ff niet meer vrolijk

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ja, eigenlijk wel, maar zal uiteindelijk wel weer een track worden, vind het altijd leuker om voortgang te posten en alle feedback bij elkaar te houden

Ik dacht ooit dat met minimal techno ik wel het meeste ellendige shit ooit gehoord had. Maar sinds kort zijn ze daar zelf overheen gegaan met house die alleen maar bestaat uit een stuiter kickje , korte stab bas, heel veel wooshes en risers and downers, bij elke opbouw gaat het weer verder. ik voel me continu in de zeik genomen met die muziek.

Hahaha.. :)

Wat ik vaak hoor op feesten is dat dj's wel platen in elkaar over mixen, maar dat het in weze geen samenhangend geheeld is. Veel te veel knallers na elkaar, helemaal geen opbouw.. het zijn allemaal losse platen na elkaar...waardeloos..
Bovendien ook veel te veel breaks die het tempo uit de mix halen.. wordt vaak gedaan door DJ's die weer even aandacht nodig hebben, omdat iedereen dan stil staat om hen aan te kijken wanneer de muziek weer verder gaat :-)

Laatst gewijzigd:
Haha, nee was typisch Raphie geluidje waar de track mee start :) Ik vind over het algemeen jouw sound te clean en cheesy... ook hier weer.

Mixtechnisch klinkt het op mijn laptop/koptelefoon zoals altijd erg goed.

Ben benieuwd naar je volgende versie :okdan:

goed voorbeeld hoe een loop toch interessant kan zijn, kwam ik dit weekend tegen in de docu Canto.

Het is een kunst om iets minimaal te houden met subtiele verschillen en toch iemand geboeid te houden

Canto Ostinato, Simeon ten Holt [HD] - YouTube

Mwa, valt tegen i.m.o. Heb dit ooit live mogen aanschouwen en godsamme: dat was een lange zit zeg.

Dan hoor ik nog liever 1,5 uur Raphie grooves :engel:

Sorry maar ik vind het echt te simpel en oubollig klinken. Dat offbeat bassje je hele track door was misschien tof in jaren negentig dancetracks, maar niet meer de dag van vandaag. IMHO natuurlijk.
Ik hoor zo vaak van die stukjes van je die 15 jaar geleden lijken gemaakt te zijn, is dat een bewuste keuze?

ja Jochen, de track klinkt bewust zoals die is :D niet alle smaken en stijlen zijn gelijk. wat bedoel je met offbeat bass? de bass speelt niet 4/4e tussen de kicks door namelijk, misschien nogmaals luisteren?

Weet je, je kan er van vinden wat je wil. Ik heb echt tering veel techno/dance nachten gewerkt de afgelopen tien jaar. En muziek zoals Raphie het maakt komt ook vrij veel voorbij. Dat wil niet zeggen dat het niet goed is. De mix van Raphie staat als een huis, ook op een grote PA. Ik heb vele malen slechter gehoord, zowel de mix als de tracks zelf. Het zijn geen knallers maar het mixt wel lekker voor de house DJ. Weet je, ik zou zo een track van hem kunnen draaien tussen alles in. Je DJ set hoeft niet vol te zitten met knallers. Er mag best wat tussen zitten wat wel lekker swingt maar wat geen klapper is. Dat houd je publiek niet eens vol.

En eerlijk, die Adèle zou het best goed doen op een techno avond. En wel meer tracks. Ik vind die dingen soms best fijn om te horen op de fiets of zelfs in Doornroosje.

jeee, vind het eigenlijk het beste element van je track, ik zou nog wat dieper gaan met je drums en kicks. maarrr das persoonlijk natuurlijk. ach wat maakt het eigenlijk ook uit gooi al die regeltjes nou es over boord. gewoon voor de gein en zet er eens een minder standaard ritme onder haha!

cheers,
C

Ja die lead erbij vind ik zelf een "jeee" :D
Dat maakt de track veel interessanter!

Ben benieuwd wat dit uiteindelijk word.

Laatst gewijzigd:
Lekker zo! Klinkt wat volwassener dan anders. Drums zijn wel wat te standaard maar die lead maakt alles goed!

De eerste versie heb ik niet afgeluisterd,kon mijn aandacht niet vasthouden.
Met de " vreemde lead " vind ik t een stuk interessanter en ben blijven luisteren.

Jeee dus!!

Ik speel alles zelf 6......
de lead blijft dus :)

Mooi ik kan weer sleutelen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back