Je modulaire setup - Foto's ! -

Ik heb juist de switch gemaakt naar iets meer kleinere cases, ik heb 1 grote en 3 kleine cases. Ik merk dat ik vaker 1 of 2 kleine cases pak dan dat ik neig naar de grote case. Die heeft ook zo zijn voordelen. Maar ik zou niet zo snel alles meer in 1 grote case proberen te bouwen. Ik raak dan het overzicht kwijt denk ik.

Op zich weinig nieuws, behalve dan dat ik enige tijd geleden de ontbrekende 2500 modules heb toegevoegd.
De grote verandering zit hem in de eindtrap.
Voor de renovatie hier ging alles via de KB37 naar mijn mixer, maar ik heb na de renovatie mijn secundaire setup in de woonkamer opgegeven om plaats te geven aan mijn andere creatieve projecten. De Zoom L12 die daar dienst deed heb ik nu als mixer/recorder voor mijn modulair, Matriarch en Typhon.
De KB37 en de 531 module hebben hun eigen kanalen.
Bovendien kan alles in deze mixer nu door de MX-200, Plethora X3 en RC-202 gejaagd worden en heb ik voor het moment voldoende goede effecten.

Op het moment ben ik mij aan het oriƫnteren op vulling voor de gaten.
Met de keuze aan interessante modules vind ik dat best een klus.
Ik wil mettertijd de Neutron weer in zijn eigen hok doen en in de RackBrute de Behringer Enigma.
Voor de overige opvulling denk ik aan iets als crucible, maar zoals gezegd is de keuze enorm en ik heb geen haast.
P1140154.JPG
P1140155.JPG

Leuk ook die Neutron-pimp en ik neem aan met een sheet van Heinakroon? :okdan:

Ik heb zelf een lichtgrijze sheet voor de meer vintage-look en past wat meer bij de looks van de B2600.
De Neutron blijft echt een geweldige synth en het verbaast me steeds dat mensen dit beest te koop zetten.

Mooi hoor. Beetje tevreden met die 2500's? Ik wel in ieder geval! Laatst nog een Clocked Sequential Controller 1027 erbij gekocht.

Zeker, maar ik moet tot mijn schande en spijt bekennen dat ik er tot nu toe bitter weinig tijd mee heb doorgebracht.
Een tia eerder dit jaar gooide wat roet in het eten en maakte dat ik vaak de energie en concentratie niet kon opbrengen, maar op het moment heb ik weer tijd, energie en vooral zin om erin te duiken.

Ik twijfel nog of ik er een tweede 1047 filter module bij wil.

Een dergelijke uitgebreide setup kan ik mij van mijn levensjaren niet permitteren en zeker niet binnen een paar maanden, dus dat zal niet snel gebeuren. Maar ik ben wel benieuwd wat dat Leibniz systeem behelst.

Indrukwekkend he! maar misschien ook goed om even naar je verzekering te kijken. Al kan het wellicht ook confronterend zijn hoe veel in die machine is gaan zitten als je alles bij elkaar optelt..

In essentie niet meer dan wat gegoochel met A/D en D/A omzetters, maar met verrassende resultaten! ;)

Heb er 'ns aan gedacht of je zoiets (dan niet specifiek voor Eurorack) kan maken met ouderwetse CMOS 4000. Zonder microcontrollers oid, maar bewerkingen die je bijna rechtstreeks op de digitale woorden kan loslaten. Met veel knoppen waar je lekker aan kunt draaien, dat ontbreekt wel 'ns bij digitaal. De bitdiepte kan misschien dan wel wat hoger, veel IC's in de 4000 reeks werken met 4 bits, daar valt iets op te bedenken dat je intern met woorden van 12 of 16 bit kunt werken. Als je de D/A-converter simpel wil houden, en bv. een R-2R ladder gebruikt, de toleranties van de weerstanden leggen de grens van de effectieve bitdiepte. Met 0,1% weerstanden is bijna 10 bit haalbaar, met een nauwkeurige meter kun je weerstanden selecteren om het nog iets te verhogen.

Ergens in April begonnen met eurorack en zo voorgenomen alleen een Paar Xaoc modules en dan vooral het Leibniz systeem het is iets anders verlopen.
Wacht effe, begrijp ik goed dat je voor april nog helemaal geen eurorack had en nu dit zo bij elkaar?
Heb je een prijs gewonnen of zo want er staat voor een aardig kapitaaltje als je het bij elkaar optelt.
Wel mooi spul trouwens dat Xaoc, ik heb een paar modules van ze.

Heb er 'ns aan gedacht of je zoiets (dan niet specifiek voor Eurorack) kan maken met ouderwetse CMOS 4000. Zonder microcontrollers oid, maar bewerkingen die je bijna rechtstreeks op de digitale woorden kan loslaten. Met veel knoppen waar je lekker aan kunt draaien, dat ontbreekt wel 'ns bij digitaal. De bitdiepte kan misschien dan wel wat hoger, veel IC's in de 4000 reeks werken met 4 bits, daar valt iets op te bedenken dat je intern met woorden van 12 of 16 bit kunt werken. Als je de D/A-converter simpel wil houden, en bv. een R-2R ladder gebruikt, de toleranties van de weerstanden leggen de grens van de effectieve bitdiepte. Met 0,1% weerstanden is bijna 10 bit haalbaar, met een nauwkeurige meter kun je weerstanden selecteren om het nog iets te verhogen.

Als je eenmaal een A/D omzetter en een D/A omzetter hebt kun je op de gedigitaliseerde signalen verder gewoon logische (Booleaanse) operaties uitvoeren en het resultaat na afloop met een D/A omzetter weer in audio omzetten. Ideaal voor mensen die geen programmaatjes meer willen schrijven. :D;)

Back