diy springReverbtank pre-amp

Driver = in
Receiver = out

Ben zelf ook bezig met 2 accutronic bakkies....op de accutronics site kan je de code voor je galm opzoeken....

Ik volg dit met interesse. Ik heb nog een tank uit een Hammond liggen, lijkt accutronics maar dat staat er niet op. Ik heb nog geen driver en outputversterker ervoor gekozen, maar destijds wel iets vanop de accutronics site overgetekend en notities bijgemaakt. En dat papiertje ben ik vervolgens heel erg handig kwijt geraakt... Ik heb hier ook ooit gevraagd hoe ik IN en OUT van mijn tank kan bepalen, dat vind ik met de zoekfunctie wel terug. :)

Soit, als hier bruikbare resultaten gebrouwd worden lift ik er lekker op mee! ;)

Tsjongejongejonge... Ik heb zelf destijds zitten googlen en meten om de inputkant van mijn veertank te bepalen, ik heb het hier dan 2 keer gevraagd, en nu zie ik dat "input" en "output" in het metaal gestanst zijn. Sterk bezig weer. :D

:D lekker bezig dus.....maar je kan nu wel de impendantie van je input en output meten....check die link in me eerdere bericht daar wordt echt goed uitgelegt welke driver met welke impendantie etc....als je nl een hoge impendantie hebt gaat het verhaal met een simpele opamp niet meer op...

Ben niet zo super technisch maar kan wel een kitje in elkaar solderen.

Ik ben er inmiddels achter dat m'n reverbtank 8 ohm nodig heeft

zou zoiets kunnen werken:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/197688/Mono-microfoon-voorversterker-bouwpakket/?ref=detview

Ik denk dat je gewoon een eindversterkertje kan gebruiken als driver en een microfoon pre amp als recovery versterker. Degene in de link is daar goed voor, als driver kan je deze gebruiken.

Maar om zeker te zijn moeten we het complete nummer van de reverb tank weten.

Ik ben gister aan het experimenteren geweest met deze:

http://www.nicolascollins.com/texts/TapeOpReverb.pdf

In plaats van de slinky veer heb ik zo'n veer uit een kindermicrofoon gebruikt.
Het resultaat is best aardig, zeker als je het originele signaal er bij mengt voor een soort dry/ wet verhouding.
Ben nu aan het experimenteren met verschillende soorten veren en speakers.

Ik heb er een kastje om heen gemaakt.
is een oud jamo speakerkastje.

Outputs voor dry/wet signaal aan de voorkant.

de lengte van de veer is instelbaar voor variatie in het geluid.

Attachments

• springreverb.jpg
    springreverb.jpg
    53,1 KB · Bekeken: 181
  • springreverb1.jpg
    springreverb1.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 186
Back