BTW op culturele diensten weer terug naar 6%

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
is geen kwestie van besef, maar van prioriteit. Het is crisis weet je nog, mensen moeten naar de voedselbank. En hier worden verkwanselde tonnen goedgepraat onder het mom van "cultuur"

Get your priotities straight.

sidenote: Als ik iets niet ben, dan is het van de bling en al helemaal niet van de botox. Eerder Calvinistische nederigheid en doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. :frons:

deze crisis is voor 100% veroorzaakt door wat kennelijk jou achterban is....:okdan:

in ieder geval niet door de mensen in achterstandswijken waar jij zo op afgeeft....

:mega:

ik geef daar niet op af, juist niet, het geld is daar beter besteed dan aan een "draaiend huis" of "zwart schaap"
En nee, ik heb geen aandelen, ben geen bankier da's ook niet mijn achterban.....

vind inderdaad dat al die rechtse hobbies door het volgende kabinet maar eens flink moeten worden aangepakt.
lekker polariseren, ieder voor z'n eigen !

Niks mis met een beetje polarisatie, als we allemaal maar een beetje op de zelfde lijn blijven zitten.

bijvoorbeeld :P

draaiend+huis+jorg+kormeling.JPG

Kennen we deze. Staat in Tilburg: €500.000 (belastinggeld)
Draait de hele dag....rondjes over een rotonde.

Maar ok, dat gaat dan niet over BTW. Maar het is een te mooi voorbeeld om niet te noemen.

Jouw post draagt gelukkig bij aan het bestaansrecht van dit kunstwerk.

Raphie> jij denkt vanuit een commercieel perspectief.
Dat is leuk, maar niet het enige juiste perspectief.

noem het commercieel. Maar als niemand je meuk wil, heeft het toch geen bestaansrecht?

gaan serieuze bedragen rond met bovenstaande voorbeelden. Is niks integers of authentieks aan....
Er zullen altijd wel een paar gekken zijn die "het geintje" kunnen waarderen, voor 99.99999% van de mensen is het pure verspilling. Over smaak kan je twisten, maar dit soort "kunst" hoort in de efteling, niet op een rotonde, laat de mensen die er wel geld voor overhebben dan maar een dagje er van maken en een kaartje kopen.

Denk dat de bewoners liever een buurthuis of sportfaciliteit hebben

Het kan zijn dat mensen het nu niet willen en later wel.
Denk aan van Gogh..die verkocht slecht toen hij nog leefde.
Het zijn toch best aardige plaatjes die hij gemaakt heeft hoor..nu noemen we het zelf cultureel erfgoed en zet het NL een klein beetje op de wereldkaart.

Iets wat nu in de mode is of commercieel aantrekkelijk is draagt niet altijd iets positiefs bij op langere termijn.

dat zeg ik ook niet, gaat IMHO hier even niet om "mode" of "commercie" maar puur om verspilling
laten we wel wezen, wie zit er nu te wachten op "progressief ballet" om lekker te shockeren, of het zoveelste "levende kuntwerk" zeg maar 90% v/d troep die je op N3 in het cultuur reclameblokje ziet. Wanneer dat soort artiesten kunnen leven van kaartverkoop en expositie, prima.... maar het gesubsidieerd aanklooien met de zoveelste metro man interpretatie van Shakespeare moet eens aflopen zijn.

Mja,

verspilling in de kunst sector is mij natuurlijk ook niet onbekend.
Wat dat betreft kan ik het alleen maar met je eens zijn.
maar wie bepaalt wat wel en geen verspilling is?
Welke criteria zijn belangrijk om te hanteren?
En hoe trefzeker wil je zijn?

noem het commercieel. Maar als niemand je meuk wil, heeft het toch geen bestaansrecht?

gaan serieuze bedragen rond met bovenstaande voorbeelden. Is niks integers of authentieks aan....
Er zullen altijd wel een paar gekken zijn die "het geintje" kunnen waarderen, voor 99.99999% van de mensen is het pure verspilling. Over smaak kan je twisten, maar dit soort "kunst" hoort in de efteling, niet op een rotonde, laat de mensen die er wel geld voor overhebben dan maar een dagje er van maken en een kaartje kopen.

Denk dat de bewoners liever een buurthuis of sportfaciliteit hebben

ja maar, hoezo als niemand je meuk wil....?

degene die het rotondehuis heeft gemaakt heeft er wel mooi een paar ton aan verdient...

dus toch een klant ( de gemeente tilburg....

waar ik wel ernstige moeite mee heb is de verspilling van veel meer belastinggeld aan zaken zoals de JSF en meer van dit soort zaken.
dat zet pas echt zoden aan de dijk als ze dit soort volkomen nutteloze zaken niet zouden doen....

