Batterij DX7 start niet op

Recall27

Nieuwkomer
Hey ieders,.. Ik heb een DX7 "gekregen" en wist dat er wat aan mankeerde,..bij het opstarten geeft hij de melding change battery,...(nummers veranderen van iets wat lijkt op "a8" naar "32". Batterij vervangen en melding blijft gelijk. iemand meende dat een geheugensteentje kapot zou kunnen zijn. iemand ooit die melding gehad? En zo ja wat is er toen gedaan?

Groetjes Louk

Batterij DX7 Start Niet op

Batterij DX7 Start Niet op

Thx v d reactie,..Factory reset,...ok hoe doe je Dat. Als het einige Wat het Ding doet is melden dat de batterij vervangen moet worden?

Gr Louk

Heb je de batterij goed aangeloten?

Batterij DX7 Start Niet Op

Slimme reactie o,...ja spanning is 3

Hoi,

Ga naar www.dx7 .nl en stuur ze een mail dan weet ik zeker dat je enorm goed geholpen wordt. Ik heb via deze site giganties veel hulp gehad met de problemen die ik had met mn dx7.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

ook kan je daar nog eens zo,n 30.000 geluiden bestellen voor je dx7 das helemaal waanzinnig.

Veel succes....

Groetjes,

Willem

Thx Willem zal ik DOEN!!

Ligt aan de voeding en in het bijzonder de diode brug....deze vervangen voor 1 met iets beter specs....de 'standaard' diode brug werkt tegen zijn max aan dus wordt daardoor te heet....koelen wil ook helpen....succes.

Ligt aan de voeding en in het bijzonder de diode brug....deze vervangen voor 1 met iets beter specs....de 'standaard' diode brug werkt tegen zijn max aan dus wordt daardoor te heet....koelen wil ook helpen....succes.
Thx voor je antwoord, heb je dit probleem al eens aan de hand gehad of waarom denk je dat het de voeding is?

Groetjes Louk

Gisteren voeding vernieuwd met name de diodebrug ook de elco's vervangen, melding blijft hangen op Change battery (die is al vervangen meting 3,3 v) zijn er mensen die dit herkennen cq eenzelfde of soortgelijk probleem hadden?

Back