Ik heb voor een vriendelijke prijs een Yamaha DX7 II FD gekocht die er goed uitziet maar geen geluid maakt. Dat wist ik toen ik hem kocht. Ik ga proberen hem zelf op te knappen. Voor de leuk zal ik hier bijhouden hoe me dat vergaat.
Ik hoop dat dit een saaie thread wordt.
Wat ik tot nog toe weet:
- hij gaat aan
- de displays doen het (led segment display, lcd, lcd backlight) maar de op de lcd staan rare karakters af en toe
- de knoppen rechts van het display lijken allemaal te werken maar voelen alsof ze aan vervanging toe zijn
- links van het display doen noch de cursor knoppen noch de +/- knop het
- geheugenbatterij is zeer waarschijnlijk leeg
- de MIDI staat op 'local off' en wegens kapotte cursor-knoppen krijg ik dat niet op 'local on'
Ik ga nu eerst maar de batterij en de drukknopjes vervangen. Daarmee kom ik al een heel stuk verder denk ik. Met een beetje mazzel is de 'local off' de enige reden dat er geen geluid is.
Ik kan nu niet zien welke firmware ik heb maar ik heb de laatste vast gedownload, en een 27C512 chippie besteld. Nu wachten tot de onderdelen binnen zijn.
Ik hoop dat dit een saaie thread wordt.

Wat ik tot nog toe weet:
- hij gaat aan
- de displays doen het (led segment display, lcd, lcd backlight) maar de op de lcd staan rare karakters af en toe
- de knoppen rechts van het display lijken allemaal te werken maar voelen alsof ze aan vervanging toe zijn
- links van het display doen noch de cursor knoppen noch de +/- knop het
- geheugenbatterij is zeer waarschijnlijk leeg
- de MIDI staat op 'local off' en wegens kapotte cursor-knoppen krijg ik dat niet op 'local on'
Ik ga nu eerst maar de batterij en de drukknopjes vervangen. Daarmee kom ik al een heel stuk verder denk ik. Met een beetje mazzel is de 'local off' de enige reden dat er geen geluid is.
Ik kan nu niet zien welke firmware ik heb maar ik heb de laatste vast gedownload, en een 27C512 chippie besteld. Nu wachten tot de onderdelen binnen zijn.

. Vind dit soort draadjes super