Nieuwe G5 Mac: The world’s fastest PC

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Bounce, ik begrijp niet waarom je dit informatie vind waar je geen kant mee uitkunt. Heb je het gelezen? We praten over de nieuwe G5, en dit gaat over de bewering "Snelste computer". Lijkt me niet OT, en je kan er wat mee, namelijk de bewering van Apple in perspectief zien, of het gewoon lezen en het er niet mee een zijn. Ook goed, maar dat je er geen kant mee op kunt... Als je nu eens begint met het te lezen.

Groet,
Jeroen

Origineel geplaatst door Lacrosse
Is het mogelijk een standaard TFT of CRT monitor aan te sluiten op de Mac of heb ik een speciale adapter nodig? of moet ik persee zo'n mac-monitor aanschaffen?

Van de Apple site: ADC and DVI connectors; DVI to VGA adapter included

Je kan dus gewoon elke gewenste monitor erop aansluiten. No problem.

Snelheid is lekker belangrijk. Je computer staat 99,9% van de tijd op jouw te wachten todat je wat aan die muis of het toetsenbord friemelt. ;)
Het lijkt soms wel of die paaltjes van zo'n benchmark programma de lengte van het mannelijk lid aangeven of zo.

Maar wel prettig om te weten dat Mac weer bij is en een tikkie erover. Hun marktaandeel groeit dan wat meer en da's goed. Beetje concurrentie moet er zijn.

En er zijn zat mensen die mooie muziek met Mac's maken en als ze met deze het ook kunnen is dat alleen maar goed. :)

Dat artikel van die mac-liefhebber is een zeer prettig om te lezen artikel. Zijn doel is niet te laten zien hoe snel of langzaam PC's zijn, maar het bekritiseren van de marketingstrategien. (Dat zegt hij zelf en er staan geen zelf uitgevoerde benchmarks in, dat is misschien de reden waarom sommige het een nutteloos artikel vinden)

Soms kon ik erg lachen om bepaalde dingen, zoals dat stukje over die TE anthousiaste mac-gebruiker. Of deze:
"I received a bunch of hate mail from Mac fanatics for expressing my opinion in this article, ..."
Dat geloof je toch niet??? Het zijn net kleine kinderen... Helaas zijn het waarschijlijk allemaal volwassenen.

De schrijver is tenminste een nuchtere kerel!

Origineel geplaatst door Lacrosse
Ook ik overweeg de aanschaf van een Powermac maar vraag mij het volgende af:
Is het mogelijk een standaard TFT of CRT monitor aan te sluiten op de Mac of heb ik een speciale adapter nodig? of moet ik persee zo'n mac-monitor aanschaffen?

dat is mogelijk

USB dingen werken ook (meestal)

Origineel geplaatst door n0_key
Volgens mij is het anders behoorlijk relevante info. Die Mac's zijn niet zo snel als wordt beweerd. Natuurlijk weten we allemaal dat Apple al jaren een marketingbeleid op of net over het randje voert, maar in dit geval vind ik het aardig te ver gaan.

Wat je met deze info doet is een tweede, maar relevant is het zeker.

wat een onzin zeg, als of je zo'n kwaliteitsprodukt aan de kant moet schuiven omdat het reclamefordertje niet deugd... als je je daardoor laat leiden is een mac inderdaad niks voor jou.

sorry van de vorige post, had erover gelezen

ivm met dat artikel op die haxial website...
De mac komt inderdaad beter uit de test dan andere computers. Maar de schrijver vind dat oneerlijk; zodus gebruikte hij de resultaten voor 1 G5 processor (er zitten er 2 in een computer)
Rete-logisch dat hij traag presteerd, want het systeem is speciaal opgebouwd voor Multi-Proccessing

En iedereen maar geilen op zo'n lekkere snelle blitse bak. Ik heb het idee dat weinig mensen door de snelheid die het ding heeft ook daadwerkelijk beter gaan werken. Onzinnige zooi staat alleen blits op zo'n ding.. zoals Mike-E als zei, blitsere icoontjes, blitser bureaublad. Het is allemaal te gek om anderen te laten kwijlen, maar aan het eind van de dag deed je nog exact hetzelfde als met je ouwe computer.
En dat voor dat geld.. kijk eens even wat je wel niet uitgeeft aan een computer.... gekkenwerk

Origineel geplaatst door bounce
wat een onzin zeg, als of je zo'n kwaliteitsprodukt aan de kant moet schuiven omdat het reclamefordertje niet deugd... als je je daardoor laat leiden is een mac inderdaad niks voor jou.

