BTW op culturele diensten weer terug naar 6%

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ja hoor sunny, het komt allemaal door ons, die fantastische regeringen en bestuurders en machthebbers in Afrika, het gebrek aan grondstoffen (in veel landen), epidimieen, de mentaliteit van veel afrikaanse mannen, daar ligt het niet aan.

Ik ben trouwens niet tegen hulp, maar niet alle problemen in Afrika komen door het westen.

Maar goed. 6% dus..

Waarom geen 7 ?

Hier, nog meer rozen uit Afrika, http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas...aties/artikelen/archief/2009/2009-2688-wm.htm

Zij verkopen ons rozen daar gekweekt, en wij sturen voedsel naar oa dat zelfde land.

Aan de ene kant goed dat ze een export product hebben, aan de andere kant is er nog steeds een tekort aan eten..

http://www.mo.be/artikel/zit-ethiopie-op-rozen

En uit dit artikel blijkt ook weer dat vrouwen daar het werk doen, toch een mentaliteits probleem van veel mannen daar lijkt me.

Maar goed. 7% dus.

Demian, op zich kan je je eigen instelling/culturele insteek ook wijzigen.
Waarom is in jouw hoofd de man de kostwinner, waarom kan dat niet gewoon de vrouw zijn.
Of hebben alle vrouwen in nederland die de kostwinner zijn ook een mentaliteitsprobleem?

En Raphie, jij hebt echt nog zoveel te leren als ik je posts lees, je komt nu over als een leeg vat met je opmerkingen.
Er is wat mij betreft 1 subsidie die afgeschaft mag worden en dat is de hypotheekrenteaftrek/huursubsidie, want blijkbaar zijn de prijzen te hoog en is er geen markt voor. Gewoon stoppen met daar geld heen te brengen en dan stabiliseert die markt zichzelf ook wel.

Humor, mijn vrouw zorgt hier voor het hoofdinkomen, ik werk part time en heb wisselend drukke en rustige periodes, in de rustige periodes doe ik het huishouden, klus ik, kook ik, doe boodschappen.. In de drukke periodes doe ik wat ik kan.

In Afrika, zie je mannen geen huishouden doen, niet koken, en vaak ook niet werken, jij doet nu net voorkomen alsof afrikaanse mannen ge-emancipeerd zijn, maar het tegendeel is waar, vrouwen zijn daar meer ge-emancipeerd dan mannen en mannen zijn daar gewoon lui, werken niet binnenshuis en werken niet buitens huis. ( ik ken ze niet allemaal.. ;) dus er zal wel een goeie bij zitten) maar je begrijpt de strekking..

Na de 2e wereldoorlog zette iedereen in Nederland de schouders er onder, Ethiopie heeft veel vruchtbare grond.. HOE kan daar dan voedselnood zijn?

Ik ken jouw situatie al een beetje:)
Maar je redeneert nog steeds vanuit je eigen inzicht, als je "daar" als man niet werkt dan is dat zo.
Vrouwen krijgen "daar" ook geen vlees maar de ingewanden.......schijnt hier ook anders te zijn.

Er is "daar" voedselnood omdat degene die wel iets weten op te zetten (en het is niet echt goedkoop om daar een agregarisch bedrijf uit de grond te stampen) veel last hebben van de oneerlijke concurrentie die het westen levert met dik gesubsidieerde producten uit europa die daar de markt vervuilen en de eigen markt eruit prijzen.
Je zal haast gaan denken dat we niet willen dat ze "daar" zelf iets opzetten en dat "wij" zelf uit zijn op die fijne akkerlanden "daar"...........

Ok, oneerlijke concurrentie speelt zeker een rol, maar Ethiopie ligt er natuurlijk al een tijdje, en die grond was altijd al vruchtbaar natuurlijk, net zoals de onze, alleen hebben wij er wat mee gedaan en zij niet.

Uiteraard weet ik van alles het fijne niet, maar ik leg je bewering niet terzijde.

Je hebt zeker gelijk qua dat buitenlandse bedrijven daar 'een graantje' ;) (of meer) proberen mee te pikken.

http://www.afriflora.nl/nl/afriflora-about.html

De sperziebonen die buiten het Nederlandse seizoen om in de supermarkt liggen komen vaak uit Ethiopie vandaan. Zowel Ethiopie als Somalie zijn voedselproducerende landen waar helaas veel interne machtsstrijd gaande is of is geweest. Somalie heeft sinds 1991 geen officiele regering meer. Na het black hawk down incident hebben de US zich daar teruggetrokken en heeft er niemand meer naar omgekeken. Ik vermoed dat de US en de EU zich alleen mengen in probleemgebieden als er een financieel/strategisch gewin bij is en anders afzijdig blijven.

