makkelijk editbare synth (i.p.v. prophecy)

mindscan

The Perspective
Ik ben opzoek naar een makkelijk editbare synth. Zelf heb ik een korg Prophecy, maar die wil ik nu kwijt.
Wat ik wil is een synth, die weinig menu's heeft, met veel draaiknoppen (zoiets als m'n ea1(qua gebruiksvriendelijkheid)).

Zelf heb ik laatst een nord rack 2 mogen aanschouwen, en beluisteren bij een kennis. Elke knop heeft hier een eigen functie, als ik goed heb begrepen. Dat spreekt me dus erg aan.

De geluiden die ik zoek, zijn warme pads, rauwe strings, zware bassen.

Wie heeft tips, aanbiedingen?
( ik heb al gezocht in de threads, maar vond de alleen de rack 2 en een jp8080, die in aanmerking komen).

Ehm heeft deze genoeg knoppies voor je? :D

PS, tikkie rare vraag imo want er zijn ik-weet-niet-hoeveel synths met veel, heel veel knopjes gemaakt.. En wat belangrijker is naar mijn idee: hoe hij klinkt.. En dat moet je toch echt met je eigen oren gaan beluisteren toch?

gr
Arv

Attachments

• andromeda.jpg
    andromeda.jpg
    20,1 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door Arv
Ehm heeft deze genoeg knoppies voor je? :D

PS, tikkie rare vraag imo want er zijn ik-weet-niet-hoeveel synths met veel, heel veel knopjes gemaakt.. En wat belangrijker is naar mijn idee: hoe hij klinkt.. En dat moet je toch echt met je eigen oren gaan beluisteren toch?

gr
Arv

Die ligt een beetje buiten het budget..;)

Ik bedoel dus een synth die warme pads , en flinke strings kan maken, die makkelijk editbaar is, die polyfoon is, en minimaal 2 a 3 parts multitimbraal is. Qua klank heb ik niet veel kennis van verschillende synths.
Dus hier heb ik jullie hulp een beetje bij nodig.

En ja naar het geluid moet ik dus zelf luisteren. Misschien dat er wat geluiden te donloaden zijn.

Ik heb een JP8000 en dat is een verademing vergeleken met een Prophecy !!

Vooral (rauwe) strings doet hij erg goed..

kijk eens naar de Viscount / Oberheim OB12.
Deze heeft een dedicated knop voor alles. Uitermate goed in pads. Bassen ook oke.

Is een beetje een apart verhaal met die OB12, is een soort van geflopt. Zat in het begin in de prijsklasse van een Access Virus maar is gedumpt. Heeft te maken met een buggy OS en slechte presets, en is gewoon niet zo aggresief als bijvoorbeeld een virus. Nieuwprijs (in keulen duitsland) 777 euro en in Nederland voor 900 euro. Tweedehands zo rond de 550 a 600 euro. check effe op www.ob12.com

[edit] nieuwe OS stukken beter!

Het is toch een vette scheurbak?

Z1 of een AN1x zal dan ook niets voor je zijn.

Misschien een K4/5 past ook nog bij het rijtje.
Virus KB is ook redelijk prijzig. Of een Waldorf.

Novation A-station? 1 op 1 ruil?
De A-station heeft zoals je waarschijnlijk wel weet (maar toch effe voor de zekerheid) geen toetsen trouwens.

-Robin-

Kijk voor een betaalbare VA eens naa een Virus A. Gemiddelde prijs is rond de 6 a 700 euro.

Origineel geplaatst door crx303
Wat is je budget dan?

Ik wil eerst kijken of m'n prophecy tussen de 450 en 500 euro kan verkopen.
Daarvoor hoop ik al genoeg informatie te hebben verkregen van jullie, om een synth te kopen van +/- 600 euro, die aan mijn wensen voldoet.

Tevens al bedankt voor de reaktie's, waar ik mij het komend weekend eens in zal verdiepen.

Origineel geplaatst door fuse
Het is toch een vette scheurbak?

Z1 of een AN1x zal dan ook niets voor je zijn.

Misschien een K4/5 past ook nog bij het rijtje.
Virus KB is ook redelijk prijzig. Of een Waldorf.

Je hebt helemaal gelijk. De prophecy is een vette scheurbak.
Maar de laatste tijd heb ik helemaal geen trek, om al die menu's door te spitten.
Nu ik laatst een electribe ea1 heb gekocht(wat natuurlijk iets anders is), ben ik erg tevreden over de gebruiksvriendelijkheid, ik zoek dus iets wat lekker werkt, en goed klinkt.

Tja het kan lui overkomen, maar dat is mijn wens.

ik heb al gezocht in de threads, maar vond de alleen de rack 2 en een jp8080, die in aanmerking komen.

toch zijn dat de synth die (naar mijn bescheiden mening) het makkelijkst werken. Alles zit onder een knopje. De menu's vond ik al wat lastiger.

De virus vond ik al wat complexer en de MS2000 heeft gewoon veel beperkingen t.a.v. polyfonie.

Natuurlijk kan je ook nog kijken naar de XT of de waldorf Q. Hier heb ik geen ervaring mee, maar schijnen wel erg goed te zijn. Misschien ook wel iets moeilijker om mee te werken omdat ze wat anders in elkaar zitten.

Origineel geplaatst door joriz
kijk eens naar de Viscount / Oberheim OB12.
Deze heeft een dedicated knop voor alles. Uitermate goed in pads. Bassen ook oke.

Is een beetje een apart verhaal met die OB12, is een soort van geflopt. Zat in het begin in de prijsklasse van een Access Virus maar is gedumpt. Heeft te maken met een buggy OS en slechte presets, en is gewoon niet zo aggresief als bijvoorbeeld een virus. Nieuwprijs (in keulen duitsland) 777 euro en in Nederland voor 900 euro. Tweedehands zo rond de 550 a 600 euro. check effe op www.ob12.com

[edit] nieuwe OS stukken beter!

Bedankt voor de Oberheim tip.
Deze synth heeft zeker mijn interesse.
Wie tips, of gebruikservaring heeft met deze synth, laat het me horen.
(mijn prophecy staat tevens al te koop)

Back