synth voor 200 Euro?

Buyaf

Stamgast
Hallo medemensen!
Zit me nu al tijden scheel zoeken, te verlekkeren en te vergelijken met/aan synths!
Het lukt mij echter niet om eens een keer fatsoenlijk geld opzij te leggen maar volgende maand (of eigenlijk de 23e of 24, studiefinanciering:P) is het zover, de grens van 200 euro wat ik opzij kan leggen zal bereikt/overschreden zijn!

Heb zelf al zitten kijken naar een Yamaha DX7, mooi ding, mooie functies enz en voor rond de 200 Euro zie ik hem soms voorbijkomen op het internet en zo zijn er vele synths die soms voor een mooie prijs weg gaan!
het kan natuurlijk maarzo zijn dat ik een pareltje over het hoofd zie dus bij deze:
bekend met een mooie (super)goede synth die eigenlijk niets kost? Post hem dan alstublieft hier, misschien zelfs met een doorverwijzing naar de marktplaats!? (als dat mag).

Misschien dat meerderen hierbij gebaat zijn en er meerdere mensen wat aan hebben:)

Komt ie:

Wat is je doel? wat voor sound zoek je? Wil je hem kunnen tweaken met knoppen (een DX7 is erg vet maar nogal beperkt in realtime tweak mogelijkheden)?

-C-

Voor 200 Euro kan je makkelijk een SY77 kopen, ik zag zelfs deze week een SY99 verkocht worden voor 300 Euro! Veel krachtiger engine dan de DX7, extreem breed klankenpallet, uitstekende bouwkwaliteit en een onwaarschijnlijk krachtige klank. Ik heb het hier al dikwijls gezegd, SY/TG77 en SY99 rule!

Voor 200 Euro kan je makkelijk een SY77 kopen, ik zag zelfs deze week een SY99 verkocht worden voor 300 Euro! Veel krachtiger engine dan de DX7, extreem breed klankenpallet, uitstekende bouwkwaliteit en een onwaarschijnlijk krachtige klank. Ik heb het hier al dikwijls gezegd, SY/TG77 en SY99 rule!

Mee eens !

een yamaha AN1x, zwaar onderschatte VA met een sound en filters waar een jp8000 bang van wordt

hangt er natuurlijk vanaf wat hij wil.

mooie aan de jx8p vind ik ook de piano achtige sounds, clave enzo.. die sounds kan hij ook goed maken.
daarnaast mooie warme strings, bass sounds etc.

ben benieuwd hoeveel suggesties er langskomen

Wat al genoemd is vind ik goede voorstellen, al moet je voor sommige richting 250€ gaan. Nog een paar waar ik aan denk:
-Yamaha SY22
-Ensoniq (zowat alle modellen, samplers en synths)
-Misschien iets uit de Kawai K reeks?

Het hangt er uiteraard wel stevig van af wat je zoekt in een synthesizer.

Nogal een vrij abstracte vraag.... net alsof je vraagt "ik heb 25 euro, geef me eens een goed boek". Een iemand zal je 'tuinieren voor de ecologische boomknuffelaar' aanraden, de andere 'het Luigi mysterie: de zoektocht naar meer', terwijl een laatste gluiperd 'Dwaze Doris en de dertien dwergen' zal voorstellen.

Misschien kun je hier eerst even je verwachtingen neerschrijven, wat je zoekt, met welk doel. Anders zal iedereen hier zijn favoriete synth posten en ben je nog meer verward dan voor je vraag.

Succes,

download jezelf eens Asia4all en een freeware softsynth als de Superwave P8.
Eventueel nog een freeware/goedkoop sequencer, en een cheapass midi keyboard en je bent vertrokken.

Ja wat wil je er mee doen? Wat verwacht je? Een MonoTribe koop je al nieuw voor minder dan €200,-

an1x

Bedankt voor de snelle reacties!
Het had inderdaad iets duidelijker gekund maar het is het hem nou juist dat ik door de bomen het bos al niet meer zag en dacht "Als iemand een synth goed vind kan ik mij hier misschien in vinden".

Over de AN1x lijkt inderdaad een goede optie, alhoewel VA niet direct mijn eerste keuze zou zijn vind ik de geluiden meer dan indrukwekkend. Ik las ergens dat hij ook FM synthese heeft? Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Maar:
De sy77 was voor mij nieuw! en ik moet zeggen bedankt voor de tip! Lijkt me een pracht ding! Ik denk eerst voor een sy77 te gaan mits ik deze voor een mooie prijs op de kop kan tikken tegen de tijd dat ik het geld heb. (zo als ik het nu zie wat betreft FM een betere keuze zelfs dan de DX7 en er gaan reguliere floppy's in?)

De analoge synths van Roland lijken me ook zeker mooi, voor mij een redelijk fijn geluid en denk dat als ik een FM bak heb staan, tegen de tijd dat ik hem van binnen en buiten ken, wel weer wat centen heb liggen voor een analoge!

In ieder geval nogmaals bedankt voor de tips iedereen en als iemand een sy77 heeft liggen waar hij/zij voor een mooie prijs af wil, dan hoor ik het graag!

Laatst gewijzigd:
download jezelf eens Asia4all en een freeware softsynth als de Superwave P8.
Eventueel nog een freeware/goedkoop sequencer, en een cheapass midi keyboard en je bent vertrokken.

Asia4all heb ik niet nodig dacht ik met 'n mac :P en mijn midi keyboard is laatst net de deur uitgegaan omdat ik gewoon tenminste een fysieke synth wou hebben en die ook te gebruiken als midi keyboard icm Ableton wat ik al een tijd gebruik en zeer over te spreken ben.
mijn tracks zullen een combi worden van (oudere) hardware en nieuwere software en plug ins, misschien wel puur en alleen omdat ik soms helemaal raar word van het gepriegel aan mijn laptop!:frons:

Maar dat er goede gratis plug-ins zijn heb je helemaal gelijk in!

Ik vind de Novation Nova wel heel erg fijn en is wel te krijgen voor 200-250 vermoed ik.

Back