Analoge synth...

barn

Detroit nerd
Hoi,

Allereerst wil ik geen discussie uitlokken tussen analoge en digitale fetisjisten...

Het volgende is het geval...
Eigenlijk wil ik mijn Yamaha An1x inruilen tegen een analoge synth, want ik gebruik hem nu eigenlijk alleen maar als masterkeyboard...
De interface ligt me absoluut niet en ik krijg er niet de sounds uit die ik wil... voor iemand anders zal ie misschien wel werken...

Als het een beetje kan wil ik wel midi op de analoge bak...

Zelf zat ik te denken in de hoek: Korg Polysix of een Sequential Multitrack...

Wie heeft er nog meer suggesties???
Hij mag lekker rauw zijn en ik ga hem gebruiken voor Detroit Techno...

Re: Analoge synth...

Origineel geplaatst door barn
Hoi,

Allereerst wil ik geen discussie uitlokken tussen analoge en digitale fetisjisten...

Het volgende is het geval...
Eigenlijk wil ik mijn Yamaha An1x inruilen tegen een analoge synth, want ik gebruik hem nu eigenlijk alleen maar als masterkeyboard...
De interface ligt me absoluut niet en ik krijg er niet de sounds uit die ik wil... voor iemand anders zal ie misschien wel werken...

Als het een beetje kan wil ik wel midi op de analoge bak...

Zelf zat ik te denken in de hoek: Korg Polysix of een Sequential Multitrack...

Wie heeft er nog meer suggesties???
Hij mag lekker rauw zijn en ik ga hem gebruiken voor Detroit Techno...

wel iets duurder maar prophet 600 dingen zijn echt rauw en heeft midi

van vintagesynth.org

van vintagesynth.org

Models with the newest software will enjoy polyphonic MIDI implementation

Is die software makkelijk up te graden eventueel of meot ik met chips in de weer gaan?
En hoever gaat die MIDI implementatie?

Wat maakt de prophet600 'beter', dan bijvoorbeeld de multitrack?

En wat is in Nederland een gangbare prijs voor de Prohet600?

Meer suggesties zijn uiteraard welkom...

Een juno 106 heeft ook midi. Misschien is het een betere optie om een juno60 met midi-kit te kopen (mits je voor een juno gaat natuurlijk). De j60 schijnt wat rauwer te klinken.

Maaruh..... rauw is natuurlijk persoonlijk.8) 8)

Waldorf pulse zou je ook kunnen nemen met los midi klavier.

800 euro voor een Prophet600 is wel duur mag ik aannemen...
of zegt die prijs bij vintagesynth en/of prepal helemaal niks???

Ehm... de Juno's... op de een of andere manier associeer ik die niet met Detroit Techno...
Uiteraard kan ik het mis hebben hoor... geluidsdemo's zijn altijd welkom... ;)

En de Waldorf Pulse... ik heb een keer demo's gehoord en vond hem echt supercool!
Alleen ik dacht dat ie min of meer alleen voor bassen was... of is dus ook allround inzetbaar...
Eventueel kan ik natuurlijk uitzoeken in hoeverre m'n asr10 als midi-board kan fungeren...

keep them coming...:okdan: :halleluja

de pulse is vet! maar monofoon de prophet is polyfoon. ik zelf vind monofoon niet erg. en een prophet 600 voor 800 vindt ik ook wel een beetje aan de hoge kant. maar het is ook niet echt extreem

monofoon dacht ik later pas aan budget en analoog dan is er niet zo veel 8)

800 euri voor een p600 is wel ietsje prijzig.

Het is wel 1 van lekkerste polysynths die er zijn, mooi rauw sequential geluid hetdat niet te vergelijken is met de latere generaties zoals de Multitrak. Dit ligt vooral aan de chipsets die later gebruikt zijn.

Check anders even www.winecountrysequential.com voor wat opgelapte SCI synths. Hier werken nog mensen van de oude garde en hebben ook nog het een en ander aan reserve-onderdelen liggen

Ik denk dat mijn budget ongeveer rond de 500 eurie gaat liggen...

en ik zoek eigenlijk wel een beetje een allround beessie...

maar ik kom ook niet echt verder als de

Polysix....(ik weet niet of die erg veel toevoegd aan een poly800?)
multi-track/split8/prohpet600...

De Prohpet600 is wellicht inderdaad een optie...

Alleen die gaan waarschijnlijk weinig in de uitverkoop... en 800 is echt te veel...
En ik neem ook aan dat ik niet vanuit amerika een volledig goed werkende opgeknapte prophet600 voor een mooi prijsje krijg?

Maar wat is in Nederland een gangbare prijs?
vintagesynth zegt: 450 en prepal zegt 408... to good to be true natuurlijk.... =(

Ik vind 600-650 euro een mooi prijsje voor een p600. Je zou ook eens kunnen kijken naar een Korg Mono/poly.

Met een laag budget is de "K" serie van novation wel een leuke oplossing.. rauw is ie zeker.. en chille knoppenbak voor masterkeyboard.. t'is dan wel een VA synth. :bekdicht:

Rhodes Chroma

Rhodes Chroma

Er staat op het forum een Rhodes Chroma te koop voor een goeie prijs.

Qua klank, denk ik, onwaarschijnlijk veel beter en vetter dan hetgeen hier tot nog toe opgesomd staat.

Re: Rhodes Chroma

Re: Rhodes Chroma

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Er staat op het forum een Rhodes Chroma te koop voor een goeie prijs.

Qua klank, denk ik, onwaarschijnlijk veel beter en vetter dan hetgeen hier tot nog toe opgesomd staat

K denk niet dat zijn budget dit toelaat anders was ik ook wel met vette synths aan komen zetten:D Die chroma schijnt idd een heerlijke bak te zijn trouwens.

wil je trouwens per sé een polysynth Barn??

ik weet trouwens niet hoe ik er bij kom dat een polysix midi zou hebben... magoed... dat heeft ie dus niet...:confused: :)

en of het per sé een poly moet zijn...
Moeilijk, ik heb al zo'n beperkte set-up vooralsnog... maar een mooie monosynth kan wel veel leuker zijn dan ik altijd denk...

Maar ik kan natuurlijk een helehoop samplen... en strings en pads kan ik wel uit de poly800 halen...
Laat maar horen...

Vooralsnog kijk ik het meest naar een Mono/Poly en/of een prophet600...(en een multitrack en/of een split8 voor een goedkoop prijsje sluit ik ook nog niet uit :D )

Maar ik meot er wel spacy sounds mee kunnen fabriceren...

Help dit broekie... ik ben er wel achter dat ik voor ouwe rauwe analoge sounds ga, maar heb geen ervaring met bakken...:engel:

Verdiep je een beetje in subtractieve synthese, komt alles goed :)

De Korg Mono/Poly (MP4) kan ik zeker aanraden. Stevige bassen, rare drums, spacy 'n weird sounds... hij doet het allemaal. Vooral appergio is zeer bruikbaar in polymode voor aparte fratsen.

Leuke site om 'm te bekijken vind je hier

Back