Reason Rack Extension verzameldraad

Wat is de status van de midi plugin?? Is die 100% werkend??

Ik heb namelijk wat analoge synths die ik icm met reason 6 wil gebruiken.

Had bedacht dat ik Camel Alchemy ook kan gebruiken door hem met een tweede geluidkaart te draaien in een wrapper en met de midi out aan te sturen.

Kan reason 6 wel met een externe audio editor (zoals Audition) werken???

Zal niet lang meer duren en ik kan eindelijk Ableton / pro tools en andere rommel links laten liggen. :)

Alleen jammer dat de NXT geen random sample cycle functie heeft. daar worden soundesigner geil van.

krijg nou tieten. Er zit een random sample cycle in NN-XT. Daar is de ALT knop voor!!!

Zo nu nog een oude reason versie vinden zodat ik een upgrade kan kopen.

Volgens mijn laatste informatie (uit de andere draad) komt die midi-out er voorlopig niet omdat er een extern programmaatje voor nodig is en prop.head wil dat niet omdat dit misschien problemen kan opleveren voor de toekomst. Maar misschien dat Niel al iets nieuws heeft opgepikt op het prop.forum.

krijg nou tieten. Er zit een random sample cycle in NN-XT. Daar is de ALT knop voor!!!

Zo nu nog een oude reason versie vinden zodat ik een upgrade kan kopen.

Die alt is één van de redenen dat ik mijn tr 909 verkocht heb !!! En nu mijn eigen multisamples gebruik al een tijdje.

Check ook de general forum (openbaar) van propellerherads, daar worden regelmatig reason pakketen te koop aangeboden. Laatst één voor slechts 200 dollar.
http://www.propellerheads.se/forum/forumdisplay.php?f=3

Midi out is weer even underground, alleen de beta testers hebben er toegang tot. Zolang pheads niet wil dat het uitkomt, komt het niet vanwege het gebruik van externe programatuur. Maar het project is nog zeker niet dood en nog steeds worden er nieuwe versies gemaakt.

mwa, 99 euro is nog altijd maar 66% van de vsti prijs, dus netjes gedaan vind ik wel.

Ziet ernaar uit dat hij ook deze prijs blijft houden, want ik zie geen afloop kortingsprijs of iets dergelijks.
Lijkt erop dat sommige preset patches wel cpu heavy zijn en soms niet eens afspelen (computer too slow), vooral op de "unison 6" stand.

Vreemd, toen ik de vst versie uitprobeerde op mijn oude dualcore laptop heb ik nooit cpu problemen gehad en dat was 3 jaar geleden.

Dat sommige presets niet eens afspelen heb nog niet meegemaakt maar hij vreet inderdaad erg veel cpu.
Dat doen trouwens veel RE's, heb voor de RE's nog nooit last van cpu tekort gehad op me 5 jaar oude Imac maar nu word het tijd dat ding een keer te vervangen ;)

ok, hoge cpu gebruik van predator is bekend.

De ontwikkelaars hebben hem standaard op zijn hoogste 32x oversampling gezet, waardoor hij met sommige patches helemaal doorschiet. Meestal zijn dit unison patches.
Zet die unison 6x, 4x patches op 2x of gewoon op poly of mono en je cpu trekt het beter.

Ze gaan een oversampling keuze switch maken bij de volgende update, maar dat is mede afhankelijk van de nieuwe sdk geloof ik. We zullen zien, kwestie van kinderziketes dus die er nog uit gehaald worden. klank is zoals verwacht wel even wat anders als thor :D

Ze gaan proberen vandaag nog de update voor de lagere oversampling settings voor de Predator RE eruit te gooien ! Dat is rap, maar er waren ook best wel veel mensen die er last van hadden, zelfs dikke i7 systemen konden de melding "computer too slow" krijgen.

Hier de lijst met updates die z.s.m. komen.
- oversample menu
- fix for arp special mode
- fx wet / dry mixing shouldn't crackle now
- cc84 to cc90 should work now
- few small typos and other bug fixes.

Uhbik-A versus RV7000 kan ik kort over zijn, Uhbik-A heeft een beter stereobeeld en klinkt wat frisser, meer gedetaileerder maar kan ook net zo metalig en hol klinken als de rv 7000. De prijs van 15 euro tot 30 sept is echt een lachertje inderdaad. Voor lange grote reverbs vind ik de DR-1 iets beter klinken maar de uhbik-A doet er niet veel voor onder en heeft meer instelmogelijkheden. Sowieso is ie beter dan de RV 7000 naar mijn mening en dat van vele anderen.

Die Shelob Spider is handig omdat je direct 4 spiders naast elkaar hebt, wat het overzicht verbetert. Daarnaast kan je direct losse kanalen muten of aanzetten, waardoor je sneller variaties kan checken (denk aan het idee van een patchbay in de hardware studio) En 7,50 euro is ook peanuts.

p175rf70jc1cc77j6qtqjvf17eu3.jpg

p175rf7aua1d1i1lpp1mkc7sf1eha5.jpg

Even een quote:
1. Use 1 device rather than 4 Spiders
2. Off/On of each of those 4 channels and 16 stereo/32 mono outputs can be automated
3. Each set of 4 splits can use a pass-through which can be turned on/off
4. Ability to fade the signal and automate the fade as well

I'm sure there might be other wacky uses for it that I haven't covered. But that's it in a nutshell.

Er komt nog veel meer aan van die JP ontwikkelaar, crossfader, cv/gate spiders enz enz. allemaal om het modulaire systeem van Reason gebruiksvriendelijker te maken. Dan hoef je bv geen hele Thor meer te gebruiken om de fase van een signaal om te draaien of 12 cv spiders aan elkaar knopen om alles te laten werken.

Laatst gewijzigd:
32 x oversampling standaard aan? Hehe.. daar zit je dan, met je Pentium IV en 2GB. Succes! (de Predator is wel een heel erg dik beest hoor :) )

Reason 6 draaide al amper meer op een pentium IV :D en dat was zonder rack extensions (ja ok, pulveriser, echo en die gatorade dan wel ...)
Reason 5 + Record ging nog wel goed.

Reason 6.5 moet je echt wel minstens een dualcore hebben om enigzins uit de voeten te kunnen.

Die RE sandbox slurpt wel wat cpu power op lichte systemen denk ik.

Laatst gewijzigd:
^^^^^^^

Ik heb hier op Synthforum een vraag neergezet naar Reason 3 of 4, vanwege het feit dat ik nog een Pentium IV heb staan.
Maar Reason 5 is nog te doen?
Je kan in ieder geval gewoon je tracks maken?
Ik doe hoofdzakelijk Hip-Hop, dus heb niet al te veel tracks nodig.........

ja, je kan zelfs Record erbij gebruiken als je dat hebt voor het opnemen van je audio tracks (rappers/zangers).

Ik heb 1,5 jaar geleden namelijk een bandje opgenomen op een pentium 4 op 2.4 ghz met reason 5 en record 1.5 :)

Pas vanaf reason 6 moet je minimaal een dualcore hebben is mijn ervaring.

Hier de minimum system requirements voor reason 6 op de site zelf:

Windows

Intel Pentium 4 / AMD Opteron or better (multiple cores highly recommended)
2 GB RAM (more highly recommended)
Windows XP SP3, Vista or Windows 7 (Vista or Windows 7 required for 64-bit)
3 GB free hard disk space
Monitor with 1024x768 resolution or larger
A 16 bit Windows compatible audio card, preferably with an ASIO driver
Internet connection for registration
Free USB port for Ignition Key
A MIDI interface and a MIDI keyboard recommended

Back