Deze regering wil meer kleine zelfstandigen (ZZP'ers), het versoepeling van het ontslagrecht en een zogenaamde vrij werkverkeer binnen de EU. Een bekend gevolg is dat in de bouwsector veel oost-europeanen werkzaam zijn. Dit omdat ze hetzelfde werk voor minder doen. Er is al diverse keren sprake geweest van uitbuiting en/of moderne slavernij. De Nederlandse ZZP'ers worden min of meer door het beleid van onze eigen regering tegengewerkt.... besef je je dat?

Het huidige klimaat is alleen maar op financiele groei uit en veroorzaakt hier veel meer problemen door: banken die met de meest vage constructies hun cijfers oppoetsen, overheden die zich veel te ver terugtrekken en het zicht op hun werkgebied daardoor verliezen, huizenmarkt die krap is en bewust krap wordt gehouden, prijzen die kunstmatig in stand worden gehouden en ga zo maar verder.....

Laat het economische het sociale niet verder verdringen. Het geld is er, alleen moet het veel en veel effectiever besteed worden. Aan dat laatste schort het nogal doordat er teveel status aan bepaalde zaken wordt verleend en te vaak de verkeerde mensen op de juiste stoel zitten.......

Nee, uit een manderijn kan je geen liter sinasappelsap persen....
zie dat in en vertel dat voort.... :okdan:

oproermodus uit :smeris:

Het schijnt dat je uit appels wel 4/5 liter kersensap kan persen:)

en inmiddels jat de overheid wel weer 3% erbij....dus geen 19% meer maar 21%....leuk hoor....

hmmm.. is t niet 2% ?

De Nederlandse ZZP'ers worden min of meer door het beleid van onze eigen regering tegengewerkt.... besef je je dat?

Ik weet niet of je dit tegen mij zegt, maar ik ben een ZZP-er en ik weet er alles van helaas..

19% op pinkpop of de toppers of sensation is toch prima??

Het zal voor de rest allemaal wel beter kunnen in afrika, jammer genoeg is het westen gewoon niet eerlijk in allerlei gevallen....b.v. de piraterij in de golf van aden....(idd mega trawlers die alles leeg vangen is één van de oorzaken) Moslimlanden en democratie (hamas kiezen en dan zeggen, nee domme palestijnen, die gasten mag je niet kiezen)
Zo zijn er tal van dingen waardoor wij, "het vrije westen" gewoon hun waffel moet houden....

pcies....leuke overheid hebben we die zijn eigen economie naar de tief helpt.....je wordt toch gewoon doodziek van dit beleid....we moeten zoveel miljard bezuibnigen maar ondertussen worden er wel 15 nwe Apache helicopters besteld a 250 miljoen p/st......ik heb ze niet nodig hoor.....:kont:

Dat hele Afrika kan van mij gestolen worden btw...laten we eerst eens intern de zaken op orde krijgen......we hebben die landen express jaren laten lijden en nu ineens moeten we bij gaan springen? flikker toch op....:engel:

we hebben die landen express jaren laten lijden en nu ineens moeten we bij gaan springen? flikker toch op....:engel:

inderdaad, dumb side of the sun....

dit topic staat met stip op 1 waar het betreft achterlijkheid en resultaat van jaren bangmakerij en polarisatiepolitiek in nederland.
denk dat stom egoïsme ons niet gaat redden dit keer, maar ja zwanenzang heeft ook iets moois toch.
gelukkig is er altijd nog: "the moog "
TheMoog.jpg

Zeg sunny, je stelt wel van alles en valt anderen op hun mening aan, maar zeg nu eens wat zinnigs ook..

Hoe zie jij 'het' dan .. ? Want dat wordt me niet echt duidelijk, eigenlijk is alles ok dus volgens jou?

Topic is een beetje onsamenhangend idd en niet echt relevant mbt de topic titel, klopt, maar jouw stellingname is alles behalve verhelderend of constructief..

Dat is dus juist wat mij irriteert....iedereen laat het maar over zich heen komen en trekt zijn schouders op met zoiets van 'tja niks aan te doen" die mentaliteit is om van te kotsen...:r

wanneer wordt iedereen eens fukkin wakker!

Mensen die leven van de staat, vergeten voor het gemak even dat ze dit bij de gratie van andermans centen doen, daarom hebben zo ook wat minder moeite om overal tegenaan de schoppen, of om goedheiligman te spelen en sociaal te doen met andermans centen......

hoe socialer, des te minder je bijdraagt.....

Mensen die leven van de staat, vergeten voor het gemak even dat ze dit bij de gratie van andermans centen doen, daarom hebben zo ook wat minder moeite om overal tegenaan de schoppen, of om goedheiligman te spelen en sociaal te doen met andermans centen......

hoe socialer, des te minder je bijdraagt.....

:? waar in de fuck heb jij t over? Jij hebt echt een horizon die zo breed is als de Maastunnel....haal je kop eens uit t zand....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back