:mega:

BTW omlaag, bier en wijn worden flink duurder .....
publiek is vorig jaar op een ondoordachte manier weggejaagd en komt niet snel meer in grote aantallen terug.....

Leuk man die stoelenjagers en warmhouders....
Het levert alleen erg kortzichtig visies en weinig structurele verbeteringen op...

Met Falafelbiels had ik eerder een gesprek erover.....
Dromerige producenten die niet lekker communiceren met decorbouwers
gevolg het 4e decor voldoet pas, de eerste 3 worden zonder blikken en blozen weggegooid....

Tenten die mede door de gemeente met een hoop poeha en gemeenschapsgeld worden gelanceerd....
Gevolg bijna allemaal binnen de eerste 5jaar ook weer verdwenen.....
Tsja... wat wil je als regelmatig de al eerder in de fout gaande management bobo's maar opnieuw en opnieuw nieuwe initiatieven om zeep laat helpen....

Het moet commercieel rendabel zijn om bestaansrecht te hebben. Ben je rendabel zat dan kan je altijd buiten je beste dagen om iets "alternatiefs" organiseren om zo een nog breder publiek aan te spreken of om vernieuwing te introduceren voor een (groter) publiek .

Wat betreft het kunstwerk in Tilburg.... (prestige project van een naar burgemeester solliciterende wethouder geweest??)
Kon het echt niet voor eur.50.000 of 100.000?
Zelf ken ik maar heel weinig mensen die in een huis van 500K wonen :(

Ik vind dat de subsidieverstrekker/gemeente/toezichthouder met transparante en werkende organisatiemodellen moet werken...
voldoe je er niet aan of heb je teveel negatieve referenties uit het verleden dan krijg je niets...

Ipv met vage constructies bodemloze putten creeeren meer kwaliteit voor hetzelfde geld! :okdan:

Niks mis met een beetje polarisatie, als we allemaal maar een beetje op de zelfde lijn blijven zitten.
iedereen is het met elkaar eens alleen met het gevaar dat het helemaal doorslaat,
of je hebt een ja knikker cultuur geschapen waar weinig innovatie plaatsvindt en dus vrijwel niets verandert...
ik ben het niet met je eens :D
Als ik zo naar de huizen erachter kijk is het wel sociaal om wat leuks te willen neerzetten......troosteloze hokken zijn dat dan......
Freind, hebben die mensen inspraak gehad wat betreft het soort kunstwerk wat wordt geplaatst?
Geniet de directe omgeving van het kunstwerk en is het een toegevoegde waarde voor de omgeving, of hebben we met prestigeprojecten te doen of omdat het budget opgemaakt moet worden?

Laatst gewijzigd:
JSF en Europa zijn ook bodemloze putten, zo ook ontwikkelingshulp.

sms303 schreef:
ik ben het niet met je eens :D

Mooi, want polariseren en tegelijkertijd op de zelfde lijn zitten is een kleine paradox. :W

Maar over dat ronddraaiende huis, mijn probleem er mee is niet het huis wat ronddraait, maar een gemeente die beslist dat daar wel even 5 ton aan uitgegeven mag worden, om over latere onderhoudskosten nog maar niet te spreken.

En is het echt zo dat dat huis daar over 80 jaar nog steeds rondjes aan het draaien is, of is het na 6 jaar al weer weg omdat 'men het wel weer zat is' of er iets kapot gegaan is waarvan de reparatiekosten dan toch niet meer uit te leggen zijn of om iets anders?

Een beetje beeld of kunstwerk kan vele jaren mee gaan, in het geval van dat huis heb ik mijn twijfels er over, maar los daarvan, er wordt tegenwoordig van alles de nek omgedraaid door overheid, provincie of gemeente, beetje onrechtvaardig om dan grote bedragen aan zinloze en vooral dure kunstprojecten te geven.

Die rotonde was ook op te leuken met een bedrag van 10.000, ALS je maar creatief bent. En zowiezo, moet een rotonde leuk zijn? Hij moet rond zijn, opritten en afslagen hebben en dat is het wel.

Deze rotondologen (zoals ze zichzelf noemen) aka 'kunstenaars' zijn vieze profiteurs van onzinnige potjes die een gemeente blijkbaar te besteden heeft.

