compleet Cubase arrangement te koop gevraagd

Grooveaholic

Nieuwkomer
Een vreemd verzoek misschien:
Ik probeer al heel lang een leuk hardstyle en house plaatje in elkaar te zetten, eerst met fruityloops en heb hiervoor ook allerlei tutorials gevolgd om tot een goed resultaat te komen, maar ik kom steeds niet verder dan de basis. Nu heb ik wat geld verdiend, en heb ik cubase 6 gekocht en 2 native instruments bundels, Massive, razor, FM8.
Nu verwacht ik ook niet dat er ondanks deze aankoop gelijk wat leuks uit komt rollen maar een begin is er.
Mijn vraag of ik van iemand een volledig hardstyle Cubase arrangement kan overnemen, incl softsynth namen, gebruikte presets, samples en evt daarbij ook een beetje hulp.
Dit is puur voor mij een track die ik dan als referentie kan gebruiken hoe bepaalde elementen in de mix zijn verwerkt en hoe synths zijn opgebouwd.
Dit hoeven dan ook niet compleet ge-edite synths te zijn, het mag ook vanuit presets.
Favoriete tracks:
Donkey Rollers & The Pitcher - Hardstyle Rockers vs. Smack
D-Block & S-te-Fan - Part of the hard (Bioweapon rmx)
Zatox And Max Enforcer - It Must Be (Original Mix)
Ik betaal via PayPal dus dat zit goed.
Dank alvast.

Snap je punt niet goed.
Dus jij wil een track kopen om die als referentie te gebruiken?

Of wil je een projectfile kopen? Om die dan als voorbeeld te gebruiken.

1) wat je vraagt is niet te koop of wordt juist gratis weggegeven

2) vraag of je een workshop mag volgen bij een producer, daar heb je letterlijk oneindig veel meer aan. Hier op SF zitten er volgens mij een paar die het aanbieden en wellicht zelfs bij jou in de buurt zitten.

Nog beter: werk gewoon rustig eens een maand of 3 op z'n minst door en neem je tijd om niet een compleet afgemixt arrangement te doen maar focus op enkele geluiden. We hebben hier tig kicks en leads threads, lees die door.

Keulen en Aken zijn niet in 1 dag gebouwd, jij gaat niet binnen no-time leren hoe je zo iets in elkaar zet; je hebt ook niet op groep 1 al differentiaalrekenen gehad maar begon gewoon met 1+1=2. Muziek maken is niet radicaal verschillend van dat. Het is iets voor de lange termijn, en na 20 jaar kun je nog steeds tegen nieuwe dingen aanlopen (sterker nog, dat moet zelfs, anders ga je niet met de tijd mee).

Bekijk het zo: producers die nu bezig zijn hebben die referentie ook niet gehad, behalve als ze met iemand anders in de studio zaten en zo van elkaar leerden.

Op het moment dat je de uitkomst van de berekening krijgt zegt dat uiteindelijk nog steeds weinig; je weet niet waarom er een keuze is gemaakt voor bepaalde dingen tenzij daar weer volledige documentatie bij zit.

Volledig eens met Yoozer! Jij denkt dat een volledig afgewerkte projectfile je gaat helpen, maar het gaat het je alleen maar moeilijker maken.
Dat is zoals een goeie preset, klinkt mooi en super maar je hebt nog steeds geen flauw idee hoe zoiets te maken, zelfs al staat het allemaal recht voor je neus.

Je hebt cubase + synths, prima, kan je massaal veel mee doen! Nu alleen nog een hele hoop tijd in steken! En niet vergeten plezier te maken ondertussen, niet alleen het resultaat is wat telt!

Bewandel het pad dat geen pad is. May the Force be with you!

Bewandel het pad dat geen pad is.
pcies, niet hoe je het pad moet bewandelen maar dat je een pad hebt gemaakt is belangrijker...
en het bewandelen van je eigen pad is niet zo moeilijk; je kent het immers zelf het beste...
maar zorg eerst dat je de bouwstenen voor het pad door en door kent voor je aan het aanleggen begint :geslaagd:

Wel wat de TS vraagt is naar de zogenaamde "templates". Als je goed zoekt krijg je deze gratis, maar vaak zijn ze niet volledig.

Ik heb een aantal van deze "gekocht" maar gebruik ze nawelijks, via deze site http://www.waasoundlab.com/index.html Maar je kunt ook verder kijken wat voor template je kunt gebruiken voor de stijl dat je wilt.

Begrijp me niet verkeerd: het beste is dat je met VEEL geduld en veel naar tutorials kijken (op youtube zijn er volledige "instructies" van hoe maak je een template met de synth-selectie, presets, etc) de boel zelf doet, is veel leuker en als je de basis hebt kun je deze voor verdere tracks gebruiken :)

Succes!

Wat een gedoe joh.. die jongen wil gewoon een complete projectfile.. wss omdat hij een bepaalde sound wil of truukjes wil zien.

