeft de burger moed, nu nog een mooie prijs vinden :D

Ik snap de vraag wel een beetje. op Gearsluts zie je toch wel een aantal thread over kapotte voices op een Andromeda. Niet heel veel maar wat daar ook naar voren komt het vervangen kan bijna alleen door het vervangen van een hele voiceboard ipv een enkele chip. Met andere woorden als ze een keer kapot gaan heb je een soort van probleem mocht je hem willen repareren. Het is niet zo makkelijk als een voicechip vervangen van een Juno 106 of een Memorymoog.
Ik kan mij voorstellen dat je in wel voorkomen dat je in de toekomst met dat probleem in aanraking komt. en daarom hier nu vraagt wat de mogelijkheden zijn.

Volgens mij waren de meeste klachten toen ze net uit de winkel kwamen.

Om wat voor chip gaat het eigenlijk. Iets regulier als een SSM of CEM chip. Of is het meer een door Alesis custom made ding??`

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back