BTW op culturele diensten weer terug naar 6%

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Leuk genoeg om ervoor mee te (moeten) betalen? :D

Ach, er zijn zoveel dingen waar ik aan mee moet betalen waar ik niets mee heb. En anderen betalen mee aan dingen die ik wel belangrijk vind maar zij niet. Zolang er een beetje balans in blijft zitten kan ik er wel mee leven denk ik.

Belasting betalen enzo is niks mis mee, als het maar goed besteed wordt, aan zinnige zaken bijvoorbeeld, en over dat zinnige aspect, daar zouden onafhankelijke door de overheid gesubsidieerde filosofen eens goed over na moeten denken en bindende adviezen voor moeten uitbrengen.

Ik heb er alle vertrouwen in. :D

Zat net ff te zoeken.. In Schotland hadden laatst de accijns op alcohol flink opgeschroefd... Maar da's dan weer meer voor de veiligheid van de bevolking (zeggen ze). Eigenlijk hetzelfde wat ze hier jaren hebben gedaan met de tabak.

http://www.healthscotland.com/topics/health/alcohol/MinimumPricing.aspx

Ik verbaasde me laatst toch maar weer wat het scheelt met die alcohol accijns in Duitsland .. kocht daar laatst een fles huismerk Bacardi van 750 ml voor 6 euro ofzo:baco: daar kom je niet mee uit hier bij de locale slijterij.

Ja, zoals de JSF ofzo. Of de Betuwe / Hoge snelheidslijn. Of het digitale patienten dossier. Of de OV chip kaart. Of de verbouwing van het Stedelijk. Of de Noord-Zuid lijn.

De overheid is wel zuinig op onze centjes!

Een lager tarief ben ik wel voor. In Nederland vallen immers al heel veel zaken onder hoge tarieven. Electriciteit heeft 19%, maar ook brandstoffen.

Kunstsubsidie ben ik tegen, alsmede de aanschaf van kunstobjecten in de publieke ruimte gefinancierd met gemeenschapsgeld.

Andermans geld wordt aardig verkwist in Nederland. Vaak tot het misdadige toe.

ha weer laag btw tarief op die linkse hobbies , kan ik weer op bruin stemmen .
alles voor 1 nederland klaagland

9783140b.gif

Een lager tarief ben ik wel voor. In Nederland vallen immers al heel veel zaken onder hoge tarieven. Electriciteit heeft 19%, maar ook brandstoffen.

Kunstsubsidie ben ik tegen, alsmede de aanschaf van kunstobjecten in de publieke ruimte gefinancierd met gemeenschapsgeld.

Andermans geld wordt aardig verkwist in Nederland. Vaak tot het misdadige toe.

hoe wou jij die kunstprofecten dan financieren?

van het salaris van de ambtenaren?

:koffie:

Als men commercieel geen geld voor je producties over heeft, dan moet je ook geen subsidie krijgen om je ding te doen > kansloos. Kan je wel zelf de broek ophouden, dan heb je ook geen subsidie nodig. > subsidie kan dus compleet worden afgeschaft > probleem opgelost!

Moet maar eens afgelopen zijn met al die werkelozen die zichzelf miskend talent noemen. als niemand je zooi wil, gewoon een echte baan zoeken. Macdonalds of vakkenvullen of zo....

Als men commercieel geen geld voor je producties over heeft, dan moet je ook geen subsidie krijgen om je ding te doen > kansloos. Kan je wel zelf de broek ophouden, dan heb je ook geen subsidie nodig. > subsidie kan dus compleet worden afgeschaft > probleem opgelost!

Moet maar eens afgelopen zijn met al die werkelozen die zichzelf miskend talent noemen. als niemand je zooi wil, gewoon een echte baan zoeken. Macdonalds of vakkenvullen of zo....

zoiets als subsidie voor de lokale fanfare?

je hebt gelijk, zakkenvullers zijn het, klaplopers.....:okdan:

ow ja, en macdonalds en vakkenvullen zijn nou precies geen ¨echte banen¨

hoe wou jij die kunstprofecten dan financieren?

van het salaris van de ambtenaren?

bijvoorbeeld :P

draaiend+huis+jorg+kormeling.JPG

Kennen we deze. Staat in Tilburg: €500.000 (belastinggeld)
Draait de hele dag....rondjes over een rotonde.

Maar ok, dat gaat dan niet over BTW. Maar het is een te mooi voorbeeld om niet te noemen.

Sjee da's onhandig voor je orientatie.

'Oja, hier ken ik het alweer, hier nam ik vanmorgen de eerste afslag bij het huis, eens even kijken hoe ik nu moet..'

Misschien moeten rotondes maar eens afgeschaft worden! Volgens mij zijn die de bron van al het 'kwaad' !!

Als ik zo naar de huizen erachter kijk is het wel sociaal om wat leuks te willen neerzetten......troosteloze hokken zijn dat dan......
ja voor troosteloze minima. Laat ze dan voor 30k de wijk opknappen, dealers en hoeren eruit, betere bebossing, wat renovatie samen met de woningbouw vereniging etc.

ja voor troosteloze minima. Laat ze dan voor 30k de wijk opknappen, dealers en hoeren eruit, betere bebossing, wat renovatie samen met de woningbouw vereniging etc.

Misschien kan er voor jouw achterban, de Telegraaf/VVD/Tros leden, ook een afgescheiden hoekje op het forum komen? Daar zou je dan je rechtse gal kunnen spuien en al je volkomen bloedeloze aftreksels kunnen posten. Aftreksels van werk van mensen die liever, wanneer nodig voor weinig geld, knokken om iets vernieuwends en origineels te ontwikkelen, dan streven naar blingbling en botox behandelingen.

Dat jij elk cultureel besef ontbeert is een gebrek; geen wijsheid.

Misschien kan er voor jouw achterban, de Telegraaf/VVD/Tros leden, ook een afgescheiden hoekje op het forum komen? Daar zou je dan je rechtse gal kunnen spuien en al je volkomen bloedeloze aftreksels kunnen posten. Aftreksels van werk van mensen die liever, wanneer nodig voor weinig geld, knokken om iets vernieuwends en origineels te ontwikkelen, dan streven naar blingbling en botox behandelingen.

+1

is geen kwestie van besef, maar van prioriteit. Het is crisis weet je nog, mensen moeten naar de voedselbank. En hier worden verkwanselde tonnen goedgepraat onder het mom van "cultuur"

Get your priotities straight.

sidenote: Als ik iets niet ben, dan is het van de bling en al helemaal niet van de botox. Eerder Calvinistische nederigheid en doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. :frons:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back