Kijk, daar komt toch een beetje van dat Mac fanatisme om de hoek waar de schrijver van het betreffende artikel het ook over had.

Dus ik moet maar geen Mac kopen omdat ik kritiek heb op Apple? Met andere woorden, als ik niet het heilige Macisme aanhang ben ik niet geschikt voor een Mac?

Hou toch op zeg. Een Mac is geen levensstijl, een Mac is een pc met een ppc processor. Als er benchmarks worden gebruikt, wil ik wel graag waarheidsgetrouwe benchmarks zien.

Apple heeft de afgelopen jaren beweert dat ze technologisch de meest geavanceerde computers hebben en dat ze zo verschrikkelijk snel zijn en weet ik wat nog meer blabla. Ondertussen werd wel de vloer aangeveegd met de Macs door het x86 platform in praktisch alle relevante benchmarks en applicaties.
Als nu wordt beweerd dat deze G5 nog mooier en beter en sneller en technologisch geavanceerder is, dan wil ik dat wel even bevestigd zien door betrouwbare benches en cijfers voordat ik 3000 Amerikaanse pietermannen neerleg voor een marketingluchtbel.

Ik begrijp dat je als trouwe aanhanger van de Apple-leer geen enkele kritiek mag hebben op het werk van hogepriester Jobs, maar voor mensen die nog niet sektarisch gehersenspoeld met een 1-knops-muis wierook zitten branden is dit dus wel relevante informatie.

Origineel geplaatst door rvooh
sorry van de vorige post, had erover gelezen

ivm met dat artikel op die haxial website...
De mac komt inderdaad beter uit de test dan andere computers. Maar de schrijver vind dat oneerlijk; zodus gebruikte hij de resultaten voor 1 G5 processor (er zitten er 2 in een computer)
Rete-logisch dat hij traag presteerd, want het systeem is speciaal opgebouwd voor Multi-Proccessing
Heb je het artikel wel gelezen? Het grote punt is de versie van de compiler (libraries) die Apple gebruikt voor zijn benches en de optimalisaties die ze wel uitvoeren op de G5 maar juist weer niet op de Intel's.

dat bedoel ik dus, met zo'n attitude blijf je toch je hele leven achter de feiten aanlopen

Ik denk dat n0_key wel degelijk een punt heeft.

Als de specs niet hoeven te kloppen dan zou je dus een nieuwe Mac kopen omdat er een sticker VERBETERDE SAMENSTELLING op zit, terwijl in werkelijkheid de enige toevoeging die sticker is.

Nogmaals, ik ben nog van plan om mijn huidige processor te upgraden naar het hoogste mogelijke (dacht 2800XP) op dit moederbord met deze chipset etc. en dan kunnen ze voor mij voorlopig even een dikke vinger krijgen.

Die nieuwe Mac is mooi, of ie sneller is als een "PC" laat ik in het midden maar dan i.i.g. zeker niet voor lang, maar zal gewoon weer achter de feiten aan lopen bij het onnodig verzwaren van het OS. Datzelfde geldt voor Windows.

Dat een Mac-muis maar 1 knop heeft is een feit... de rest is inmiddels allang achterhaald omdat het "PC" platform nu eenmaal een grotere "aanhang" (al dan niet vrijwillig) geniet, waardoor er meer geld is voor onderzoek en ontwikkeling.

Als mensen dus extra willen betalen om te kunnen zeggen "ik gebruik Mac", prima! Maar als de tests uitwijzen dat het andere platform langzaam beter begint te worden of al is... tja... dat is dan pech toch?

Luister Bounce, wie zegt dat ik het geen kwaliteitsproduct vind? *Ik* heb het nergens gezegd, wellicht dat jij die interpretatie in mijn woorden legt, terwijl ik expliciet zeg dat ik niet aan het mac-bashen ben. Dus zodat ook jij het begrijpt: <b>ik vind de Mac G-serie kwaliteitsproducten, professioneel zelfs, en ben van menig dat Apple op OS gebied verder is dan Microsoft<b>. Ik zie dat ik letterlijk zeg "ik vind de G5 erg cool en vind OS X er mooier uitzien dan XP". Dat *kan* ik niet interpreteren als het aan de kant schuiven van een kwaliteitsproduct.

Groet,
Jeroen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back