Hij is af

Johndoe11

Gedeactiveerd account
De finale versie

http://soundcloud.com/dropboxmastering/happy-vibes

Neehoor, je hebt 'm gepost. Daarna volgen er echter wijzigingen.. :S

Geluidstechnisch zal het allemaal wel goed in elkaar zitten, maar het nummer kan mij helaas niet boeien... beetje kazig :)

Denk aan Alice DJ, oude Jurgen plaatjes etc. daar zit i.d.d. redelijk wat kaas in :D

sitemuziekje van een lokale badkamerconcurrent

*klik hier als u de bijpassende vloertegels wilt bekijken*

Hoe slaag je d'r in om met alle 'juiste' trance sounds zo een 'prut' in elkaar te draaien ?
10/10 voor de mix, 3/10 voor de compositie.
Sorry man.

Recht toe recht aan: de mix is erg goed, technisch gezien is het een goede track maarja, meer van hetzelfde. Als je de leadsynth vanaf 1.15 tenminste een ander geluidskeuze had, meer "edgy"...

Dus erg strakke sequentie, precies goed ingesteld, duidelijke grenzen. Je kunt meer dan dit.

Beetje stock music, muzikaal niet echt geinspireerd.... sign of the times helaas.... Maar jij bent ook wel iemand die meer voor de sound gaat dan voor de compositie lijkt me... No offense.

Voor mij is muziek en mix zo goed als los van elkaar staand, luister naar die hele oude Bob marley nummers bijvoorbeeld, klinken volledig crap qua opname, maar doet muzikaal en qua sfeer precies wat muziek hoort te doen.
Nou ja , zie mn signature....

Nogmaals ik bedoel het niet om af te zeiken hoor.
Maar kort samengevat :
-Prima mix
-muzikaal niet erg sterk
-smaken verschillen
-Vat het niet kwaad op :)
-Net als Pablo denk ik dat je meer dan dit kunt.

krijg er een beetje een ballenbak gevoel van. onvolwassen plaat.
het lullige is, dan maakt het niet zoveel meer uit of de mix klopt. in 95 wassie super, nu niet.

ben t met pablo eens dat je meer kunt dan dit. aan de andere kant snap ik het ook wel dat je een softe track maakte en dat dit stukje vengaspul er zo uit kwam...

ben benieuwd naar weer eens iets met kloten van je.

Hehe, ik dacht even dat er een kermisversie van Adele's Someone Like You begon.

Geluidstechnisch zal het allemaal wel goed in elkaar zitten, maar het nummer kan mij helaas niet boeien... beetje kazig :)

Dat was ook de bedoeling had ik begrepen.
Dat is die stijl uit die jaren

Ik vind het wel geinig
Brengt me weer even terug naar een jaar of 15 ofzo geleden

Paul

Bedankt voor de feedback gents: vrolijk is uit merk ik, of euforisch of donker, maar vrolijk kan niet meer :D Maar ja, dat was wel de opzet van deze track, bijna i.d.d Telekids stock muziek.

Vrolijk hoeft helemaal niet uit te zijn, maar het is wel weer:

en da's jammer.

Dit zegt overigens ook iets over Adele, maar dat terzijde. Jurgen's "Higher and higher" heeft meer tempo en een heel stuk minder sidechaining, wat ook beter het tempo erin houdt.

Oh ja, en vocalen - me dunkt dat je behalve leuke analoge mixtafels ook eens hard op zoek moet naar een leuke zangeres ;)

Leuke zangeres zijn we mee bezig, sidechaining nog ff bekijken en de toms kunnen ook nog een extra variatie op de 8 maten (en op een aantal plekken weg)

het is idd de "dreaded progression" maar dan 3 semitones omhoog. ligt lekker makkelijk in het gehoor en is door jaren massamedia kazige hits bij iedereen ingeprogrammeerd :D dus heerlijk voorspelbaar. Maar da's niet erg.

Als je de zangeres "Do you think you're better off alone" laat zingen is het plaatje compleet :) Ben het verder eens met alle opmerkingen, muzikaal is het flinterdun. Simpel mag best, maar dan moet er wel een onweerstaanbare hoek zijn. Die zit er nu niet in.

@ Man T: .sign of the times helaas

Er is inderdaad veel crap, maar als ik af en toe A State of Trance met Armin van Buuren luister dan komen daar waanzinnig nummers voorbij zetten. Niet alleen waanzinnig geproduceerd, maar muzikaal ook creatief. Misschien is het nadeel ook dat je nu alles hoort en alles toegankelijk is.

Leuke zangeres zijn we mee bezig, sidechaining nog ff bekijken en de toms kunnen ook nog een extra variatie op de 8 maten (en op een aantal plekken weg)

het is idd de "dreaded progression" maar dan 3 semitones omhoog. ligt lekker makkelijk in het gehoor en is door jaren massamedia kazige hits bij iedereen ingeprogrammeerd :D dus heerlijk voorspelbaar. Maar da's niet erg.

Jawel, dat is wel erg.
Een zangeres zou de track ook niet kunnen redden denk ik.
Het is zo weinig prikkelend dat stilte interessanter is..
Ik kan me niet voorstellen dat je dit aan het maken bent en al deze beslissingen neemt en dan denkt.. Jes dit is vet.
Waarom maak je de beat niet interessanter
Waarom maak je de nootjes niet interessanter
Waarom maak je de groove niet interessanter
Waarom maak je de sounds niet interessanter
Waarom maak je de gehele sound niet interessanter

Nou?

Ik pleit nog steeds voor een "Raphie tries it all" thread :okdan:

Raphie, rook eens een dikke kneiter en ga dan eens wat dikke beats maken.., imo beetje slappe hap, dit doet me denken (om iemand te quoten) aan ''met je homovriendje op de bank zitten'' muziek..

Zonder gekheid, mixen kan je wel, je hebt verstand van arrangeren, alleen ontbreekt de originaliteit en de factor die mij vastkluisterd.
Doe eens een keer gek, maak eens wat dubstep ofzo, hiphop, electronische muziek ala bonobo, flying lotus..
Ben wel benieuwd als je andere elementen toepast wat er dan uitkomt..

Ik heb de track niet geluisterd, maar wat ik van me zelf weet is, dat zodra ik uitgekauwde ingredienten in mijn muziek introduceer ik er naar neig om op basis daarvan verder te denken en nog meer uitgekauwde ingredienten toevoeg, dit omdat je onderbewust op zoek bent naar logica in je muziek en dit doe je dan binnen je referentiekader.

Begin met iets afwijkends en borduur daar op voort, inspiratie ontstaat door juist die afwijking waar je mee begonnen bent, en raak je kwijt zodra je richting mainstream gaat.

Back