Goed, weer aftertouch

Nightdare

Ingeburgerd
..ik blijf mazzle ermee hebben

Ik heb hier een Roland XV-88 staan waarvan alleen de laatste toets de AT het nog doet
voordat ik er in duik, wat zou ik tegen kunnen komen wat dit probleem veroorzaakt?

Ik weet niet hoe het in de XV zit, maar mono-aftertouch is vaak één lange strip die onder alle toetsen door loopt, waarvan de weerstand verandert als je erop drukt (waar dan ook op de strip). Als de hoogste toets het wel doet en de rest niet, lijkt mij het meest waarschijnlijk dat het probleem in de strip zit, en wel tussen die toets en de toets ernaast. Het kan zowat geen vuil zijn, omdat dat alleen lokaal de strip beïnvloed. Ik denk dan eerder aan een breuk. Maar dit is typisch iets dat je alleen kunt oplossen door hem helemaal uit elkaar te halen.

Hmm,, tja, de JV die ik ook heb geeft afwisselend per toets AT, maar tenminste wel van lage tot hoge toetsen, dus ik was al bang dat er iets meer aan de hand was bij deze

Goed, maar afwachten of roland me nog zo'n strip kan verzorgen, deze keer neem ik geen risicos

Ja maar de JV heeft toch poly aftertouch? Dat werkt heel anders.

JV-90 poly AT?

Laatse keer dat ik hem open had duidelijk niet
De AT strip daarvan is gewoon slecht op verschillende plekken wat in varierende AT sterkte resulteerd, maar dan wel over het hele keyboard

Kun je die niet schoonmaken zoals bij een JX8P kan ?

Bij die JV heb ik een poging gedaan, resultaat: maar niet verder uit elkaar gehaald als dat ik slim vond (de geleidende rubber strip wou niet los)

Betwijfel dat het bij de XV is geoxideert van voor to achter behalve de laatste toets

Goed, even m'n mening herzien na even snel de cover eraf te hebben gegooid:
Het is de verste toets vanaf het contact die het nog doet
...dus breuk is een beetje onwaarschijnlijk

Back