Ik ken kunstenaars die echt fantastische dingen maken, er van kunnen leven, maar gewoon door hard te werken en kwaliteit te leveren, en niet met dit door absurde onzin. :r

Raphie;1512997 zo ook ontwikkelingshulp.[/quote schreef:
inderdaad, we hadden ze gewoon niet moeten leegroven en als slaven verkopen.
gewoon ophouden met ons gesubsidieerde vlees er te dumpen en zo hun boerenbedrijfjes om zeep helpen
stoppen met onze megatrawlers hun vis weg te vangen
eigenlijk gewoon eerlijk alles delen ipv onzelf volproppen , mede dankzij hun spullen , terwijl zij kunnen kreperen.
echt wat een kortzichtig gelul ,en dat hier op het synthforum.
misschien kunnen mensen eens een echte krant lezen of eens een geschiedenisboekje lezen , misschien kunnen we eens bedenken dat als alles eerlijk verdeeld was, we hier op een economisch niveau van zuid-italie zouden leven. alles wat wij meer hebben, hebben ze ergens anders minder, eenvoudig toch.
stomme rechts populistische praat, beetje provoceren en ondertussen wel bijdragen aan een dommere ,valsere wereld . en maar klagen over hoe slecht we het hier hebben , en hoe dat steeds weer aan hullie ligt. echt :r
dom, dom , dom

en als we toch over politiek gaan praten: iemand opgevallen dat we 10 tallen miljarden hebben verspild aan " verbeteringen in de infrastructuur" ( hoge snelheidslijn, spitsstroken, snelwegen etc etc) . en dat omdat het zo lekker politiek gevoelig ligt: henk en ingrid staan in de file , nou nou.... baasje wilt niet dat mensen gespreid beginnen, nee 5 baans wegen en allemaal tegelijk de weg op. henk en ingrid hebben vertraging in de trein en willen meteen hun kaartje geheel vergoed hebben, klaag, klaag ,klaag.
nou als we dat geld nou eens bespaard hadden , dan hadden we de crises van "meer kan niet meer en genoeg is genoeg" tijd, lachend doorstaan.

geachte medeburgers/ arrogante stommelingen, zet eens vaker de tv uit en praat met je buren eens over wat leuks .
geachte medeforumleden, stop met dit soort onzindiscussies en beperkt u tot wat er hier echt toe doet: ga samen tweaken aan den knopjes( punt )

Ik heb nooit slaven gehad? heb ook geen megatrawler? wat lul je nou?

http://www.newstrackindia.com/newsd...re-farm-to-sprout-in-Ethiopia-this-year-.html

Lees dit, Indiers gaan rozen kweken in het vruchtbare gedeelte van Etiopie, is al jaren zo dat ethiopie zeer vruchtbare grond heeft en dat daar mensen op de onvruchtbare grond blijven wonen omdat ze niet weg willen en dus honger hebben.

Ze hadden kunnen verhuizen naar vruchtbare delen maar ontvingen liever noodhulp, het is een tijdje zo geweest (en nu nog? ) dat Indiers met subsidies van het IMF vruchtbare grond bebouwden en voedsel creeerden wat naar het onvruchtbare gedeelte van Etiopie werd getransporteerd als voedselhulp. Die Indiers zijn daar miljonair mee geworden. Krom of niet?

Maar blijkbaar leveren rozen straks meer op.

Afrika heeft veel problemen echt wel aan zichzelf te danken, de geschiedenis even daar gelaten. :)

@raphie:
" we hebben het niet geweten"
onze welvaart is zeker door god vergeven, kwam zo ineens tijdens jou geboorte uit de lucht vallen. zit geen voorgeschiedenis aan vast ?
jij profiteert niet van wat
a. onze voorvaderen hebben gedaan
b. van de verrichtingen van onze geweldige industrie
c. bent geen burger van nederland , met stemrecht en een stem ?

ah zo, je bent een vrij , losstaand individu , los van de samenleving waarin je leeft...
proficiat dan,
heb je trouwens wel stroom in dat hutje op de hei ?

@ demian: ah sorry inderdaad, die had ik nog vergeten: die afrikanen zijn natuurlijk alles zelf schuld. kuifje in de congo beschrijft heel goed hoe daar de mentaliteit is. sorry voor m'n dwaling.
jongens tot vanavond, dan lees ik wel weer het vervolg:
moet nou gaan werken, je weet wel om al die uitkeringstrekkers en andere profiteurs te spekken via mijn belastingcenten. vooral die uit andere landen.
enige troost is dat ik deze zomer 'ns lekker het beest ga uithangen bij die ziekelijk egoistische grieken, zal ze leren , lekker puh
(wordt vervolgd )

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back