Voice beheer voor JP8000 (als bij AN1X)

Michaels Keys

Ouwe rot
Beste SF leden,

Recent heb ik een JP8000 aangeschaft, erg fijne synth om klanksynthese mee onder de knie te krijgen.
Een minpuntje vind ik het programma waarmee je de geluiden/ patches kunt beheren (WinLibjp of zoiets dergelijks). Je kunt alleen een of meer geluiden naar de synth sturen of van de synth naar de pc halen.
Maar met dit programma kun je niet (op de pc) patches verplaatsen (de AN1X editor kan dit bv wel en voor een virus B heb ik dit gedaan met Sounddiver; Sounddiver werkt helaas niet op mijn JP, geloof dat ik een versie heb speciaal voor de virus syths).

Zie ik iets over het hoofd? Of moet je een andere editor/ librairian gebruiken?
Liefst natuurlijk zonder kosten te maken : - ) (ik vind wel de nodige commerciele programma's op het web, maar bv geen sounddiver voor de JP...). Dank voor tips en adviezen!

Groeten, Michael

PS ondanks de enorme populariteit van de JP vind ik op het web nog geen tien verschillende setjes patches; de fun is natuurlijk zelf programmeren, maar het is toch juist ook leuk je vondsten met anderen te delen. De discussie die ik vind op SF strandt in 'even googelen' en 'maak ze vooral zelf'. Ik hoop dat meer mensen het leuk vinden patches uit te wisselen, dus wie dit ook leuk vindt, PB of reageer op deze thread! (geldt wat mij betreft ook voor de AN1X).

Hallo Michael
Ik had de moderator ok al via mail
voorgesteld om een uitwisselafdeling te maken hier voor patches.
Helaas nog geen reactie...
was in mijn geval voor radias ms 2000 patches.

M.v.g
CME

Hallo Michael
Ik had de moderator ok al via mail
voorgesteld om een uitwisselafdeling te maken hier voor patches.
Helaas nog geen reactie...
was in mijn geval voor radias ms 2000 patches.

M.v.g
CME

Had al lang hetzelfde idee en goed dat je dat voorstelt !
Maar het moet wel overzichtelijk en duidelijk blijven. Hoe ga je ten andere voorkomen dat niet je tig maal dezelfde patches gaat krijgen ?
Naast fabrieks patches heb je dan bijvoorbeeld 'user' patches.

En wat doe je met bv patches waarvoor werd betaald ?
Is simpel om dan bv 'Vengeance' klanken op de SF server te zetten die je dan gratis kan downloaden...
Weet eigenlijk niet hoe het zit met kopijen van patches. Iemand een idee ?
Hoe los je dat op ?

Als je interesse hebt, ik heb hier ongeveer 1000 patches voor de MS2000. Zijn die compatiebel met radias ?
kan ik ze ergens uploaden bij jou ?

Ik gebruik Sounddiver voor m'n twee JP8080's. In elke JP steekt een 2MB card.
Ik mag hier wel geen publieke link geven van Sounddiver,, eveneens van de soundsets,
waar ik de meeste wel zelf van gekocht heb..

Deze SoundSets steken erin:
JP-Sounds.jpg

In de AN1X steekt de JayB set in, verder ben ik er nog niet met geraakt...

Back