Je kan dan zeggen "zoek zelf dingen uit en doe alles door trial en errror.. de meeste mensen hebben het vak zo geleerd". Op zich een logische reactie, niks mis mee.

Maar deze jongen vraagt dit nu eenmaal en is bereid daar een bedrag voor te betalen, geen punt toch? Als iemand hem zo kan helpen zijn er 2 mensen blij. Hij krijgt zn arrangement en de know how die hij zoekt, de ander wordt beloond met geld..

Uiteindelijk moet hij verder zelf z'n melodieen en arrangement gaan bedenken.. hij is er dan nog lang niet. Vanaf dat moment zal hij zn eigen creativiteit moeten gebruiken.. en dat is NIET te koop met PayPal :-)

Simpel toch?

Laatst gewijzigd:
Ik vind het zelf eigenlijk geen gekke vraag hoor, een beetje het meester-gezel principe. Schijnt effectief te werken voor kennisoverdracht.

Nadeel van zo'n kant en klaar ding is, is dat je de zogenaamde "o ja" methode ontwikkelt. Daar heb je denk ik niet zoveel aan. Je ziet niet hoe de zaken tot stand zijn gekomen.

Een beter alternatief is dan nog het nadoen van een stap voor stap tutorial. Er staan er velen op YT, maar ook sites als sonicacademy, trancemusicmastery en nog meer van dit soort sites staan vol met dit soort tutorials. Niet iedereen is het daar mee eens, maar ik heb daar veel van geleerd. Door in eerste instantie het stap voor stap proces mee te lopen (vaak zeer gedaetailleerd over 10tallen video's uitgesponnen) en dat vervolgens zelf te gaan gebruiken op je eigen manier in eigen tracks. Je gaat dan vanzelf ook dingen aanpassen en ontdekken.

Maar kern van het verhaal is, is dat het allemaal veel tijd kost. En de creativiteit blijft het belangrijkste. Dingen in een commerciele track lijken vaak zo eenvoudig tot je zelf zoiets gaat proberen of zelfs alleen maar probeert na te maken.

Succes met je producties.

Paul

tsja, hetzelfde als met presets; "ik heb een juno en ik will de bassline uit jack and the ultrahousers namaken, kan iemand ff de parameters doorgeven?"...
en een halve week later komt er weer een vraag over een bepaalde lead die iemand dan maar weer ff moet uitschrijven... daar schiet je weinig mee op joh...

de weg aan iemand tonen is nog tot daaraantoe, maar de weg voor iemand lopen is iets heel anders...

zo vreemd vind ik dit niet, heb ooit een bedrag betaald voor toegang tot bij Sonic Academy en dat heeft me een hoop momenten opgeleverd van "oh zit dat zo". Bij SA krijg je volledige project files tot je beschikking en tutorials en hoe alles stap voor stap wordt opgebouwd. Dit heeft mij veel geholpen na de overstap op Ableton en kan je meteen dieper in de applicatie duiken hoe alles werkt. Uiteraard maak je hiermee geen nummers maar bespaart een hoop tijd en uitzoekwerk. Uiteindelijk wil je namelijk gewoon muziek maken en niet heel veel tijd kwijt zijn aan het leren van "truukjes" en het zoeken van een correcte instelling....

Stel dat er in zo'n project-file tig subgroups zijn aangemaakt, met speciale routings, side-chain bijvoorbeeld.
Zonder persoonlijk uitleg wordt dat wel een helse klus om uit te dokteren, daarom ga ik in Yoozer's post mee.. konijnepaadje prima, maar met begeleiding.

Zomaar hobbyen/aankloten "en er komt wel wat uit" ben ik het absoluut niet mee eens overigens, alleen om te kijken of je 't uberhaupt leuk vind mss

Beste lezers, blij dat er zo intensief reageert wordt op mijn vraag. Ik heb inmiddels via een PM een compleet arrangement ontvangen, het is een trance track. Ik zeg heel eerlijk, ik kom uit de tijd van de CD3000XL, Alpha Juno 1 en Novation drumstation en met keygroups aanmaken, daarna via Halion kon dat ook, samples inladen en keygroups en melodietjes met samples maken maar toen was alles nog recht, kicks nog niet zozeer 4x gelayerd en verspringen in toonwaarden. Ik kan het nu niet meer vinden in Halion en hoe kan ik kicks het best laten afspelen, als audiospoor of vanuit een softsynth sampleplayer maar welke? Sidechainen.. een raadsel voor mij. Ik mis simpelweg de overstap van Hardware->Software. Ik ben daar te lang uitgeweest om de vele nieuwe mogelijkheden aan te leren. Vandaar de vraag om een compleet arrangement, zo kan ik kijken en bestuderen.
Misschien een idee om alleen om de tracks met diverse technieken op te vragen, veranderende kicks, samples tussendoor via audiotrack of sampler? Thanks so far!

Back